muesli Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Hei. eg er på utkikk etter bøker om seriemordere. Ikkje slike vanligekrim bøker, men faktabøker om dei forskjellige seriemorderene som har vore oppgjennom tiden. Har leita litt rundtom men har ikkje funne plasser der eg får tak i slikt (kan vere eg søker heilt feil også). Noen som veit om plasser ein får tak i slikt?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_ss_w_h_?u...amp;x=0&y=0 Muligens?
muesli Skrevet 30. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2009 ja, eg håpte no vell egentlig på noen på norsk men takk
MarianneE Skrevet 1. mai 2009 #4 Skrevet 1. mai 2009 får jeg spørre om hva du skal med slike bøker? Litt spesiell litteratur liksom...
Gjest Cipheria Skrevet 1. mai 2009 #5 Skrevet 1. mai 2009 (endret) Det er jo eit ganske interessant tema. Kanskje lære litt om kvifor enkelte blir drapsmenn, kven som blir drapsmenn o.l. I tillegg er det greit å ha litt historiekunnskapar. Eg er sjølv fascinert av dei mørkare sidene ved den menneskelege psyke. Såg ei bok på bokhandelen her om dagen som heitte; Forbrytelser fengslende historier om tidenes mest beryktede mordere, tyver og svindlere. Men eg veit ikkje om den er bra. Er på norsk, i alle fall. Er kanskje ikkje spesifikk nok? Elles er amazon uk vanlegvis rimeleg i pris. (Der er dog berre bøker på engelsk for å skrive det opplagte). Endret 1. mai 2009 av Cipheria
muesli Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2009 ka eg skal med sånn bøker? Lese dei så klart Seriemordere har alltid fasinert meg, syntes det er interessangt at eit menneskesinn kan bli så forvrengt at det kan gjere slike ting. Eg er ingen sjuk person som skal lese meg fram til korleis ein blir ein seriemorder visst det var det du lurte på Har litt lyst til å lese andre "krimbøker" enn dei som er fiksjon... Takk for tipsene, skal heller prøve meg på ei engelsk ei
MarianneE Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Bare litt nysgjerrig, for jeg er facinert av det der sjøl, men trodde det jeg var litt eh.... "unormal" som synes slikt er spennende. Skal selv vurdere noe av den anbefalte litteraturen her!
muesli Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2009 åååh hehe, har fått inntrykket av at det er veldig mange som er interessert i temaet, så unormal vil eg ikkje påstå at du/me er. Men det er vell kanskje ikkje så mange som roper det ut?
Gjest LanaLane Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 (endret) Har alltid vært veldig fascinert av seriemordere. Discovery og National Geographic er en flott ting! Husker jeg satt i butikken til bestemoren min da jeg var 9 år og leste ukeblader. Kom over historien til Fred og Rose West og var siden da oppslukt. Allers hadde vel hver uke en slik historie "ukens sanne krim" eller noe, og det var favorittlesninga mi. Jeg er helt normal og ville aldri gjort noen noe vondt, men det er virkelig interessant. Edit: "krim fra virkeligheten" het spalten! Endret 4. mai 2009 av LanaLane
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Har du prøvd på biblioteket? Jeg kan jo ikke snakke for absolutt alle andre bibliotekarer, men som regel er vi ganske behjelpelige med å enten a) søke opp relevante bøker i eget bibliotek, eller b) bestille inn fra andre bibliotek. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå