Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk jeg fatt på første bok i Frid Ingulstads nye serie. Jeg har ventet lenge på denne boken, og kastet meg over den med liv og lyst! Boken heter Månesjebne og er første bok i serien om Ingebjørg Olavsdatter (basert på faktiske hendelser).

Boken var såpass engasjerende at jeg faktisk leste den ut i går også, og nå gleder jeg meg veldig til 11.august...da kommer bok nr 2 i serien!

Ofte synes jeg første bok kan være litt tung eller kjedelig å lese, det er lettere å engasjere seg når man blir bedre kjent med personene det berettes om, men denne boken var velskrevet og bra. (Riktignok et par ting her og der jeg stusset veldig på, men dog...)

Gled dere dere som venter på denne serien, den har vært verdt å vente på! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest Frids serie Ildkorset, som jeg syntes var fin, så jeg tviler ikke på at denne serien også er bra!

Skrevet
Jeg har lest Frids serie Ildkorset' date= som jeg syntes var fin, så jeg tviler ikke på at denne serien også er bra!

Hvis du likte Ildkorset, anbefaler jeg deg virkelig å lese serien om Kongsdøtrene hun har skrevet! Den er veldig bra og engasjerende, hakket bedre enn Ildkorset! :D

Skrevet

Det er bare det at det er maaaange serier som ligger og venter på meg;

Bergfoss

De svarte ridderne

Huset Arent

Slektsarven

Skjebneringen

Heksemesteren

Livets Døtre

Kystfolket

...og jeg har jo ikke tid til å lese bøker etter at jeg begynnte å lage perlesmykker!!! Døgnet skulle hatt flere timer...

Skrevet

...og jeg har jo ikke tid til å lese bøker etter at jeg begynnte å lage perlesmykker!!! Døgnet skulle hatt flere timer...

:ler: Da er du "værre" enn meg. Prøver å holde meg til færrest mulig serien av gangen jeg! :blunke: Men Ingulstad må jeg ha med meg alt av!

Gjest Janna
Skrevet

Hvor fikk du tak i den, Tjorven? "Svigermor" nevnte at den kommer med neste utgave av Hjemmet-bladet?....

Skrevet
Hvor fikk du tak i den' date=' Tjorven? "Svigermor" nevnte at den kommer med neste utgave av Hjemmet-bladet?....[/quote']

Jeg har mine kontakter... :ler: Neida, situasjonen er den at på jobben til min mor (som også har sansen for Ingulstad), så får de en del ukeblader fordi de annonserer i dem. Hun fikk altså tilsendt Hjemmet for kommende uke allerede på onsdag, og da var hun rask med å spørre om jeg ville låne boken!

Moro å endelig være en som har lest boken først....føler meg nesten litt beæret! :ler:

Skrevet

Ja det kan du si Tjorven, og jeg som har leita etter den boka i flere butikker i dag :roll:

Får vel bare vente til tirsdag jeg som alle andre (unntatt du...)

Livet er urettferdig :ler:

Skrevet
Ja det kan du si Tjorven, og jeg som har leita etter den boka i flere butikker i dag :roll:  

Får vel bare vente til tirsdag jeg som alle andre (unntatt du...)

Livet er urettferdig :ler:

:ler: Ja, jeg er iallfall veldig fornøyd med å ha lest den allerede! Er veldig spent på hva dere synes om den! Og veldig spent på om dere legger merke til den lille "feilen" i boka som jeg la merke til...

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Blir dere ikke lei alle de historiske bokseriene? Er det ikke mye av det samme i de forskjellige bøkene? Eller er det noe jeg MÅ få med meg? Hva er best? Jeg har bare lest Sagaen om Isfolket og Livets døtre for maaaange år siden, følte meg rimelig mettet etterpå, og har ikke rørt en eneste bokserie etter det.

Skrevet
Blir dere ikke lei alle de historiske bokseriene? Er det ikke mye av det samme i de forskjellige bøkene? Eller er det noe jeg MÅ få med meg? Hva er best?

Jeg er faktisk mettet på slike serier jeg også, bortsett fra seriene til Frid Ingulstad. Jeg synes hun har en flott måte å skrive på, bøkene hennes bygger på faktiske hendelser og hun har et levende språk. Har kjøpt noen andre serier av andre forfattere tidligere, men de har jeg rett og slett ikke orket å lese ferdig. Så det er stor forskjell på forfatterene!!

Forøvrig er Kongsdøtrene av Ingulstad noe av det beste jeg har lest. Men det er fordi Norsk middelalderhistorie interesserer meg og hun har gjort en solid jobb med å finne faktiske opplysninger!

Forøvrig kan det bli mye likt i bøkene ja, men allikevel varierer det jo stort. Men i bunn og grunn er det jo mye kjærlighet da, og folk som ikke kan få hverandre. :wink:

Skrevet

...anbefaler jeg deg virkelig å lese serien om Kongsdøtrene hun har skrevet! Den er veldig bra og engasjerende...

:hoppe::enig:

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei dere :D

Jeg leste en serie om Frid Ingulstad på biblioteket ,den ene het Ingrid handlet om vikinge tiden.Hun har brukt Vera Henriksen sine bøker når det gjelder den serien.Hun var på Nettopp nå på tv 2 og snakket om boka Karsten Alnes var også der.Hun sa til Alnes at hun har brukt historie bøkerne hans som mal til serien.

Jeg liker slike bøker som har litt av sannhet i seg,det skal bli spennende å se hvordan det går.Jeg skal lese boka i stille stunder på jobben.

hilsen

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei dere :D

Jeg leste en serie om Frid Ingulstad på biblioteket ,den ene het Ingrid handlet om vikinge tiden.Hun har brukt Vera Henriksen sine bøker når det gjelder den serien.Hun var på Nettopp nå på tv 2 og snakket om boka Karsten Alnes var også der.Hun sa til Alnes at hun har brukt historie bøkerne hans som mal til serien.

Jeg liker slike bøker som har litt av sannhet i seg,det skal bli spennende å se hvordan det går.Jeg skal lese boka i stille stunder på jobben.

hilsen

Gjest indiangranny
Skrevet
Hjemmet med boka kom ut i dag.

Det stemmer Janna kjøpte Hjemmet grunn av boka :ler:

Skrevet

Jeg så henne også på TV2 i går og jeg er veldig imponert over henne. Synes hun er en flott dame!

Hva slags serie var det du leste forresten, det var ikke KOngsdøtrene da indiangranny?

:Nikke: Ja, det gjorde den. Det morsomme er at om man kjøper boken separat koster den 65 kroner. Kjøper man Hjemmet denne uken får man med boken gratis, og bladet koster jo 30 kr! :ler:

Gjest indiangranny
Skrevet

Ja et var Kongsdøtrene Tjorven,ble litt paff at jeg så henne på biblioteket.Jeg har lyst å lese serien til alnes også er meget glad i historie.Jeg krafset til meg Hjemmet må vite slag bladet til side og har lest halve boka allerede.

Skrevet
Jeg har lyst å lese serien til alnes også er meget glad i historie.Jeg krafset til meg Hjemmet må vite slag bladet til side og har lest halve boka allerede.

Jeg har også innmari lyst til å lese bøkene av Karsten Alnæs. Ønsker meg dem til bursdagen min jeg nå!

Hva synes du om Sjebnemåne så langt da Indiangranny?

Gjest indiangranny
Skrevet

Hei Tjorven :D

Jeg har ikke fått svart deg før fordi jeg har vært på jobb,men jeg kommer godt men sent.Jeg skal nok leie de bøkerne på biblioteket hvis de har dem der.

Skjebnemåne er fin den ,lurer på om hun blir gift med Eirik.? Er bare på side 67 ikke helt halveis da Tjorven.

hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...