Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det etter signerte papirer til at arven kommer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Hvilke signerte papirer? Papirer man undertegner dersom man overtar boet til privat skifte? Fullmakter? Arv/gavemelding til skatteetaten?

Hvem skal gjøre opp boet?

Du må nok spesifisere litt for at folk skal kunne svare.

Skrevet
Hvilke signerte papirer? Papirer man undertegner dersom man overtar boet til privat skifte? Fullmakter? Arv/gavemelding til skatteetaten?

Hvem skal gjøre opp boet?

Du må nok spesifisere litt for at folk skal kunne svare.

vell dette gjelder ikke meg selv. Men han det gjelder får arven til faren sin som er død av farmoren som er også død. altså han å broren får dele faren sin arv. Det er snakk om penger. hvor lang tid tar dette. Undertegnelse om at han skal ha arv eller vil motta arv tror jeg det er. Men uansett hvor lang tid skal dette ta?

Skrevet
vell dette gjelder ikke meg selv. Men han det gjelder får arven til faren sin som er død av farmoren som er også død. altså han å broren får dele faren sin arv. Det er snakk om penger. hvor lang tid tar dette. Undertegnelse om at han skal ha arv eller vil motta arv tror jeg det er. Men uansett hvor lang tid skal dette ta?

Du må spesifisere hva det er snakk om. Det er jo et utall papirer som skal undertegnes. Er han enearving, så kan han jo motta boet i privat skifte og i praksis disponere over dette fra dag 1. Men du gir altså alt for få opplysninger.

Skrevet
Du må spesifisere hva det er snakk om. Det er jo et utall papirer som skal undertegnes. Er han enearving, så kan han jo motta boet i privat skifte og i praksis disponere over dette fra dag 1. Men du gir altså alt for få opplysninger.

Beklager har ikke så mye greie på dette her. Det er snakk om penger som skal arves. En ganske stor sum også som skal deles på 5. Det er snakk om at sønnene skal få far sin opprinnelige arv etter sin mor, fordi far er død. Skjønner du? Jeg vet ikke hva papirer som er undertegnet bare at det er undertegnet et papir. Uansett. hvor lang tid tar det før man mottar arven sin å det er snakk om penger???

Skrevet
Beklager har ikke så mye greie på dette her. Det er snakk om penger som skal arves. En ganske stor sum også som skal deles på 5. Det er snakk om at sønnene skal få far sin opprinnelige arv etter sin mor, fordi far er død. Skjønner du? Jeg vet ikke hva papirer som er undertegnet bare at det er undertegnet et papir. Uansett. hvor lang tid tar det før man mottar arven sin å det er snakk om penger???

Dette kommer an på flere ting. Bl a om det er offentlig eller privat skifte, og hvor komplisert dødsboet er.

Som hovedregel skal arveoppgjøret være ferdig innen 6 mnd etter arvlaters død, da skal en såkalt "arvemelding" være meldt til skatteetaten, så det kan jo være en grei pekepinn.

Blir vanskelig å si noe mer konkret enn det.

Gjest Elastica
Skrevet

Hvis ikke du vet hvilke papirer som er fylt ut (det vil si hvor langt i prosessen han er) kan jeg heller ikek svare hvor lang tid det tar.

Dette er avhengig av mange ting. Er det gjeld i boet? Må det utstedes proklama? Er det privat skifte? Offentlig? Er det kompliserte arveforhold?

Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg, du gir for få opplysninger. Men jeg har iallefall forsøkt, så vær så god.

Gjest lintin
Skrevet

Kommer helt an på, jeg er midt i offentlig skifte etter pappan min og er på 4 året nå...:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...