Gå til innhold

Har ikke mistet håpet enda...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_spurven_*
Skrevet

Hei

Dette er første gangen jeg skriver på en sann her side. Er og veldig usikker på om det i det hele tatt er bra et jeg skriver her. Jeg har ikke hatt så god erfaring til nå, litt redd for hva folk vil si. Men jeg tenker sann at jeg kan ikke være den eneste. Faktisk vet jeg at det er flere som har det sann og kansje bare ikke tør å si noe. For all del de fleste får strålende behandlig og alt går bra fra første gang! Jeg håper at om noen uker vil jeg ha et stort smil fra øre til øre men saken er at jeg tør ikke glede meg for mye... Har vært mye berg og dalbane de siste tre årene, begynte så optemistisk...

Vi fikk veldig dorlig behandlig fra første dag men jeg overså det hele. Jeg skulle bli mor! Hva så om legen var både spydig og krass fra første stund ?? Skulle ikke stoppe meg... Det er mangt man finner seg i når en tror en har kun en utvei. Etter tre behandlinger gikk vi til legen for og få hjelp til og satse alt vi kunne for at neste gang skulle det gå ville ta imot alle råd vi kunne få. Despirasjonen hadde meldte seg vi var villige til ALT...

Vi fikk oss litt av et sjokk. Vil ikke si alt legen sa for det er rett og slett forferdelig men denne 1.5 timen vi var hos legen var det værste jeg noen gang har opplevd. Om ikke det hadde vært for mannen min var tilstede tror jeg ikke noen ville trodd meg. At det var mulig å si så mye stygt til en pasient... Legen sa blandt annet at det var vår egen feil at vi ikke ble gravid, legen knakk meg helt i bonn. Det her var dråpen. Jeg har nå vært sykemeldt i 6 mnd.

Mye har endret seg siden den gang. Jeg har en fantastisk fastlege som tok afære og sendte oss til et nytt sykehus. Jeg er på min 4 IVF behandling nå. Har og hatt egg på frys. (Kun en gang festet egge seg men mistet barne bare dager etter jeg hadde fått positiv test. Det var utrolig trist.)

Som sagt har endret mye til denne behandlingen, har helder ikke vært i jobb i det hele tatt under hele behandlingen. Mye pga jeg blir veldig trøtt og omtåket av medesinen, ikke minst humørsvingingene. Hjelpe meg hva mennene må gå igjenom.. men mest av alt trenger jeg ro. Jeg sover mye..... men fokusen er ene og alene at denne gangen skal det gå bra!!

Har og klart og kutte røyken etter 18 år, meget stolt over det. Det va veldig vanskelig og kutte helt, de andre IVF forsøkene har jeg bare skiftet til det mildeste merke og trappet ned, mye. Så mye at dette skal ikke alene ha skadet for forsøkene men uansett..

Noen vil kansje si det skulle bare mangle men det er ikkje så lett. Men saken er at jeg nå er helt røykfri !!

Som jeg sa har vi byttet sykehus, det har hjelpt MYE!! Helt annen behandlig!

Utrolig imøtekommende

Trenger ikke fortelle dere at hele IVF prosessen er tøff påkjenning, da er det og viktig at en får bra med oppfølging. Ikke minst støtte og forståelse.

Imorgen er UL og mulig siste dag med gonal sprøytene.

Jeg er veldig spent på hva utslaget blir, hvor mange egg der mulig er.

Jeg gruer meg veldig til uthentingen. Skulle ønske det ikke gjorde så vont, mange merker det ikke en gang. Mener ikke at jeg er den eneste, men sann er det for meg iallefall. Tror jeg har smerteterskel på 0.. hehe

Men det er vært d Jeg har bestemt meg for at dette er siste gangen min, håper derfor vi får ut mange egg.

Jeg prøver og holde meg litt nøytral til det hele, har vært mye å hanskes med de siste tre årene menst IVF forsøkene har holdt på. Skuffelsen er så stor når det ikke går.

Som sagt dette er min siste gang me medesiner. Må sette ned foten en plass.

Nå krysser jeg alle fingrene for at dette skal gå bra! Det skal gå bra den her gangen.

Spurven

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jammen ikke lett når man ikke får det til :( Forstår deg så utrolig godt i det du skriver..

Masse masse lykke til med UL i morgen !!! (vi ligger ganske likt vi da, jeg skal ha UL om få dager jeg også :)

Håper det ordner seg for dere snart :klem:

Gjest Gjest_spurven_*
Skrevet

Tusen takk for at du svarte på innlgge :)

Har en del sommerfugler i magen akkurat nå, venter i spenning på hva vi finner ut i morgen :)

Masse lykke til med din UL! Håper det orner for oss begge :)

Spurven

Gjest Gjest_Spurven_*
Skrevet
Sender deg noen gode :klemmer: jeg..

Takk for det !

Er utrolig glad i dag!! Har vært på UL i dag og fikk vite at det blir uttak nå på mandag :D

15 eggposer telte de, så gjenstår det og se hvor mange som er egg i :)

Uansett dette er mange flere en før :D

Mandagen kommer utrolig fort nå merker jeg og det kribler godt i magen :) :)

Spurven

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...