Atea Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Nå er det jo denne grisep.pandeminen, tidligere var det fugleinfluensa... Løper du til legen og får medisin i tilfelle du blir syk? Er du klar over at som frisk ungt menneske tar du da fra medisinen som de svake, eldre, barn, de med hiv, de med sykdommer, bør ha? oG OGSÅ DE SOM JOBBER INNENFOR HELSEVESNET BØR HA, FOR Å HJELPE DE SOM BLIR EVT SMITTET OG SYKE. Da fugleinfluensaen ble forkynnet over hele verden i alle tv-kanaler, ble lagrene tomme for medisiner. Hva gjør du? Jeg kan svare? Jeg gjør ingenting, men jeg råder de jeg kjenner som har hiv, eller er eldre til å oppsøke legen sin.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Løper du til legen og får medisin i tilfelle du blir syk? Er du klar over at som frisk ungt menneske tar du da fra medisinen som de svake, eldre, barn, de med hiv, de med sykdommer, bør ha? oG OGSÅ DE SOM JOBBER INNENFOR HELSEVESNET BØR HA, FOR Å HJELPE DE SOM BLIR EVT SMITTET OG SYKE. 1. De som administrerer tamiflu ved en eventuell pandemi har sine prioriteringsregler. Helseansatte stiller i første rekke, naturligvis. 2. Det er ikke eldre og syke som "bør ha" nødvendigvis. Sykdomsbildet i Mexico viser noe annet, det har vært endel snakk om akkurat det. Har du fått med deg det? 3. Hvis du blir syk, så skal du ikke løpe til legen, men holde deg hjemme og ringe, for ikke å smitte andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå