Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #1 Del Skrevet 30. april 2009 Hei, jeg leier en leilighet hvor jeg nettopp oppdaget at hver gang jeg dusjer, så kommer det vann opp fra en annen sluk ved siden av badekaret, og oversvømmer hele badet mitt. Problemet her er jo at badekaret hindrer meg i å sjekke røret fra selve badekarssluken til "hovedrøret", hvor den andre sluken ligger. Må jeg ha rørlegger til dette? Har bodd her i 1 1/2 år, synes det e kjipt å ringe til huseieren. Tror du hun trekker kostnadene fra depositumet? Eller trenger jeg å ringe i det hele tatt og bare betale fra egen lomme? Jeg vet jo ikke hvor mye dette kommer på, litt kjipt å oppdage dette tidlig på morningen. sukk. Håper på svar fra noen som kanskje er rørleggere, eller har erfaring med litt sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #2 Del Skrevet 1. mai 2009 Fjern sideveggen på badekaret, kjøp en stakefjær og fiks problemet selv. Det er så lett så, man trenger ikke rørlegger for tett sluk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #3 Del Skrevet 1. mai 2009 Fjern sideveggen på badekaret, kjøp en stakefjær og fiks problemet selv. Det er så lett så, man trenger ikke rørlegger for tett sluk. Å takk! Det var det med badekaret som beskymret meg, har nettopp flyttet hjemmefra, så kan helt ærlig ingenting om sånt:P Men dette skal jeg klare! Tusen takk for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #4 Del Skrevet 1. mai 2009 Som hovedinnlegger sier, men du leier tross alt og da er det huseiers jobb og ikke minst kostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 1. mai 2009 #5 Del Skrevet 1. mai 2009 Sjekk kontrakten din, der burde det stå hvem som har ansvar for veldikehold av boligen (i de aller, aller fleste tilfeller er det utleier). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #6 Del Skrevet 1. mai 2009 Det burde være utleiers ansvar ja. Gi de beskjed om at det er tett og at det renner over, så må de sørge for at det blir fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest harth Skrevet 1. mai 2009 #7 Del Skrevet 1. mai 2009 du er pliktig til å fortelle husieier om dette problemet umiddelbart, ellers er du selv ansvarlig. men så lenge du gjør det er det huseier som må betale - med mindre det er du alene som har stått for skaden. dette er imidlertid vanskelig å "bevise" med mindre du har mistet noe svært nedi der:P ring huseier, prøv med jif avløpsåpner og rens slukene selv. det hjelper garantert mye. etter dette skyller du en gang i måneden med en blanding av bakepulver/eddik som du lar virke litt - før du skyller ned med kokende vann. hvis det er gammelt bygg er det stor sjangs for at rørene er gamle og kalket til - og da må kanskje septikservice til for å spyle. det måtte iallefall jeg........var tette rør fra vi hadde flyttet inn, så var ikke min feil. hvuis du nettopp har flyttet hjemmefra ville jeg ikke begynt å skru på rørene, få huseier til å gjøre dette så du ike risikerer å ødelegge noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå