Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Har regnet litt på alkoholen til selskapet vårt. Vi skal feire det på hotel, så det er jo ikke akkurat billig med alkoholen. Vi blir 15gjester, og jeg tar litt hardt i når jeg sier ca 1000kr per person i alkohol. Vet at alle ikke drikker like mye,noen drikker ingenting osv. Men hvor mye har dere beregnet per gjest? Vi betaler øl og vin (hele kvelden) og en konjakk/baylies til desserte og så klart kaffi/te og mineralvann.. Jeg har tenkt 5600kr i vin(400kr per fl), 4800 i Øl (60kr stk) også er det jo det andre i tillegg da.. Kanskje litt mye Øl??? Drikker ikke selv,så er ikke hlet sikker på hvor mye øl folk drikker...
Møffi Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Det hørtes da sinnsykt mye ut! Men det kommer jo an på gjestene da, og om dere legger opp til en skikkelig fest.. Egentlig har jeg ikke noe å bidra med bortsett fra å si at jeg tror du tar godt i, og så lusker jeg ut igjen
Gjest TS Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Det hørtes da sinnsykt mye ut! Men det kommer jo an på gjestene da, og om dere legger opp til en skikkelig fest.. Egentlig har jeg ikke noe å bidra med bortsett fra å si at jeg tror du tar godt i, og så lusker jeg ut igjen Oki, du har helt sikkert helt rett i at jeg tar himla i.. Er så usikker på hvor mye folk egentli drikker! Men selv syns jeg en tusen lapp per hode er mye, men nå drikker jeg ikke selv så mye da! Men himla greit vist jeg budsjettere med 15000kr også ender vi opp med halvparten da Som jeg håper da!!! Hehe.. Inger andre med meninger??
leirbål Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Spør hotellet der dere skal feire. De vet sikkert hvor mye som pleier å gå. Og så legger dere til litt, for sikkerhets skyld. Vi skal ha alkoholfritt, så jeg aner ikke hvor mye dere bør beregne.
Gracee Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Jeg har ca 30.000 i drikkekostnader som inkluderer vin til maten og åpen par til ca 45 alkoholdrikkende gjester. Dette er regnet ut etter råd fra hotellet hvor bryllupet holdes. Tror at 15.000 til 15 gjester er veeeeldig mye, men det er nå meg.
Gjest Gjest_bea_* Skrevet 30. april 2009 #6 Skrevet 30. april 2009 Jeg har ca 30.000 i drikkekostnader som inkluderer vin til maten og åpen par til ca 45 alkoholdrikkende gjester. Dette er regnet ut etter råd fra hotellet hvor bryllupet holdes. Tror at 15.000 til 15 gjester er veeeeldig mye, men det er nå meg. Oi, jeg synes dette også var mye, jeg. 666 kr (stilig tall) per gjest. Jeg drikker aldri for så mye når jeg har en fuktig kveld på byen en gang. Hvor mange drinker beregner du til middagen?
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Oi, jeg synes dette også var mye, jeg. 666 kr (stilig tall) per gjest. Jeg drikker aldri for så mye når jeg har en fuktig kveld på byen en gang. Hvor mange drinker beregner du til middagen? Jeg synes ikke dette var for mye. Hvis man beregner 3-4 glass vin til middagen, 1-2 avec til kaffen, og 3-4 drinker etterpå tror jeg ikke man er langt unna 600-700 kroner. Ok, noen drikker ikke så mye, mens andre drikker mer. En flaske vin til restaurantpris er vel fort 400-500 kroner, en konjakk rundt 100, øl 50 og drinker 100... Jeg synes ikke 30 000 er mye. Da vi var i kontakt med restaurant ble vi anbefalt å beregne 1000-1500 per pers. Huske på evt velkomstdrink også.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Har regnet litt på alkoholen til selskapet vårt. Vi skal feire det på hotel, så det er jo ikke akkurat billig med alkoholen. Vi blir 15gjester, og jeg tar litt hardt i når jeg sier ca 1000kr per person i alkohol. Vet at alle ikke drikker like mye,noen drikker ingenting osv. Men hvor mye har dere beregnet per gjest? Vi betaler øl og vin (hele kvelden) og en konjakk/baylies til desserte og så klart kaffi/te og mineralvann.. Jeg har tenkt 5600kr i vin(400kr per fl), 4800 i Øl (60kr stk) også er det jo det andre i tillegg da.. Kanskje litt mye Øl??? Drikker ikke selv,så er ikke hlet sikker på hvor mye øl folk drikker... Jeg synes ikke du tar så veldig hardt i.. Kjipt å gå på en smell ved at regninga plutselig er 10 000 kroner høyere enn man beregnet. Beregn 15 000-20 000 du
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #9 Skrevet 30. april 2009 Jeg synes ikke du tar så veldig hardt i.. Kjipt å gå på en smell ved at regninga plutselig er 10 000 kroner høyere enn man beregnet. Beregn 15 000-20 000 du Jeg kan supplere med vårt "regnskap". Vi skal holde selskapet et sted der vi står for all alkohol selv. Vi beregner på ca 60 mennesker: - 10 flasker musserende til velkomstdrink - 40 flasker rødvin - 10 flasker rødvin - 11-12 kasser øl - 9 flasker konjakk - 3 litersflasker baileys - 2 flasker annen kakaolikør - 3 flasker rom - 1 flaske krydderlikør - 5 liter vodka Dette er til mat, avec og bar etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå