Gjest Mia88 Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg har begynt å trene 6 dager i uken. er 163 og veier 55. Vil ned i vekt til sommeren. Og her er kostholdet: Frokost: 1 dl havregryn blandet med 0,1% fett yoghurt, og en spiseskje linfrø. Mellommåltid: 1 fiberbrød Lunsj: 2 grove knekkebrød med en skive familieskinke på hver Mellommåltid: 1 fiberbrød, 1-2 gullerøtter. Middag: Forskjellig, men oftest kyllingfilet og grønnsaker. Så spiser jeg en banan etter trening Kvelds: 2 knekkebrød med makrell i tomat. Det er ikke mye kcal i dette, og mener jeg får i meg nok mat. Drikker også ofte te, med rosiner i om kvelden, og av og til kaffe før trening. Noen som kan komme med noen innspill kanskje? Er dette alt for lite om jeg trener så ofte som jeg gjør?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Hvorfor vil du ned i vekt - du har jo en super høyde-vekt!
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Hvor hardt trener du? Jeg synes i grunn det ser ut som det er for lite kalorier, særlig med tanke på at du trener seks dager i uka. Men det er vel det man går ned av :klø: Skjønner heller ikke helt hvorfor du vil ned i vekt, med din høyde og vekt (som er ca som min) ville jeg heller lagt vekt på treningen og å stramme opp og bygge litt muskulatur - og i den sammenheng spist NOK.
Fluffie Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Hvor hardt trener du? Jeg synes i grunn det ser ut som det er for lite kalorier, særlig med tanke på at du trener seks dager i uka. Men det er vel det man går ned av :klø: Skjønner heller ikke helt hvorfor du vil ned i vekt, med din høyde og vekt (som er ca som min) ville jeg heller lagt vekt på treningen og å stramme opp og bygge litt muskulatur - og i den sammenheng spist NOK. Enig med dette. Det er antageligvis bedre aa spise normalt sunt og heller fokusere paa at treningen strammer opp kroppen. Om du spiser saa lite og trener vil du miste mye muskelmasse (ja, selv om du trener), og du kan oppleve aa bli slapp og gretten. Naar man trener ofte er det viktig aa faa i seg nok naering.
Chanel.No5 Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 Enig over her, du spiser for lite mat. Du vil tære på muskelaturen din om ikke kroppen får mer næring å jobbe med.. Ville faktisk økt litt ved de fleste av dine måltider, da spesielt alle dine hovedmåltider. Du trener mye og for å få noe ut av all treningen så må du gi kroppen den næringen den trenger for å yte sitt beste. Legg inn litt yogurt, frukter, nøtter, litt med knekkebrød osv. Synes heller ikke din vekt/høyde tilsvarer noe nødvendig nedgang akkurat, men det er opp til deg. Men mer mat må du ha!
Gjest Mia88 Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Jeg har skadet foten, så jeg begynner alltid treningen med sykkling, fordi jeg ikke kan jogge/belaste foten så mye. Da sykkler jeg enten 15 min, som oppvarming, men 3 ganger i uka sykkler jeg ca. 40 min, ofte med intervaller og slikt. Etterpå er det styrketerning. Jeg trener mage, armer, føtter, osv. Og passer på at musklene får hvile mellom hver gang jeg trener samme muskelgruppe. Så terningen varer altså ca. 1 time 6 dager i uka. Men ønsker bare å gå litt ned før jeg begynner å fokusere på å bare stramme meg opp. Men et lite spm om mat, er fiskegrateng sundt? Den man kjøper i butikken? Men nå er jeg midt i eksamenstid, så blir ofte mer spising uansett, og da får jeg i meg mer kcal. Blir en del frukt/ nøtter osv. For mye egentlig.
Monarabb Skrevet 2. mai 2009 #7 Skrevet 2. mai 2009 Syns du hører helt nydelig ut jeg med tanke på vekt/høyde!! Så ikke slank deg! Spis heller sunt og litt mer en du skriver her oppe!!!! Ut i fra det du skriver virker det som om du får i deg alt for lite!
k1kk1 Skrevet 2. mai 2009 #8 Skrevet 2. mai 2009 Syns du hører helt nydelig ut jeg med tanke på vekt/høyde!! Så ikke slank deg! Spis heller sunt og litt mer en du skriver her oppe!!!! Ut i fra det du skriver virker det som om du får i deg alt for lite! Jeg syns den vekt-høyde er helt feil. Alle har foskjellig kroppsform, fettet ligger på forskjellige steder. Selv har jeg liten rumpe, atmer, lår, men fettet mitt ligger på magen og i store hengepupper. Men du bør få i deg mer. Så ikke noe om å få i seg melk eller fett. Avokado er en frukt som inneholder fett. Eller grønnsak, men den har i hvertt fall fettinnhold. Fisk har også sunt fett. Få ellers i deg nok grønnsaker, erstatt gjerne mellommåltidene med grønnsaker og frukt. Prøver å gå ned litt selv, men jeg er først begynt å bare spise sundt, i og med at det ofte blåser så kaldt hos oss at jeg ikke orker tanken på å gå ut. Når det blir litt varmere, så kommer jeg til å jogge en del. Forresten, pass på at frokostblandingen din inneholder nok sundt i forhold til sukker.. http://www.kvinneguiden.no/magasin/tester/...landinger/67322
Gjest Mia88 Skrevet 2. mai 2009 #9 Skrevet 2. mai 2009 Jeg er egentlig ganske tynn, men vil ha mindre lår, og strammere mage. samtidig som jeg har litt sidefett over rumpa som må bort før sommeren. Jeg spiser ikke annen frokostblanding enn havregryn, og den var jo en den testens vinnere, så det er jo bra:) Men vet jo at havregryn er bra å starte dagen med. Men har dere tips til noe som er sunnere enn yoghurt som jeg kan spise med havregrøten/havregrynet? Og noe annet jeg lurer på er: Hvor galt er det å spise en halv boks vanijlekesam og et eple sammen? Synes det er utrolig godt, og har fått høre at det ikke er så usunnt. Men en halv boks er vel kanskje alt for mye for en kveld?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå