Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er resultatet av at min far hadde et utenomekteskapelig forhold for over 30 år siden. Min far, som jeg ikke har sett siden jeg var 2 år, døde da jeg var 12-13 år og først da fikk min farmor vite om meg. Vi hadde brevkontakt noen år før hun døde.

Nå er det slik at jeg kom over den ene av storesøskene mine få facebook, hun hadde et profilbilde som jeg har sett på et bilde jeg fikk hos farmor, så jeg kjente henne igjen. Søsteren min er ca 45 og bor på en annen kant av landet. Jeg lurer litt på om jeg skal ta kontakt men er ikke helt sikker, samtidig lurer jeg på hva jeg skal si.

Jeg går sterkt ut fra at alle storesøskene mine vet at jeg eksisterer, siden de måtte dele farsarven med meg da han døde og siden arven etter farmor.

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Om jeg hadde vært din søster, så ville jeg gjerne ha blitt kontaktet av deg. Det er jo umulig å vite hvordan hun vil reagere på det, men jeg tror at det er den type sjanser man må ta her i livet hvis man vil vinne noe!

Du kan jo f.eks. skrive noe om at du har lurt veldig på om du skulle ta kontakt, og at du nå har bestemt deg for å gi et livstegn, i og med at du uansett regner med hun vet om deg.

Ønsker deg lykke til og er spent på hva du bestemmer deg for:)

Skrevet (endret)
Hei!

Om jeg hadde vært din søster, så ville jeg gjerne ha blitt kontaktet av deg. Det er jo umulig å vite hvordan hun vil reagere på det, men jeg tror at det er den type sjanser man må ta her i livet hvis man vil vinne noe!

Du kan jo f.eks. skrive noe om at du har lurt veldig på om du skulle ta kontakt, og at du nå har bestemt deg for å gi et livstegn, i og med at du uansett regner med hun vet om deg.

Ønsker deg lykke til og er spent på hva du bestemmer deg for:)

Takk skal du ha!

Jeg ville også blitt kontaktet dersom det hadde vært meg, men man vet jo aldri..

Det som har holdt meg fra å kontakte søskene mine er at det kanskje var litt sårt for dem at jeg er et resultat av utroskap og helst ikke ville bli minnet på meg.

Jeg er også spent på hva jeg bestemmer meg for.. :)

Endret av absinthia
Gjest Gjest_Aina_*
Skrevet

Ta kontakt. Enten får du et nei eller så får du et søsken.

Jeg har nå i en alder av nesten 50 år fått kontakt med min halvbror som er nesten 20 år eldre. både han og jeg er glad for det. Vi har begge skjønt at vi må bruke tid på å bli kjent med hverandre.

I tillegg så har jeg en adoptivsøster som jeg ikke har rettigheter til å finne. Jeg må vente til hun finner meg. Det er 10 år i mellom oss. Jeg bare håper hun vil.

Gjest Gjest_Aina_*
Skrevet
Ta kontakt. Enten får du et nei eller så får du et søsken.

Jeg har nå i en alder av nesten 50 år fått kontakt med min halvbror som er nesten 20 år eldre. både han og jeg er glad for det. Vi har begge skjønt at vi må bruke tid på å bli kjent med hverandre.

I tillegg så har jeg en adoptivsøster som jeg ikke har rettigheter til å finne. Jeg må vente til hun finner meg. Det er 10 år i mellom oss. Jeg bare håper hun vil.

Glemte å si at jeg er et resultat av et årelangt forhold hvor min far var gift på annet hold. Jeg fikk vite om min halvbror da jeg var 17 år. Av ulie årsaker så tok det mange år før vi fikk kontakt. Vi begge to er veldig glad for den kontakten. At vi har hverandre.

Skrevet

Jeg bare dytter litt på denne.... :plystre:

Skrevet

Jeg synes du skal prøve! Det verste som kan skje er at hun ikke vil ha kontakt med deg eller at hun av en eller annen grunn ikke er noe "søsteremne", og hvis det er slik, så vet du iallfall hvor du står og slipper å gruble mer over det. Som du sier, vet hun sikkert om deg fra før.

Skrevet

Ja, det har du rett i!

Nå sitter jeg og lurer på hvordan jeg bør ordlegge meg når jeg tar kontakt.

Litt småskummelt dette, men spennende.

Jeg satser på at hun forteller de andre søskene sine/mine om at jeg har tatt kontakt, slik at de kan velge om de er interessert i å has kontakt med meg.

Skrevet

Jeg syntes også at du skal gjøre det! :jepp:

Skrevet

Hei:) Jeg har vært den storesøstra for noen år siden. Plutselig fikk jeg en sms fra et fremmed nr: "Hei. Jeg trur du er søstra mi...hilsen XXXX"

Jeg visste at jeg hadde flere søsken, men visste ikke hvem, hvor osv. Morsomt:) Har litt kontakt med henne, og stikker innom på besøk hvis jeg er i området. Vi har mye til felles, og det er gøy å ha enda en søster å dele det med. Ingen av oss er resultat av utroskap, men hva foreldrene deres har gjort er ikke deres feil.Hvis du ønsker det, bør du gjøre det:) Det kan gå gæli, det kan gå bra, da slipper du å lure:)

Skrevet

Kan du ikke holde oss oppdatert på hvordan det går ? : ) veldig spennende , og jeg tror ikke det er noen fasit på hva man kan skrive . Du må nok bare skrive hva du føler, tror og at du hadde lyst til å ta kontakt.. : )

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Lillesøsteren min tok kontakt på lignende måte for noen år siden. Desverre er hun fortsatt så ung at moren hennes bestemmer at hun ikke skal ha noe med meg å gjøre. Men jeg gleder meg til hun blir voksen og vi kan ha mer kontakt.

Syns helt klart du skal ta kontakt! Facebook er jo et greit sted å gjøre det også, da er det like lett for henne å svare, som å ikke svare hvis hun ikke vil ha kontakt. )

Skrevet

Jeg synes også du skal gjøre det. Det er noe som heter "du angrer bare det du ikke har gjort, ikke det du har gjort"

Hold oss oppdatert på hvordan det går. *venter i spennning*

Skrevet
Det er noe som heter "du angrer bare det du ikke har gjort, ikke det du har gjort"

Helt enig! Den støtter jeg! Bare ta kontakt du..

Skrevet

Der har jeg sendt melding til henne! :)

Dette blir uhyrlig spennende! Håper hun ikke får helt :sjokk:

Skrevet
Der har jeg sendt melding til henne! :)

Flott. Spennende.

Gjest Kusina
Skrevet

Ikke meninga å kuppe tråden altså, men jeg har et lignende spørsmål.

Jeg deler kantine med ei som jeg vet at er kusina mi. Hun vet at hun er adoptert (av sin stefar, mor er biologisk), men hun vet ikke at vi er kusiner. Gjelder det samme for meg? Bør/kan jeg ta kontakt med henne?

Skrevet

Tjoho! Jeg fikk kontakt og alt gikk bare superflott! Hun hadde ikke funnet meg, så hun ble glad for at jeg tok kontakt :):danser:

Skrevet

Åh, så flott!

Lykke til videre, da!

Og gratulerer med søster!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...