Gjest Mzfire Skrevet 17. juli 2003 #1 Skrevet 17. juli 2003 Når det gjelder utvikling spesielt med oss jenter. Stemmer det ikke at det skjer mye fra 20 år til rundt 24-25 år? Mener å ha hørt at det er mye som skjer i disse årene. Jeg kan ikke si hvertfall i mitt tilfelle at jeg er den samme som jeg var for 4 år siden. Blir 24 år nå om en uke. Hva mener dere?
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2003 #2 Skrevet 17. juli 2003 Jeg er førtifire, og er fremdeles den samme som da jeg var tjue.. litt mer moden kanskje, men personligheten er da den samme... jeg er jo meg hele tiden og hele veien jeg... selv om det vokser grå hår i panneluggen min... *søren, var det jeg som sa det?
Væren Skrevet 17. juli 2003 #3 Skrevet 17. juli 2003 Jeg tror nok man "finner seg selv" litt mer i årene etter fylte 20. Da flytter de fleste kanskje ut fra barndomshjemmet og må plutselig stå på egne bein. Det henger nok også mye sammen med dette. Plutselig må man greie seg selv, det blir forventet at man skal tenke, mene og uttale seg i jobb eller studier, man må ta ansvar for sitt eget liv, ordne opp i praktiske ting og forholde seg til andre mennesker som en voksen person. Det skjer mye med personligheten. Trond Viggo Torgersens "Tenke sjæl" er nok ikke helt på jordet i så måte! Om denne "modningsperioden" bare varer fra 20-25 år, skal jeg ikke uttale meg om. Men hos meg holder denne "modningen" på ennå, og jeg har fylt 38! Jeg lærer hele veien noe nytt om meg selv, og blir stadig litt tryggere på hvem jeg egentlig er. På en måte føler jeg meg erfaren og veldig voksen og ansvarsbevisst, men samtidig kan jeg iblant kjenne meg som en usikker jentunge som aldri helt blir voksen! Jeg føler meg også som den jenta jeg alltid har vært, men altså bare i en mye modnere utgave. Og det er jeg egentlig glad for, for aldri har jeg hatt det bedre enn akkurat nå!
*Lavendel* Skrevet 17. juli 2003 #4 Skrevet 17. juli 2003 Føler meg akkurat den samme nå som da jeg var 20, bortsett fra at jeg har mer livserfaring. Men inni meg er jeg akkurat den samme Lavendel da som jeg er nå.... Like barnslig....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå