toyses Skrevet 1. mai 2009 #21 Skrevet 1. mai 2009 De får gjøre hva de vil på 17. mai også for meg. Da er jeg på fjelltur uansett
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #22 Skrevet 1. mai 2009 Mulig jeg har misforstått helt med jeg trodde litt av grunnen til at man ikke skal drive med hage- og husarbeid 1.mai er at dette er arbeidernes internasjonale kampdag, ikke en vanlig helligdag/fridag. Det er en dag for å føre fram viktige saker for arbeiderklassen. Tradisjonelt har vel hagearbeid 1.mai vært en borgerlig prostest mot denne fridagen. Nå til dags er det vel ikke så mange som blir fornærmet over at funksjonærene velger å stelle hagen i stedet for å gå i tog for å støtte arbeidernes rettigheter, så kjør på.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2009 #23 Skrevet 1. mai 2009 Men hadde dere ikke reagert om noen sto ute og snekret på huset 17. mai? Det er en dag man tar hensyn til at andre (de fleste) vil feire. Det samme vil jeg si om 1. mai, en dag man tar hensyn. De fleste jeg kjenner vil feire 17. mai. Jeg kjenner INGEN som feirer 1. mai. Derfor har jeg aldri sett på 1. mai som en spesiell dag. Man kan si det er egoistisk å bare bry seg om hva man selv og de man kjenner gjør, men så tror jeg at mine venner/familie er ganske representative for den norske befolkning. Og det er ganske naturlig at man tar mer hensyn på dager som de fleste feirer enn dager som noen få markerer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå