Honey Skrevet 29. april 2009 #1 Skrevet 29. april 2009 1.) Hva skal dere gjøre med neglene? Og når gjør dere det? 2.) Dere som skal bli sminket hos frisør, hva skal dere ha i vesken av egne produkter? Gloss, leppestift, pudder, annet? 3.) Bruner-produkter eller solarium? Hvilke produkter egner seg best til selvbruning dersom det er alternativet? 4.) Tips til gode kroppsskrubber eller andre kremer som gjøre huden glatt og fin? Helst ikke så dyre? 5.) Andre tips til et polert utseende på den store dagen?
Bahia Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 1). Skal sette på gelenegler noen dager før bryllupet (da blir jeg litt vant til dem, men setter de likevell ikke på så tidlig at de faller av) 3). Solarium. (Er egentlig motstander av solarium pga. stråling ) Med solarium får man den mest naturlige fargen, man unngår skjolder og enkelte selvbrunere kan faktisk smitte av.... kjedelig med hvit kjole da... Tar du selvbruner har jeg ville gjort det til hudpleier for å få best resultat og vært nøye med å fjerne døde hudceller med en skrubb og smurt seg inn med litt krem på ekstra tørre steder. Obs: Husk evt solarium i små mengder så du ikke ser ut som en kokt hummer på bryllupsdagen din 4). Kroppskrubb er faktisk en av de tingene det ikke gjør så mye at man kjøper billig. Pass på at kornene ikke blir FOR grove... Har man sensitiv hu kan det være lurt å ha en peeling som innholder enzymer (løser opp død uten uten mekanisk peeling). 5). Dra til hudpleier og få skikkelig ansiktsbehandlig Evt farg bryn og vipper. Det er også mange som drar til hudpleier og setter på falske vipper om man er opptatt av det Lykke til!
Kirby Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 (endret) 1.) Skal ikke gjøre annet med neglene enn å klippe de og lakke i en lysrosa nyanse, tenker jeg. Lange negler har jeg aldri brukt, så ser ikke poenget med å ha det da. 2.) Skal ikke sminkes hos frisør, gjør det selv. 3.) Ingen av delene, er ganske lys fra før så en fake-tan vil antagelig se veldig fake ut 4.) Jeg bruker som regel skrubbehansker med en god skummende showergel til. Som fukt kan du bruke Doves Body Glow eller noe i den duren, med ørlite skimmerpartikler i 5.) Blotting paper for å suge opp overflødig olje i ansiktet, og generelt sminke til å 'touch up' under dagen. Endret 29. april 2009 av Kirby
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 29. april 2009 #4 Skrevet 29. april 2009 1.) Jeg liker best å ha kortklipte negler, så dem gjør jeg ikke mye med. Men legger nok på en lys rosa/nude neglelakk. 2.) Frisøren min er der hele dagen (bryllupsgjest), så hun passer nok litt på uansett. Men jeg kommer nok til å ha leppestift og pudder lett tilgjengelig. Rouge også, tror jeg. Muligens en lett concealer for touch-up. Jeg har også vurdert å kjøpe "Clear eyes" for å kunne ta knekken på røde øyne, men vet ikke om dette selges lenger? Noen som vet? 3.) Det blir nok solarium på meg. Ikke mye, bare nok til å friske opp hudfargen litt. Synes ikke det er spesielt pent å være solariumsbrun. 4.) Jeg liker Body Shop sine kropsskrubber veldig godt. 5.) Frisøren min kommer til å bruke både aksepottdråper og primer på meg før sminken legges for at jeg skal se så frisk ut som mulig, og for at sminken skal sitte godt. I tillegg tror jeg det vil være klokt å bruke en god øyenskyggeprimer. Jeg har lett for å svette litt om det blir varmt og jeg er litt stresset, så jeg kommer også til å sjekke ut bruk av talkum på "vitale" steder (knehaser, nakke, mellom brystene etc.) i forkant for å se om det kan ha en funksjon.
