Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På min jobb, så får vi ekstra fri pga vi jobber helligdager (dette for å slippe å betale all helligdagstillegg). Så nå denne uka har jeg 2 dager ekstra fri, pga dette, og har nå fått lungebetennelse og ligger syk. Men hvis jeg da har sykmelding, vil jeg da enten få de to dagene ekstra senere eller betalt for helligdagene jeg skal jobbe fremover da?

For har jeg sykmelding må vel den gjelde for de dagene jeg skulle vært på jobb, og ikke min "ekstra fri" under en sykmelding..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er 100 % sykemeldt (med legeerklæring) før disse feriedagene kan du vel kreve å få utsatt ferien til senere i året. Du må levere kravet om å få utsatt ferien før den første feriedagen skulle ha begynt.

Hvis du ble syk på første feriedag så får du ikke feriedagene igjen. Du måtte ha vært syk i minst 1 uke av ferien for å få igjen noen dager, og her har du ikke mer enn 2 feriedager.

Skrevet

Dette er ikke feriedager da. Vanlig fri som en lørdag eller søndag.

Får du fri fra jobben på en onsdag hvis du var syk på en lørdag? Tror ikke det.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke ferie, det er avspasering. Det får man ikke igjen ved sykemelding.

Gjest Gjest
Skrevet
På min jobb, så får vi ekstra fri pga vi jobber helligdager (dette for å slippe å betale all helligdagstillegg). Så nå denne uka har jeg 2 dager ekstra fri, pga dette, og har nå fått lungebetennelse og ligger syk. Men hvis jeg da har sykmelding, vil jeg da enten få de to dagene ekstra senere eller betalt for helligdagene jeg skal jobbe fremover da?

For har jeg sykmelding må vel den gjelde for de dagene jeg skulle vært på jobb, og ikke min "ekstra fri" under en sykmelding..

Dere jobber helg, men får ikke tillegget.Det går dere med på, og er det lov?

Er du org? pengemesssig betyr dette mye for deg. Også med tanke på pensjon senere i livet om du skal ha denne jobben lenge

Skrevet

Vil ikke akkurat kalle disse dagene verken ferie, eller "lørdags" fri. For disse dagene heter det at jeg får fri fordi jeg jobber på Helligdager, senere i mai. Og jeg tror at pga vi får igjen litt fri fr ahelligdagsjobbinga, får vi ikke fullt 133% betalt disse dagene, man kanskje abre 33% ell noe. Så tror jo ikke at jeg får igjen disse dagene med fri, men at jeg da har rett på 133% betalt de helligdagene jeg faktisk jobber. Egentlig så skjønner jeg meg ikke helt på systemet med disse "fri" dagene uansett, men, anyway, andre folk har jo fri helligdager, så kan jo være at vi får fri for de dagene vi også, men helligdagsbetalt når vi jobber? hmm..

Vil ikke si at dette blir det samme som å være syk en lørdag, å få fri dagen tilbake. Dette er dager hvor jeg skulle vært på jobb, men med eller uten sykemelding skulle jeg uansett hatt planlagt fri disse dagene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...