Gå til innhold

Få vekk rot i plenen

thumbalina

Anbefalte innlegg

Hei, håper noen har noen tips til meg..

Jeg hadde to tujabusker i hagen - som ble litt vel store for meg nå - så vi hogget de ned.... nå står vi igjen med 4 små stubber som stikker opp av plenen...

Noen som har noen gode forslag for hvordan vi får vekk disse?

Hadde planer om grave de opp - men regner med røttene strekker seg ganske langt utover - og muligens inn i naboens hage....

Vi skal sette opp ei lita redskapsbod her - så må ha vekk røttene slik at underlaget blir plant...

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor lang tid det tar, men alt forsvinner hvis du slår en kobberspiker inn i rota. Kanskje det går fortere med flere(?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,du kan vel få opp det som står iveien for bua med en jordspade,hugge bare det værste og den store rota,så holder det.Gjorde det samme her og der er nok røddene til de fleste naboene,så planter jeg noe annet der.Kan jo bruke roundup au siden du ikke skal plante der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette lyder kjent, det er ganske mange som er mer glad i tuja enn meg, inkludert vår gamle huseier...

Vi hogde, også begynte vi å grave, vi gravde en del og med en god hagesaks, en sånn som tar litt tjukke greiner kuttet vi rot for rot. VI jobbet oss rundt slik at vi fikk fort røttene i en halvkule under stammen, men litt igjen av stammen er det lettere å dra og bøye litt. Noen av tujaene hadde også et nett rundt røttene, det var nok rundt rota når de kjøpte den. Det er nok masse røtter igjen men de er ikke i veien, har dratt opp noen når vi har kommet over dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...