Junebug Skrevet 17. juli 2003 #1 Skrevet 17. juli 2003 Uken før jeg får mensen blir jeg så oppblåst i magen, deprimert og vondt i korsryggen. Magen er nesten værst - jeg ser ut som om jeg er 3 mnd. gravid og det gjør veldig vondt i magen fordi det er så mye luft i den :oops: . Det er også leit å bli så deprimert, blir grinete av ingenting. prøver å skjerpe meg, men dessverre får nok mannen min gjennomgå noen ganger. Smertene i magen og korsryggen er såppass store at jeg har problemer med å få sove om natten. Det er sikkert andre der ute som har noen av de samme symptomene? Har dere noen tips om hvordan man skal få bukt med dette? Alle tips fra medisiner fra apoteket til kjerringråd tas imot med takk! Bruker nå Naproxen og Ibux, men synes ikke dette hjelper så mye.
Desemberbrud Skrevet 18. juli 2003 #2 Skrevet 18. juli 2003 Jeg har det akkurat på samme måte! Det er rett og slett helt forferdelig, og jeg får alltid dårlig samvittighet overfor min samboer. Men han er så utrolig forståelsesfull. Mitt råd er å få din kjære til å massere korsryggen din og evt magen hvis dette ikke gjør for vondt. Hva med å kjøpe en varmeflase og et mykt omslag rundt til å legge på magen eller i korsryggen. Varme hjelper! På grunn av migrene har jeg fått noen forebyggende tabletter som skal hindre at jeg får migrene når jeg har mensen. De heter Cataflam og hjelper også på smerter i korsryggen. Kanskje det er mulighet for at du også kan bruke disse? Lykke til!
Junebug Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2003 Takk for for råd! Jeg har hatt stor glede av varmeflaske, men denne uken har det vært for varmt å bruke den, synes jeg. Massasje har også hjulpet noen ganger - får smiske litt med mannen min, så får vi se om det hjelper! Jeg sliter også med migrene og neste gang jeg er hos legen skal jeg spørre om å få prøve Cataflam.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #4 Skrevet 19. juli 2003 Hvis du plages så med dette ville jeg ha bestillt meg en time til legen for en evt. samtale om å prøve annen medisin eller evt. prevensjon for å dempe disse smertene. Her er en side over div. prevensjoner: http://www.prevensjon.net/ De forskjellige prevensjonene inneholder forskjellige virkestoffer som kan virke positivt på menssmerter. Også alternativt ville jeg ha prøvd for å bedre disse plagene. Homeopati, Soneterapi, akupunktur er noen alternativer. Du må huske at bruk av samme legemiddel over lang tid, kan gjøre at kroppen blir immun mot disse legemiddlene, slik at de ikke virker slik de skal, eller at du må øke dosene etter hvert. Håper du får hjelpt til plagene!!
Junebug Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2003 Jeg har tatt opp premenssmerter med to leger, men ble møtt med en "Det er jo bare for noen dager"-holdning. "Ta en Ibux og håp det går over". Skal prøve en ny lege, men jeg kvier meg etter å ha blitt mottatt slik av to leger, en var mann og en kvinne. Jeg prøver å bli gravid og har derfor sluttet med prevensjon. Merker at premenssmertene er blitt værre etter det. Tar lite av pillene, er klar over det du skriver om å bli immun. Er det noen av dere som har tatt homeopati, soneterapi og har erfaringer dere kan dele om dette?
Gjest Donna Skrevet 19. juli 2003 #6 Skrevet 19. juli 2003 Kjenner igjen dette ja ..... :-? Hos meg er det mest humøret det går utover .....kan bli sååå deppa og trist og lei og grinete og sur ..og kan jo ikke for det - det er jo ikke sånn jeg vil være ....men sukk ..så blir det liksom bare slik ..... jaja ..... magen blir også rar .....og jeg blir SULTEN !!! MÅ ha noe å spise ...... ikke lett nei ... mener å ha hørt at noe som heter Nattlysolje skal hjelpe??
Junebug Skrevet 19. juli 2003 Forfatter #7 Skrevet 19. juli 2003 Nattlysolje har jeg også hørt om. Noen som har prøvd det?
Gjest Anonymous Skrevet 19. juli 2003 #8 Skrevet 19. juli 2003 Jeg prøver å bli gravid og har derfor sluttet med prevensjon. Merker at premenssmertene er blitt værre etter det. Mange blir faktisk kvitt disse plagene etter et svangerskap. Får håpe dette hjelper deg også da. Her står det litt: http://www.doktoronline.no/pub/articles/gy...ogy/300173.html http://www.mozon.no/kvinnehelse/kvinneplag...ll=True&UID=700
Charmie Skrevet 19. juli 2003 #9 Skrevet 19. juli 2003 Jeg har faktisk blitt mindre premenstruell etter at jeg sluttet med pillen! Men, da jeg brukte pillen var jeg aldeles grusom noen dager, sur, grinete, deprimert, "alt var galt"... studerte i Tyskland, og de er mye mer åpne for alternativ behandling enn vi er her, fikk råd om å bruke Marikåpete. Og det virket kjempebra! Du kan kjøpe tørket Marikåpe på apoteket (ikke alltid de har det, men da bestiller de for deg) og så koker du te på de. Det smaker ikke spesielt godt, men etter hvert kokte jeg opp en kjele og silte av bladene, løste opp sukker og drakk den kald, da går det an, og så lenge det funker er det verdt det!!! Lykke til! - Det kan forresten hende de har te-poser i større helsekostbutikker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå