Gå til innhold

luft i magen...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tips på hva jeg bør/ikke bør spise hvis jeg ofte har luft i magen, og må fise hele veien...

:oops: :oops: :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Kajsa-krabat
Skrevet

Du bør kanskje unngå bønner, spirer, kål, plommer, svisker, druer, rosiner og slike ting. Ellers er det jo individuelt hva folk får luft av. Av pålegg på maten bør du unngå kjøttpålegg, magen har nemlig problemer med å bryte ned både kjøtt og kornprodukter samtidig, det resulterer i at en av delene blir mer eller mindre ufordøyd og heller "råttner" gjennom tarmsystemet, og det kan jo føre til verre lukt ved gass.... Håper å hjelpe deg et stykke på vei....

Skrevet

du bør først finne ut om du har en matvareintoleranse, det finner du ut med diett. du bør prøve å kutte ut hvetemel i første omgang, i en periode på en mnd, blir ikke dette bedre, kutt ut melk like lenge. akutt kan du forsøke anis-fenikkel-karve te, eller peppermynte. tilskudd med tarmflorabakterier er lurt, for å stabilisere tarmfloraen. du bør iallefall legge litt om på kosten, for det er kansje det kroppen forsøker å si.

Skrevet

Drikker lite melk, så det kan det ikke være... , men mel...hm.. jeg må jo alltid ha et par skiver til frokost og til lunsj, men ellers klarer jeg meg fint uten.. Brød er ikke det "beste" jeg vet.. det er bedre med middag!!! :wink: Men hva skal jeg ha til frokost da a??? hehehe

Skrevet

det finnes knekkebrød uten hvete, i helsekosten og hos bakern finnes det også brød uten hvete, de beste er laget av spelt, spelt ligner litt på hvete, det er en gammel kornsort med mere næring og er lettere fordøyelig.

spelt kan man også kjøpe som mel, men den er dyrere enn hvete, ca 30-40 kr kilon, men vell verdt det. (kan anbefale et helsekost brød som heter esekiel brød, blir desverre fort tørt, men smaker kjempegodt i brødristeren, og da har det ikke no å si om det er tørt!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...