cypress Skrevet 29. april 2009 #5 Skrevet 29. april 2009 1.) Jeg skal på manikyr dagen før dagen, og få lakket neglene, fransk manikyr. De anbefalte ikke å sette på negler dersom jeg ikke hadde tenkt å fortsette med det etterpå, da ville de bare ødelegge neglene under. 2.) Jeg tror det holder med en gloss, litt pudder og rouge. Bare for touch-ups. 3.) Jeg skal ta spray-tan hos hudpleier tre dager før. (De anbefaler egentlig to dager før, men da er det Kr.Himmelfartsdag, og stengt..) Salongen bruker St.tropez, som er veldig bra, også som hjemmebruning dersom man ønsker det. 4.) Jeg har en fra clinique, den er kjempegod! Har fått den i gave, så vet dessverre ikke hva den koster.. 5.) Askepottserum og en god primer. Ellers har jeg lest at for at bildene skal bli best mulig er det best å unngå for mye skimmer-sminke.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #6 Skrevet 29. april 2009 Hvor får man tak i askepottserum, og hva gjør den?
Bahia Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Hvor får man tak i askepottserum, og hva gjør den? Fåes hos hudpleier. Decleor fører det :-) Gir en ekstra glød i huden. Anbefales Ja, unngå sminke med skimmer for dette "lyser" opp på bilder og ser ikke pent ut... Husk også å sminke ørene om man skal fotograferes så man ikke har to stk røde ører som titter frem på bildene
cypress Skrevet 29. april 2009 #8 Skrevet 29. april 2009 Hvor får man tak i askepottserum, og hva gjør den? Jeg kjøpte serum fra Matis fra den selgeren på ebay. Sparte masse på det, særlig siden selgeren var grei og skrev lavere verdi på pakka, så jeg slapp moms.. For god beskrivelse av hva den gjør: Hilde Christinas blogg
Gjest Gjest_Mona_* Skrevet 29. april 2009 #9 Skrevet 29. april 2009 1.) Jeg har en vennine som har lagt gelenegler på meg (selv om jeg har ganske fine negler selv, disse har jeg hatt i 1 uke, hun skla "legge dem om" ca 2 uker før bryllupet, med enkel design. 2.) Min frisør sa det er best om jeg har mineralpudder (men hva er det?), lebestift og mascara 3.) Jeg satser på å få solt meg.....(jeg bor i "Syden" da.) Ellers solarium, men kun 1-2 ganger. 4.) Jeg hadde egentilig planlagt en leirebehandling, men har ikke tid til det, så det blir vel med no' hjemme-greier. Hvis jeg finner vil jeg bruke salt-skrubb. (dvs salt i skrubbekremen. Kanskje jeg kan lage det selv???) 5.) Jeg ønsker å være naturlig, så jeg lar være skikkelig brude"hår" og sånt, det beste er å være en flott utgave av seg selv!!!!
Bahia Skrevet 29. april 2009 #10 Skrevet 29. april 2009 2.) Min frisør sa det er best om jeg har mineralpudder (men hva er det?), lebestift og mascara Mineralpudder er pudder og foudation bestående av 100% mineraler. Dvs. at de ikke inneholder parfyme, konserveringsmidler, parabener, mineraloljer osv. Disse stoffene kan gi uren og sensitiv hud. Minaralsminke "smelter" også inn i huden og ser mye mer naturlig ut. Anbefaler ID Bare Minerals (kjøp hos hudpleier, blivakker.no eller utenlandske nettbutikker) 4.) Jeg hadde egentilig planlagt en leirebehandling, men har ikke tid til det, så det blir vel med no' hjemme-greier. Hvis jeg finner vil jeg bruke salt-skrubb. (dvs salt i skrubbekremen. Kanskje jeg kan lage det selv???) Ja, det kan du gjøre. Dette blir en ganske grov blanding så vær lett på hånda
Jade Skrevet 29. april 2009 #11 Skrevet 29. april 2009 1.) Hva skal dere gjøre med neglene? Og når gjør dere det? 2.) Dere som skal bli sminket hos frisør, hva skal dere ha i vesken av egne produkter? Gloss, leppestift, pudder, annet? 3.) Bruner-produkter eller solarium? Hvilke produkter egner seg best til selvbruning dersom det er alternativet? 4.) Tips til gode kroppsskrubber eller andre kremer som gjøre huden glatt og fin? Helst ikke så dyre? 5.) Andre tips til et polert utseende på den store dagen? 1) Gjorde ingenting. Hadde de kortklipte. Vanskelig nok å stresse med brudekjole, dobesøk og pumping om jeg ikke skal ha lange/falske negler å stresse med også 2) Hadde med leppestift og mascara til frisøren. Videre på dagen hadde jeg hverken tid eller behov for å freshe opp noe 3) Tok 3-4 soltimer måneden før bryllupet. Tok ikke sjansen på spraytan el.l. Var redd for unaturlig farge, og at det skulle smitte av.
GodsChild Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 1. Har naturlig lange negler, saa kommer nok kun aa faa lakket dem, fransk manikyr eller lys rosa / nude. 2. Kommer nok til aa ha litt mattende pudder, concealer, lipgloss og mascara. 3. Tror det blir noen soltimer, er redd for at spray-tan skal bli unaturlig eller smitte av. 4. Jeg bruker en fra L'Orelal og er fornoeyd med den, husker ikke hva den heter. Tror ikke pris spiller saa veldig stor rolle naar det gjelder saant. Ellers smoerer jeg meg med body butter hver morgen etter dusj, huden min liker Palmer's Cocoa Butter w/ Vitamin E. Er ogsaa veldig glad i body lotion fra Lavera. 5. Jeg kommer til aa ta godt vare paa haaret i tiden foer, ta en del haarkurer o.l. Kanskje jeg ogsaa spanderer en time til hudpleier, vi faar se.
leirbål Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Jeg har også vurdert å kjøpe "Clear eyes" for å kunne ta knekken på røde øyne, men vet ikke om dette selges lenger? Noen som vet? Du må nok bestille den på nettet. Den ble forbudt i Norge for noen år siden, på grunn av manglende forskning på den. Det er jo et legemiddel. Men jeg tror du kan spørre på apoteket etter øyedråper mot pollenallergi. Dette er reseptfritt. Bare si at det er mot tørre røde øyne.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Hvis du vil ta sjansen på å importere ulovlige legemidler til Norge...
Gjest lillestrømbrud09 Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 1.) Hva skal dere gjøre med neglene? Og når gjør dere det? 2.) Dere som skal bli sminket hos frisør, hva skal dere ha i vesken av egne produkter? Gloss, leppestift, pudder, annet? 3.) Bruner-produkter eller solarium? Hvilke produkter egner seg best til selvbruning dersom det er alternativet? 4.) Tips til gode kroppsskrubber eller andre kremer som gjøre huden glatt og fin? Helst ikke så dyre? 5.) Andre tips til et polert utseende på den store dagen? 1) Legge på en lys/blank neglelakk. Ellers ha neglene korte, som ellers. 2) Skal ikke bli sminket av frisør. Tar med lipgloss, vippetang og consealer i veska. 3) Ingen av delene. Men dersom jeg skulle gjort det, så ville jeg ikke turt å satse på selvbruning, men tatt solarium (eller bare ligget på verandaen ute ;P) 4) Nei, dessverre. Bruker bare vanlig fuktighetskrem uten shimmer. 5) SMIIIILE!! :D
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 29. april 2009 #16 Skrevet 29. april 2009 Du må nok bestille den på nettet. Den ble forbudt i Norge for noen år siden, på grunn av manglende forskning på den. Det er jo et legemiddel. Men jeg tror du kan spørre på apoteket etter øyedråper mot pollenallergi. Dette er reseptfritt. Bare si at det er mot tørre røde øyne. Hvis du vil ta sjansen på å importere ulovlige legemidler til Norge... Jeg husket bare på at det var å få kjøpt før, men jeg er ikke interessert i å kjøpe det på nett om det har blitt forbudt her. Kan tenke meg at det er en god grunn til at det ikke selges lenger.
