Gjest LI Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Jeg ble sammen med en herlig gutt (trodde jeg!) Han virka noenlunde oppegående selv om han har endel særegenheter... Han har endel jentevenner, som er helt ok om det hadde vært sånn at han ikke absolutt skulle ha liggi over hos de hele tida og drive på og prøve seg på nye jenter hele tida. Jeg flytta raskt inn hos han, og han viste seg å være den største slasken noensinne samtidig som at han er veldig svak mentalt - fikk angst av å snakke om regninger og jobb, da ble han dårlig og liggende i senga i tre dager. Han gjorde aldri husarbeid, og spilte dataspill hele dagen istedet for å gå på jobb. Og han gikk ikke på jobb om han ikke rakk å spise frokost først - en meget lav terskel for å i det hele tatt orke å gjøre helt normale ting - altså en meget ansvarsløs guttunge i 20årene. En tiåring tar mer ansvar enn det han her gjør. Han satt hele dagen og spilte tvspill og jeg gikk mektig lei så jeg flytta til slutt ut. Nå driver han og lyver om meg til alle sammen, sier at jeg er sykelig sjalu (og dette pga jeg sa at jeg ikke syns det er greit at han sover over hos venninner) og annet nedverdigende om meg til alle andre og fremstiller meg som en veldig vanskelig person. Min side av saken kommer jo ikke frem og så blir jeg sittende der som en idiot. Ikke at jeg skal ha noe med disse folkene å gjøre - jeg er vant til å omgås folk med et litt høyere iq-nivå enn hva han har. Så han bretter ut privatlivet mitt og forteller i det vide og brede om meg og fremstiller meg som et sinnsykt menneske mens det er han selv som ikke er helt riktig her... Jeg vil ikke ha noe mer med han å gjøre mens han sender meg meldinger om at han er glad i meg osv. Hadde han vært glad i meg, så hadde han ikke slengt dritt om meg til alle i hans nære omkrets. Hva ville dere ha gjort om dere fant ut dette om en kjæreste (som egentlig er blitt en eks nå) Hans mor hater meg, hans venner tenker nok det verste om meg og han har derfor deres fulle sympati. Han elsker når folk synes synd på han, det har han sagt selv. Dette er noe jeg synes er en veldig syk tankegang. Jeg faktisk angrer på at jeg ble kjent med dette mennesket, og nå holder han på å ødelegge ryktet mitt for å bevare maska selv. Det er jo ærekrenkelse...
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Du må bare heve deg over det. Du er et mye sterkere menneske enn han, og har forutsetninger for å lykkes langt mer enn han i livet. Han er en du kan synes synd på, men som ikke har noen betydning i ditt liv mer. Et sykt menneske. Heldigvis skal du jo ikke ha mer med vennene hans å gjøre heller, så da har vel ikke disse ryktene noen betydning. Bare gå videre, og se deg ikke tilbake.
Gjest Esbo Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Jeg har desverre ingen råd til deg, men vil bare ønske deg lykke til! Kjip situasjon det der. jeg har opplevd noe lignende selv,selv om det ikke var s%E
Gjest Esbo Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 (svaret mitt istad falt bort på mystisk vis, men hovedtrekkene var:) Jeg opplevde noe liknende i mildere form. Jeg tok det opp med familie og venner og forklarte at visse rykter er spredt om meg, de er ikke sanne. Da visste jeg at de støttet meg og ikke minst forsvarte meg om de skulle støte på noen som trodde på disse ryktene.. Dine venner og familie vet nok at du ikke er sånn så de støtter deg nok.. Nye bekjentskaper får vi håpe gir deg en sjanse til å bevise at det der er løgn.. Antageligvis er det nok flere som gjennomskuer tufsen og hans løgner.. Håper ting ordner seg for deg! Trøsteklem fra meg..
Gjest ts Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 Ja et sykt menneske det er det ingen tvil om at han er! Litt synd at disse vennene og de i nærheten er så blinde og tror på han. De ser jo hvem jeg er på facebook.
Gjest Miley Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Du hever deg over det, rett og slett. Det er ikke noe kjekt, men ikke ta til motmæle da gjør du det verre. Da får han bare "bevist" at du er hysterisk og prøver å sverte han. I det lange løp er det han som taper på dette. Vær den voksne og hev deg over dritten, en dag innser vennene hans at han er som han er og da står du igjen med verdigheten i behold.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #7 Skrevet 30. april 2009 Jeg opplevde noe sånt med en venninne av alle ting.. men vet hvor vondt det er når falske rykter om en som er sårende sprer seg rundt. Dette var en voksen dame også .... Jeg hadde det tøft da det sto på og jeg fikk tlf fra folk som trodde på den venninna og som var sååå skuffet over at jeg var sånn og sånn. Jeg gråt mye og mistet faktisk flere venner - men i ettertid ser jeg jo at det ikke var skikkelige venner. De som var skikkelige venner står støttet jo meg. Det gikk faktisk over ett år før de som hadde valgt å tro på henne skjønte at ryktene var falske og onde. Ja jeg har fått unnskyldninger nå men de er ikke mine venner lenger. Det jeg gjorde? Tøft men sant det er ikke så mye man kan gjøre. I det lange løp så tjener man best på å bare ta det rolig og heve deg over dritten. Prøve å ikke bry deg. De som setter ut falske rykter er jo nettopp de som hyler høyest.. som springer rundt og bare må fortelle om alt det onde. Selv om det tar tid så kommer alltid sannheten for en dag
Hilde Christina Skrevet 30. april 2009 #8 Skrevet 30. april 2009 Menneskene man omgås sier ofte noe om en selv og jeg tviler sterkt på at det finnes oppegående mennesker som du trenger å bry deg om i hans vennekrets. Det er jo tydelig at fyren er helt idiot og om de rundt ham ikke ser det er de trolig like lave på IQ stigen og slike mennesker er det jo enkelt å heve seg over og glemme at eksisterer. Hadde han gjort dette til mennesker som betyr noe for deg eller som du skal ha noe med tror jeg jeg ville gjort noe, men slik det er nå kan du kose deg med tanken på at han er gjennomsiktig og trolig ser de som blir foret med dritt at han er patetisk. Vær glad du er kvitt fyren og hev deg over det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå