Gå til innhold

Vielsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet sånn ca. hvor lenge vielsen foregår?Altså hvor lenge vi er i kirken...3 kvarter sånn ca. eller?Hmm...ble litt nervøs for at det blir litt travelt til oss nå..!

Skrevet

ville sagt nærmere en time, det er hvertfall det vi beregner...også er det alltid hilserunder og bildetakning når vielsen er over, men neste vielse er 14.30 hos oss og vi har vielse kl 13.00, så vi får uansett ikke brukt lenger tid enn 1,5 time.

Skrevet

I kirken her jeg bor varer vanligvis ikke vielsen lengre enn en halvtime ( er en populær kirke å gifte seg i). Så kommer jo den tiden man bruker på fotografering og gratulasjoner utenfor kirka i tillegg da. Her er det uansett ikke mulig å holde på særlig lenge da neste vielse vanligvis er en halvtime etter den forrige slutta.

Skrevet

Hos oss er det også vanlig at vielsen varer i en halvtime, pluss da evt tid på trappen til gratulasjoner etterpå :)

Skrevet

Vi fikk beskjed om mellom tre kvarter og en time, alt utifra hvor mange sanger vi velger ol. Pluss hilsener på trappen.

Skrevet

Vi fikk beskjed om 20 min om det ikke skulle være noen kulturelle innslag som solosang osv, skulle vi ha det måtte vi regne ca 30 min på vielsen.

Så kommer jo hilsningene på kirketrappen etter vielsen utenom selfølgelig :)

Gjest Gjest__lene__*
Skrevet

Vi fikk beskjed om en halvtime, men at utgang og gratulasjoner tar nesten like lang tid, så 50-60 min. tilsammen

Skrevet

noen som vet om man ha to eller tre salmer i kirka. har for en eller anna grun fått for mæ at vi må ha tre. Men lurer på om dette stemmer??

Skrevet
noen som vet om man ha to eller tre salmer i kirka. har for en eller anna grun fått for mæ at vi må ha tre. Men lurer på om dette stemmer??

Det er valgfritt. Vi skal ha to. :)

Skrevet
Det er valgfritt. Vi skal ha to. :)

Åh d va bra:D vi skal ha en som skal synge to sanger i tilegg så greitt me to da ja:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...