leirbål Skrevet 30. april 2009 #17 Skrevet 30. april 2009 Jeg husket bare på at det var å få kjøpt før, men jeg er ikke interessert i å kjøpe det på nett om det har blitt forbudt her. Kan tenke meg at det er en god grunn til at det ikke selges lenger. Jeg vet bare det som står på nettet, og der står det at det ikke er forsket nok på det til at det er tillat. Det sto at noen etter lang tids bruk var blitt blinde. Så selv om jeg kun skal bruke det denne ene gangen, velger jeg apoteket.
cypress Skrevet 30. april 2009 #18 Skrevet 30. april 2009 Blinde?? Jeg mente å huske at problemet var at blodårene i øynene ved langvarig bruk vennet seg til at dråpene trakk sammen blodårene, slik at årene etter hvert sluttet å trekke seg sammen selv. Når man da sluttet å bruke dråpene ble øynene rødere enn noen gang, fordi blodårene var større enn før. Men dette kan selvfølgelig være en vandrehistorie... Dette selges fortsatt over disk i USA, så jeg klarer ikke helt å tro på at dette er kjempefarlig.. Men å bestille noe som er forbudt i Norge ville jeg generelt vært skeptisk til..
leirbål Skrevet 30. april 2009 #19 Skrevet 30. april 2009 Blinde?? Jeg mente å huske at problemet var at blodårene i øynene ved langvarig bruk vennet seg til at dråpene trakk sammen blodårene, slik at årene etter hvert sluttet å trekke seg sammen selv. Når man da sluttet å bruke dråpene ble øynene rødere enn noen gang, fordi blodårene var større enn før. Men dette kan selvfølgelig være en vandrehistorie... Dette selges fortsatt over disk i USA, så jeg klarer ikke helt å tro på at dette er kjempefarlig.. Men å bestille noe som er forbudt i Norge ville jeg generelt vært skeptisk til.. Jeg aner ikke om det stemmer. Leste det på nettet, ikke i en seriøs artikkel i et legetids skrift. Spurte på apoteket i dag, siden jeg var fast bestemt på å ikke gjøre noe dumt. Farmasøyten hadde kjøpt de på en utenlandstur engang, og forstod ikke at det kunne inneholde noe farlig. Hun så ingen grunn til at jeg ikke kunne kjøpe det selv på nettet. (Hun har lest innholds deklarasjonen grundig.)
Gjest Ikke offisiel brud-enda Skrevet 30. april 2009 #20 Skrevet 30. april 2009 1.) Hva skal dere gjøre med neglene? Og når gjør dere det? Jeg har veldig lange negler natulig, så jeg kommer bare til å fikse fransk manikyr selv. Forloveren min skal sette på negler. 2.) Dere som skal bli sminket hos frisør, hva skal dere ha i vesken av egne produkter? Gloss, leppestift, pudder, annet? Jeg skal ikke ha veske. Min forlover og jeg skal ha en bag som skal stå tilgjengelig i ett rom på festen hvor vi skal ha alt vi trenger i. Sminke, våtservietter,deo, ibux, strømpebukser, blank neglelakk, kontaktlinser, lader til kamera, mobilen, ekstra røyk hehe, talen min, clear-eyes og litt sånn. 3.) Bruner-produkter eller solarium? Hvilke produkter egner seg best til selvbruning dersom det er alternativet? Solarium. Finnes ikke noe bedre alternativ for min del. Orker ikke skjolder og avfarging med selvbruningsprodukter. Og så varer det ikke så lenge heller. 4.) Tips til gode kroppsskrubber eller andre kremer som gjøre huden glatt og fin? Helst ikke så dyre? Dead Sea Spa. Mine favoritt produkter. Finnes på helsekostbutikker og Vita, b.la. 5.) Andre tips til et polert utseende på den store dagen? Drikk vann og husk å sov, hehe!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå