Gjest Gjest_kristian_* Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Som tv-titter er det umulig å ikke legge merke til hvordan kosmetikkbransjen markedsfører seg selv i reklamepausene. Det som jeg merker meg, er hvor mange rare salgsargumenter de benytter. Jeg må bare spørre meg selv: "-Lar virkelig folk seg lure av dette?" Støtt og stadig, i alle mulige kosmetikkreklamer, hører man: - typisk mascara og shampo: "- Opptil 80% mer volum!" Hvem lar seg lure av opptil? Det kan være alt mellom null og 80 prosent. - typisk fuktighetskremer: "REVITALISERENDE EFFEKT!" Denne er ikke den verste, men hva betyr det egentlig at huden er revitalisert? - bruk av statistikker Det eneste man vanligvis får vite er at f eks 80% av hudleger anbefaler et eller annet Man får ikke vite noe om hvor mange hudleger som har vært med på "undersøkelsen". Og hvem går egentlig undersøkelsen i sømmene og ser hva som har blitt gjort? - nye formler og "kjemikalier": Et vanlig salgsargument er "NY FORMEL! NÅ MED NaCl !" NaCl er for øvrig vanlig salt som vi har på maten, men hvor mange vet vel det? Reklamen forteller oss om et eller annet kjemikalie, som ingen overhodet vet hva er for noe. Okei. Hvorfor skriver jeg dette? Jeg bare lurer på om noen virkelig lar seg lure av triksene. Det virker for meg som om kosmetikkprodusentene overdriver kompleksiteten av produktene. De gjør liksom make-up om til høyteknologi. Men er det virkelig så komplisert? Hvem vet hvilken kunnskap disse som arbeider med å utvikle produktene har?
Gjest Christabelle Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Svarer kort nå men kommer sterkere tilbake. Er på iPod. Revitaliserende er et fancy ord på at huden få nytt liv. Og jeg vet at natriumklorid er salt
Hilde Christina Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Selvfølgelig lar folk seg lure av det, hvis ikke hadde ikke reklamene vært som de er. Jeg synes det er fantastisk morsomt med alle produktene som inneholder kollagen og som liksom skal fylle inn rynker. Patetisk :D
Gjest Christabelle Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Ja, jeg ler av det "Nå med denne ekstraordinære, fantastiske og nyrevolusjonerende formelen.." Kollagen-crapet til L'Oreal er bare tragisk ..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 ja det er mange reklamer som provoserer meg...spesielt shamporeklamer...Der man har perleprotein og masse nadre proteiner som ikke eksisterer, men det bare høres fint ut. Og de ska visstnok reparere cellene i håret innenifra, åssen går det ann? håret er jo dødt??
Megana Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 ja det er mange reklamer som provoserer meg...spesielt shamporeklamer...Der man har perleprotein og masse nadre proteiner som ikke eksisterer, men det bare høres fint ut. Og de ska visstnok reparere cellene i håret innenifra, åssen går det ann? håret er jo dødt?? Nei, nei, nå har du ikke fått med deg det viktigste. Velger du rett shampoo gir du liv til håret, da går det selvfølgelig an å både kurere splittede tupper og reparere håret. Når du har brukt den dyreste shampoen lenge nok, kan du holde av-brukkede hårstrå inntil et annet hårstrå og vips, det fester seg igjen. Fantastisk.
Fortunatus Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Ja, jeg blir også drittlei disse reklamene.. Men de fleste mascaraene som jeg har prøvd som er slik MAX effect og lignende, de funker som regel som de lover Kanskje ikke _alle_, men får en hundrelapp mer får du som regel en ganske grei mascara.. Men ja, alle disse kjerringreklamene irriterer vettet av meg! Ob med buede kanaler, som liksom skaper velvære og komfort og ikke mååååååte på hvor fantastisk mensen er med libresse med usynlige vinger, så også du kan kaste trusen etter matroskjæresten din..
Morea Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Husker dere han glætte mannen: "Clinomyyyn med polynaaam" - tannkremen? Urk! Fattern er lege og det er veldig underholdende når han sitter og sier "det stoffet der finnes ikke i huden", "det stoffet der er vanlig mjælk" etc etc. Synes godt de kan si "du blir ikke smellvakker og yngre av denne kremen vi har valgt å plassere i denne vakkert utseende boksen, men du vil kanskje, hvis du ikke har allergier og den passer huden din - lukte et hakk bedre i trynet og få litt færre kviser og linjer som et resultat av fuktmangel i huden din. Men egentlig bør du prioritere å drikke nok veske og rense huden din, og unngå for mye sukker. Det hjelper også". Skjønner hvorfor jeg ikke er blitt headhunted til kosmetikkbransjen forresten... Og ja, jeg har min store dose kosmetikk i skapet. Men kjøper ikke blindt etter en reklame på tv3.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 Husker dere han glætte mannen: "Clinomyyyn med polynaaam" - tannkremen? Urk! Fattern er lege og det er veldig underholdende når han sitter og sier "det stoffet der finnes ikke i huden", "det stoffet der er vanlig mjælk" etc etc. Synes godt de kan si "du blir ikke smellvakker og yngre av denne kremen vi har valgt å plassere i denne vakkert utseende boksen, men du vil kanskje, hvis du ikke har allergier og den passer huden din - lukte et hakk bedre i trynet og få litt færre kviser og linjer som et resultat av fuktmangel i huden din. Men egentlig bør du prioritere å drikke nok veske og rense huden din, og unngå for mye sukker. Det hjelper også". Skjønner hvorfor jeg ikke er blitt headhunted til kosmetikkbransjen forresten... Og ja, jeg har min store dose kosmetikk i skapet. Men kjøper ikke blindt etter en reklame på tv3. Hvis du ikke lar deg lure, hvorfor har du da en stor dose kosmetikk i skapet? Du tror at du ikke blir lurt, og én reklame på TV3 lurer deg kanskje ikke. Men den store dosen med reklame som du blir bombardert med påvirker deg uten at du merker det.
Hilde Christina Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Hvis du ikke lar deg lure, hvorfor har du da en stor dose kosmetikk i skapet? Du tror at du ikke blir lurt, og én reklame på TV3 lurer deg kanskje ikke. Men den store dosen med reklame som du blir bombardert med påvirker deg uten at du merker det. Hva med oss som kjøper merker det ikke reklameres for på tv og aldri leser blader? At man bruker penger på kosmetikk betyr ikke automatisk at man blir lurt, det gjelder bare å være kritisk og velge riktig Hvis ikke er jo størsteparten av norske kvinner lettlurte idioter...
Gjest FruFryd Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Nei, nei, nå har du ikke fått med deg det viktigste. Velger du rett shampoo gir du liv til håret, da går det selvfølgelig an å både kurere splittede tupper og reparere håret. Når du har brukt den dyreste shampoen lenge nok, kan du holde av-brukkede hårstrå inntil et annet hårstrå og vips, det fester seg igjen. Fantastisk.
Yvaine Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Jeg blir stadig sittende å fundere på den ene Nivea-reklamen for 'den første skjønnhetsdeodoranten'.. Skjønnhetsdeodorant?? Wtf skal det være godt for?? Gjennomsnittspersonen flyr da ikke rundt med armene over huet så mye at alle og enhver får tid å studere armhuler så nøye?? Er det liksom armhuler som er det neste store som skal se perfekt ut? Snart kommer de vel med armhuleplastikk også Heftig reklamering har litt motsatt effekt enn tenkt på meg, er så drittlei shampo-, sminke- og dilldallreklamer at jeg skyr produktene når jeg ser dem i butikken..
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 Kanskje bittelitt off topic, men når vi først snakker om dumme reklamer... .....hva med den flotte Vanish'en med egen flekksøker som FINNER flekkene da, gitt...!
Yvaine Skrevet 4. mai 2009 #14 Skrevet 4. mai 2009 Kanskje bittelitt off topic, men når vi først snakker om dumme reklamer... .....hva med den flotte Vanish'en med egen flekksøker som FINNER flekkene da, gitt...! Jah!! Jeg er veldig nysgjerrig på den flekkfinnende teknologien som de skryter så av! Hadde vært meget spennende å få den demonstrert... Kanskje man sku benke seg foran vaskemaskinen og se om det er rosa smånisser som driver og skrubber vekk flekkene...
Purple Diamond Skrevet 5. mai 2009 #15 Skrevet 5. mai 2009 Så enig med dere! Det er utrolig mye dritt der ute, og jeg skal innrømme at ja, jeg blir mange ganger lurt! Kjipt, men sant...
mari4ever Skrevet 5. mai 2009 #16 Skrevet 5. mai 2009 Jeg blir stadig sittende å fundere på den ene Nivea-reklamen for 'den første skjønnhetsdeodoranten'.. Skjønnhetsdeodorant?? Wtf skal det være godt for?? Gjennomsnittspersonen flyr da ikke rundt med armene over huet så mye at alle og enhver får tid å studere armhuler så nøye?? Er det liksom armhuler som er det neste store som skal se perfekt ut? Snart kommer de vel med armhuleplastikk også Heftig reklamering har litt motsatt effekt enn tenkt på meg, er så drittlei shampo-, sminke- og dilldallreklamer at jeg skyr produktene når jeg ser dem i butikken.. hahahaha:D ja det e faen meg wtf med den der pure deoen til nivea. skjønnhetsdeo liksom:p haha:p "Hvilken del av kroppen min liker du best?" så mener han armhulene. hehe den irriterer meg så sykt jeg må skifte kanal hver gang den er på. og det verste er at nivea er de dårligste deoene også
Gjest Sandbekken Skrevet 6. mai 2009 #17 Skrevet 6. mai 2009 Hva med alle de mascara reklamene som lover xxgrader buede vipper som i tillegg skal øke i antall! For det første er det umulig å få flere vipper av en mascara, for det andre så ser jo alle at sminkemodellene i reklamene har løsvipper! (tror maxsfaktor inrømmet det også..)
Gjest LanaLane Skrevet 6. mai 2009 #18 Skrevet 6. mai 2009 Jeg irriterer meg over den L'orealshampoen som visstnok skal inneholde bidronningvoks. WTF? I en kube finnes det 1 dronning, og hu legger egg. Det er arbeiderne som produserer voksen. Og skulle det nå ha vært slik at det var dronninga som produserte voks, så stakkars henne, for en jobb! L'oreal måtte i så fall ha enerett på alle bikubene i verden.... Husker dere den Organics-shampoen? De måtte jo trekke den tilbake,siden det ble bevist at det var ikke noe som het "glukasil". Silikon silikon silikon er det som blir putta i så håret ditt blir shiny for så å slite på håret. Og den skjønnhetsdeodoranten? Om typen til hu dama foretrekker ARMHULENE HENNES fremfor rumpa hennes, så kjører han i andre fila. Sorry to break it to you!
Gjest Christabelle Skrevet 6. mai 2009 #19 Skrevet 6. mai 2009 Og den skjønnhetsdeodoranten? Om typen til hu dama foretrekker ARMHULENE HENNES fremfor rumpa hennes, så kjører han i andre fila. Sorry to break it to you! Hahaha, jeg vet det. Man blir kjempeskjønn av å bruke den deodoranten.. Jadda..
Hilde Christina Skrevet 6. mai 2009 #20 Skrevet 6. mai 2009 Og den skjønnhetsdeodoranten? Om typen til hu dama foretrekker ARMHULENE HENNES fremfor rumpa hennes, så kjører han i andre fila. Sorry to break it to you! Hahaha, jeg ler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå