InaMina Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 Skulle skrive hva vi skulle ha til dessert i en annen tråd her, men så plutselig kom jeg på at jeg ikke hadde noen aning på hva vi skal ha. Verdt å nevne at vi skal ha sodd til middag, og da er vel alle halvdøde av varme etterpå tenker jeg Har tenkt på karamellpudding eller is med varme bjørnebær. Men dersom andre har noen gode tips, så blir jeg glad!
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Skulle skrive hva vi skulle ha til dessert i en annen tråd her, men så plutselig kom jeg på at jeg ikke hadde noen aning på hva vi skal ha. Verdt å nevne at vi skal ha sodd til middag, og da er vel alle halvdøde av varme etterpå tenker jeg Har tenkt på karamellpudding eller is med varme bjørnebær. Men dersom andre har noen gode tips, så blir jeg glad! Jeg har alltid hørt at sviskegrøt er desserten som hører til sodd.
InaMina Skrevet 29. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2009 Ja, det er tradisjonen såvidt det er meg bekjent, men for det første så liker jeg ikke sviskegrøt og for det andre så er det ikke tradisjon i våre familier. Men ellers takk for forslag.
Gjest Faerie Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 Begge forslagene dine er kjempegode desserter InaMina. Hvis det er mange gjester så kan is med varme bjørnebær være litt tricky, det er mye som skal time, isen skal ikke smelte for mye og bjørnebærene må varmes og ja... Karamellpudding er kjempegodt!
InaMina Skrevet 29. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. april 2009 Ja, det er det jeg også har tenkt på, vi blir ganske mange til middag, mellom 80-100 stykker. Mannen elsker is med varme bær, og jeg elsker hjemmelaget karamellpudding. Men det må da ta en evighet å lage sååå mye karamellpudding? Vet heller ikke hvor mye man skal beregne av slike ting?
FireFairy Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Varme bjørnebær med is er jo veldig godt! Eller hva med frisk fruktsalat med krem eller is? Noe godt og forfriskende etter et ellers så mettende måltid. Vi skal "bare" grille vi, men jeg tror det hadde vært veldig godt med en frisk dessert etterpå.
Gjest Gift 2008 Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Vi hadde sjokolademousse med vaniljesaus og jordbær. Det var helt utrolig godt.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Vi skal muligens ha multekrem i krumkakeskåler Nam! Ellers tror jeg nok en kald og frisk dessert vil passe etter sodd. Is hadde nok vært knallgodt Men kan være vanskelig til mange.. Hva med å bytte ut varme bær med litt fruktsalat og en kremdott?
allyhoo Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 Vi skal ha grillfest, men dessert blir servert ved bordet. Står mellom sjokoladefondant og sjokoladefondant...hehe. Vi er begge to litt over middles glad i sjokolade...
Nótt Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 Jeg ville valgt sjokolademousse med bringebærcoulis.
Gjest dessertspisern Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 Dronning Maud! Tidenes beste dessert. har aldri laga den, bare spist den mange ganger. dette er tradisjonsdessert på vestlandet, ble visstnok laget til ære for Dronning Maud da hun var på besøk på de trakter. En dessert for de kongelige bør vel passe i bryllup
Gjest nextlife Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Ja, det er det jeg også har tenkt på, vi blir ganske mange til middag, mellom 80-100 stykker. Mannen elsker is med varme bær, og jeg elsker hjemmelaget karamellpudding. Men det må da ta en evighet å lage sååå mye karamellpudding? Vet heller ikke hvor mye man skal beregne av slike ting? Jeg lagde hjemmelaget karamellpudding (helt ekte av bare eggeplommer. fløte, vaniljestang og litt sukker) til vårt bryllup med ca 50 gjester. Jeg lagde puddingene i brødformer og fikk alt inn i ovnen i en omgang, så det burde gå i to omganger til 80-100 stk. Det kommer litt an på hvilken oppskrift du bruker, men ca 1 1/2 dl. pr. person er greit å regne. Jeg serverte karamellpuddingen med cognackrem og tuilles med kanel.
InaMina Skrevet 29. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 29. april 2009 Takk for tips alle sammen! Ang karamellpudding, hvor mange dager i forveien kan den lages?
Gjest nextlife Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Takk for tips alle sammen! Ang karamellpudding, hvor mange dager i forveien kan den lages? Jeg lagde den to dager før. Hjemmelaget pudding blir lett tørr når den står for mange dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå