Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Hei.... møtte på eksen til sambo ikveld. De var sammen for ca 3-3.5 år siden, og de har hatt noen luncher og slikt i ettertid før vi ble sammen. Jeg vet at forholdet demmes ikke var noe å skryte av, lite intimitet og så hverandre 2 ganger i uken ca. Han har alltid sagt de ikke passer sammen. Hun har noen ganger kontaktet hans mens vi har vært sammen, men han har aldri "giddet" å snakke med henne( MSN og slikt ). Jeg har sagt at hun vet om meg, siden det er vanlig å snakke om status når man snakkes på MSN og slikt en sjelden gang. Jeg har sagt i 2 år at hvis jeg treffer på henne så vil jeg gjerne bli introdusert for henne og slikt. Dere skjønner. Å introdusere noe ser jeg uansett på som vanlig høflighet. Ikveld var vi på byen, og der treffer jeg og kjæresten + 2 kompiser på henne og en gjeng. Her i utlandet vi bor er det vanlig å kysse på kinnet, og han hilste på henne på denne måten, og hilste videre på vennene hennes. Han introduserte meg IKKE. Jeg hvisket om han ikke kunne gjøre det, og det endte med en "hysjet" diskusjon om dette ved siden av henne.... Til slutt gikk gjengen hennes, hun sa "Hey, call me" og kikket kun på sambo. Ikke et øye til meg. Han introduserte meg fortsatt ikke. Jeg er så skuffet.... han vet hvor mye dette betyr for meg, og at han lot meg stå der som en idiot og ikke introdusere meg, holde rundt meg osv... og nesten det værste at hun gikk uten å spandere et eneste blikk på meg mens jeg stod ved siden av meg. Vi dro hjem , og har kranglet. Jeg klarer ikke å se han i øynene, jeg er så skuffet og sint. Det er første gang jg har kastet et ølkrus i bakken, første gang jeg har slått på ting. Jeg er så lei meg. Han visste hvor mye dette betyr for meg, vi har snakket om det flere ganger. Nå ligger jeg på sofaen i natt, jeg orker ikke å ha han ved siden av meg. Er det jeg som overreagerer?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Du overrreagerer, ja. Hvorfor i alle dager skal du gjøre så big deal av å bli introdusert til en han var sammen med for flere år siden?? Jeg synes det er veldig merkelig at du henger deg så ekstremt opp eksen hans. Hadde min kjæreste vært så opphengt i min eks, hadde jeg heller ikke villet introdusere dem. Du oppfører deg merkelig, og hadde jeg vært kjæresten din hadde jeg følt det veldig ubehagelig.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Jeg skjønner godt hvordan du har det:) Jeg hadde nok villet at min samboer skulle introdusert meg for henne hvis vi hadde en avtale om det på forhånd. Han hadde kanskje ikke trengt å introdusere dere for hverandre, dersom dere ikke hadde snakket om dette på forhånd. MEN siden du ga klart inntrykk til han i det øyeblikket dere møtte henne at du gjerne ville bli introdusert synes jeg at han burde tatt hintet...... Uansett vil jeg nok råde deg til å fortelle han på en rolig måte at slik og slik vil du ha det. Og at det ikke kosta han ei krone å ta hensyn til det behovet ditt:) Men ikke lag en stor sak ut av det. Det er det ikke verd:) Lykke til:)
Gjest Gjest_justme_* Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Synes du overreagerer en smule ja.. Behøver ikke legge deg på sofaen liksom, han har jo ikke gjort noe så galt . Han følte det kanskje var litt ubehagelig og at du kanskje ikke ville i det ene øyeblikket for han trodde det ville bli ekkelt for deg? så han ville kanskje bare bli ferdig med det, fordi han visste du ville reagere litt når du så henne? Virker jo som han trekker seg unna henne og ikke tar opp mye kontakt osv og det burde du sette pris på altså . Det er veldig bra han gjør! Jeg synes heller det er feil av HENNE og oppføre seg så barnslig ovenfor deg!! Hun kunne også ha tatt intiativet til å spurt om deg, og gitt deg litt respekt sånn sett og øyekontakt. ikke kun se han når hun VET så godt hun er med deg. DET hadde jeg blitt irritert for.. :S. Men i forhold til hvordan kjæresten din reagerer og har snakka om henne så trenger du ikke være sint på han, han virker jo til å holde seg borte fra henne for din skyld ..
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Synest du overreagerer. Men eg hadde nok kommet til å reagert på at hen ikke gjorde det. Siden han ikke lengere vil ha noe kontakt med henne(siden han velger deg framfor henne). Så burde du ikke ta det så tungt. Kansje han ikke vil introduse deg for henne fordi han vil få henne delvis ut av livet sitt :S.
Gjest Gjest_nicole_* Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Hei.... møtte på eksen til sambo ikveld. De var sammen for ca 3-3.5 år siden, og de har hatt noen luncher og slikt i ettertid før vi ble sammen. Jeg vet at forholdet demmes ikke var noe å skryte av, lite intimitet og så hverandre 2 ganger i uken ca. Han har alltid sagt de ikke passer sammen. Hun har noen ganger kontaktet hans mens vi har vært sammen, men han har aldri "giddet" å snakke med henne( MSN og slikt ). Jeg har sagt at hun vet om meg, siden det er vanlig å snakke om status når man snakkes på MSN og slikt en sjelden gang. Jeg har sagt i 2 år at hvis jeg treffer på henne så vil jeg gjerne bli introdusert for henne og slikt. Dere skjønner. Å introdusere noe ser jeg uansett på som vanlig høflighet. Ikveld var vi på byen, og der treffer jeg og kjæresten + 2 kompiser på henne og en gjeng. Her i utlandet vi bor er det vanlig å kysse på kinnet, og han hilste på henne på denne måten, og hilste videre på vennene hennes. Han introduserte meg IKKE. Jeg hvisket om han ikke kunne gjøre det, og det endte med en "hysjet" diskusjon om dette ved siden av henne.... Til slutt gikk gjengen hennes, hun sa "Hey, call me" og kikket kun på sambo. Ikke et øye til meg. Han introduserte meg fortsatt ikke. Jeg er så skuffet.... han vet hvor mye dette betyr for meg, og at han lot meg stå der som en idiot og ikke introdusere meg, holde rundt meg osv... og nesten det værste at hun gikk uten å spandere et eneste blikk på meg mens jeg stod ved siden av meg. Vi dro hjem , og har kranglet. Jeg klarer ikke å se han i øynene, jeg er så skuffet og sint. Det er første gang jg har kastet et ølkrus i bakken, første gang jeg har slått på ting. Jeg er så lei meg. Han visste hvor mye dette betyr for meg, vi har snakket om det flere ganger. Nå ligger jeg på sofaen i natt, jeg orker ikke å ha han ved siden av meg. Er det jeg som overreagerer? Jeg synes du har god grunn til å være skuffet og lei deg, jeg hadde vært det samme. Om jeg hadde kastet et ølkrus i gulvet vet jeg ikke, men folk har jo ulike måter å bli sint på. Men at du har grunn til å bli skuffet når kjæresten din ikke viste deg nok respekt til å introdusere deg og vise at han var stolt av deg foran en eks, spesielt siden det betydde mye for deg, synes jeg var merkelig.. Det er folkeskikk å introdusere folk, og det å ignorere deg mens hun kom var dårlig gjort!
Caramela Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Forstår du er skuffet, men du skulle heller bare vært tøff nok i øyeblikket og introdusert deg selv! "Hei! Jeg er ...., og jeg er kjæresten til ....". Og dette i en helt vanlig, hyggelig tone, i stedet for å surmule resten av kvelden, og videre fremover.
Rosalie Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Å presentere i en slik setting blir ganske så kunstig, og du kunne vel rekt fram hånden og hilst på henne selv? Og ja, jeg syns virkelig du overreagerer.
Pokahonta Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Jeg synes du OVERREAGERER!! Jeg hadde blitt så skremt av den reaksjonen du beskriver at jeg hadde nok tatt min hatt og lagt avgårde på landevegen, alene, dersom jeg var din kjæreste..
Queen B Skrevet 30. april 2009 #10 Skrevet 30. april 2009 (endret) Si meg, hvor gammel er du? Slik oppførsel som du utviste, hadde jeg forventet fra en 10 åring. Ikke fra en voksen person. Hadde jeg vært kjæresten din, hadde jeg dumpet deg pga din oppførsel. En slik ukontrollert overreaksjon (kaste ting rundt og bli dritsur fordi "hun ikke spaderte ett blikk på deg") etter et bagatell møte med eksen hans er virkelig barnslig. Jeg grøsser ved tanken hvordan du reagerer den dagen noe VIRKELIG alvorlig skjer. Jeg har et råd til deg: Grow Up. Endret 30. april 2009 av Queen B
Kiyo Skrevet 30. april 2009 #11 Skrevet 30. april 2009 Hvis samboeren min hadde blitt kontaktet av ex'en sin på diverse tidspunkter ville jeg selvsagt at samboeren min skal gjøre det klart at han er sammen med meg når anledningen byr seg. Hadde han ikke gjort det ville jeg følt meg ganske så ubetydelig og lurt på hvorfor han ikke sa noe. Håper han på at han og ex'en vil bli sammen igjen? Han vil ikke at hun skal tro at han er i et alvorlig forhold? Skammer han seg over meg? Vil han at folk skal tro at jeg ikke er noe annet en en tilfeldig person han "henger" sammen med? o.l er ting jeg kunne ha begynt å tenke tror jeg. At han fortsatt ikke sier ifra om at han er i et forhold når ex'en faktisk sier "call me" (som for meg, ut ifra historien til ts, høres ut som en invitasjon til noe mer enn bare en kaffe for å si det sånn) ville nok ha fått meg til å miste beherskelsen. Alltid like gøy å lese fra folk at man er ti år og at kjæresten burde ha dumpet en. Leser dere nøye nok vil dere se at det er første gang ts har kastet og slått ting, og at kjæresten hennes viste ganske godt at det betydde mye for henne at han anerkjenner henne som sin kjæreste foran denne ex'en. Noen av oss trenger rett og slett den slags anerkjennelse. Men fritt fram for sine meninger, uansett hvor lite gjennomtenkt de virker for andre ^^
Rosalie Skrevet 30. april 2009 #12 Skrevet 30. april 2009 Hvis samboeren min hadde blitt kontaktet av ex'en sin på diverse tidspunkter ville jeg selvsagt at samboeren min skal gjøre det klart at han er sammen med meg når anledningen byr seg. Hadde han ikke gjort det ville jeg følt meg ganske så ubetydelig og lurt på hvorfor han ikke sa noe. Håper han på at han og ex'en vil bli sammen igjen? Han vil ikke at hun skal tro at han er i et alvorlig forhold? Skammer han seg over meg? Vil han at folk skal tro at jeg ikke er noe annet en en tilfeldig person han "henger" sammen med? o.l er ting jeg kunne ha begynt å tenke tror jeg. At han fortsatt ikke sier ifra om at han er i et forhold når ex'en faktisk sier "call me" (som for meg, ut ifra historien til ts, høres ut som en invitasjon til noe mer enn bare en kaffe for å si det sånn) ville nok ha fått meg til å miste beherskelsen. Alltid like gøy å lese fra folk at man er ti år og at kjæresten burde ha dumpet en. Leser dere nøye nok vil dere se at det er første gang ts har kastet og slått ting, og at kjæresten hennes viste ganske godt at det betydde mye for henne at han anerkjenner henne som sin kjæreste foran denne ex'en. Noen av oss trenger rett og slett den slags anerkjennelse. Men fritt fram for sine meninger, uansett hvor lite gjennomtenkt de virker for andre ^^ Herregud, de var sammen for 3-3,5 år siden! Hadde han villet være sammen med henne igjen så hadde han vel dumpet trådstarter for lenge siden. Og resten av innlegget ditt bærer preg av paranoia. Jeg hadde ikke orket å være sammen med noen som uttrykte de tankene du uttrykker i dette innlegget, og som oppførte seg som trådstarter.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #13 Skrevet 30. april 2009 Må si meg enig med Kiyo her. Å oppføre seg som om jeg var en random venn når vi møtte eksen?? Neitakk, hadde nok blitt sår og ganske sinna jeg også.
Kiyo Skrevet 30. april 2009 #14 Skrevet 30. april 2009 Herregud, de var sammen for 3-3,5 år siden! Hadde han villet være sammen med henne igjen så hadde han vel dumpet trådstarter for lenge siden. Og resten av innlegget ditt bærer preg av paranoia. Jeg hadde ikke orket å være sammen med noen som uttrykte de tankene du uttrykker i dette innlegget, og som oppførte seg som trådstarter. Og han og ts har vært sammen i 2 år. Jeg har fra dag en forventet å bli intodusert for min samboers ex'er som hans nåværende samboer. Merkelig at han ennå gidder å være samboer med meg pga av mine urealistiske forventninger du
Fortunatus Skrevet 30. april 2009 #15 Skrevet 30. april 2009 Men hva med eksen da? Hvis min eldgamle eks (3-3,5 år siden her også faktisk) skulle møtes igjen, så er jeg ganske lite interessert i å høre om nydama hans.. Hvorfor skulle jeg gidde høre om hans status? men nå har ikke vi hatt kontakt på 3,5 år, så stiller seg vel litt annerledes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå