Gå til innhold

Den h...vetes pollensesongen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars minstegutt er så plaget av pollenallergi nå.Han er 3,5 år og har en dose på 5 dråper zyrtec morgen og kveld.Likevel er han tett og klør veldig i øynene.

Det jeg stusser litt over er at legen ikke vil gi han øyedråper selv om det kan brukes av barn over 3 år?Tenker også at dosen med zyrtec kan økes litt fra ifjor,han er jo ett år eldre.

Er zyrtec det eneste barn kan få?Trodde jo at barn skulle bli bedre av medisinen...

Videoannonse
Annonse
Gjest Også allergisk
Skrevet

Hvis han klør veldig i øynene kan det lindre om øynene skylles i saltvann. Bare bruk vanlig salt og rør det godt ut i vannet. Jeg pleier å bruke shotglass. :)

Skrevet

Og kjøp saltvanns-spray på apoteket, så får du skylt nesen uten å gi medisin.

(eller aller helst en neseskyller, men det spørs jo om en treåring er villig til å bruke den)

Skrevet

Få resept på Aerius mikstur til ham i steden, det er mye bedre.

Skrevet

Nå aner jeg ikke hvor mye 5 dråper zyrtec er, men jeg fikk resept på zyrtec mixtur til et barn i dag. Legen sjekket doseringen i legemiddelboken mens jeg satt der, og der stod det 2-6 år: 2,5 ml to ganger daglig el. 5 ml 1 gang daglig. Så om 5 dråper er det samme som 2,5 ml kan du nok ikke øke dosen.

Ellers støtter jeg å skylle med saltvann, det gjør jeg på meg selv når det står på som verst. Synest ikke medisiner tar kløen heller.

Jeg bruker som regel Miwana nesedråper, da jeg synest de er enklere å kontrollere. Er bare saltvann det og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...