Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på NAVA sine sider (men finner det ikke igjen), at de som går på TU skal få etterbetalt siden grunnbeløpet har blitt høynet. Etterbetalinga skulle ha kommet mye før, leste jeg, men det kommer i mai.

Noen som vet mer om dette? Hvor mye er det isåfall snakk om?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja dette så jeg også, ringte Nav, men de mente det var for Ung ufør, noe det sto der sa damen, men det gjør det faktisk ikke. Så jeg er ikke noe klokere for og si det sånn. Håper noen andre vet dette

Gjest Lily1
Skrevet

Utbetalingen kommer denne uken. :)

Mistesatsen har økt med 46 kr dagen, og det er det som skal etterbetales... (46 kr dagen i 260 dager)

Men jeg har lest her inne at mange av de som har fått etterbetalingene for attføring og rehabilitering har blitt trukket veldig mye i skatt, så jeg tør ikke håpe på for mye.

Gjest Gjest
Skrevet

Gjelder det hvis man går på yrkesrettet attføring også?

46 kroner mer pr dag hadde vært utrolig deilig :) For meg blir det en økning på 10%. Da har vi råd til middag igjen! :)

Gjest Gjest
Skrevet
Gjelder det hvis man går på yrkesrettet attføring også?

46 kroner mer pr dag hadde vært utrolig deilig :) For meg blir det en økning på 10%. Da har vi råd til middag igjen! :)

Det ble etterbetalt for attføring og rehabilitering i april, nå har tiden kommet for TU.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Håper noen som har peiling kan svare meg på dette =)

Kjæresten min fikk innvilget tidspegrenset i april måned iår,

han fikk da innvilget for tre år.

Siden han han søkte for første gang for et år siden regner trygdekontoret at han allerede har vært på TU i et år slik at det er to år igjen..

Vil han få tilbakebetalt det dere snakker om også??????

TUSEN TAKK TIL DEG SOM GIDDER Å SVARE MEG !

Gjest Gjest
Skrevet
Det ble etterbetalt for attføring og rehabilitering i april, nå har tiden kommet for TU.

Jeg fikk ikke i april. Jeg går på yrkesrettet attføring.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

http://www.nav.no/195316.cms

NAV har gjennomført etterbetalingen til mottakerne av attføringspenger og rehabiliteringspenger, og det gjenstår å betale til mottakere av tidsbegrenset uførestønad.

Etterbetaling for supplerende stønad vil bli utbetalt til mottaker i uke 20.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest mgjest
Skrevet

Noen som vet hva som skjer med ungeuføre som er permanent uføre da?

Hørte jo noe om at dette også var en satse som som skulle forhøyes, men ser ikke noe på NAV sine sider når dette skal skje?

Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Noen som vet hva som skjer med ungeuføre som er permanent uføre da?

Hørte jo noe om at dette også var en satse som som skulle forhøyes, men ser ikke noe på NAV sine sider når dette skal skje?

Den er allerede etterbetalt, og økt

Etterbetaling til unge uføre

Publisert: 18.11.08

Etterbetalingen til uførepensjonister med ung uførefordel ligger klar til utbetaling 20. november.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Gjest Gjest
Skrevet

Det var merkelig. Jeg undersøkte kontoutskriften min nå - har ikke fått etterbetalt i april. Det jeg fikk utbetalt i yrkesrettet attføring i mai har heller ikke økt - samme beløp som tidligere.

Skulle alle fått 46 kroner mer pr. dag?

Gjest Gjest
Skrevet
.

Skulle alle fått 46 kroner mer pr. dag?

Kun de som har minstesats, tror jeg.

Gjest mgjest
Skrevet

mgjest her igjen.

Aha.. så siden jeg da gikk fra tidsbegrensa ung ufør til varig ung ufør i desember 2008, så får jeg nå da det beløpet som allerede har blitt økt,

hvis jeg forstår rett.

Men, mtp tidsbegrensa ung ufør, så vil jeg vel da få tilbakebetalt for tiden fram til jeg ble varig ufør.. og da har jeg forstått rett om dette skal tilbakebetales fra mai og da (i mitt tilflelle) til november 08?

Jeg må vel bare innrømme at jeg begynner å gå surr i alle regler og frister som ikke holdes og ting som skal, men ikke enda har blitt utført.

Jeg tar vel uansett det som er igjen på kontoen etter husleie og regninger er betalt som en bonus, men med tanke på nada feriepenger, så hadde det vært fint med en liten ekstrasum nå i uke 20.

Gjest Gjest
Skrevet

Får en økning de som er i rehabelitering også ?

Har gått i rehab siden i fjord sommer (1 år nå til juni)

Har ikke fått noe mer i år, eller ekstra utbetaling i år, en det jeg har hatt hele denne perioden !

Får utbetalt ca 11.000 i mnd.

(Jobbet 70% men hadde 300 t overtid siste året jeg jobbet. Men er usikker på om det er minstetakst)

Gjest Gjest
Skrevet

minstesats er vel rundt 9.000 utbetalt i mnd om jeg ikke tar feil...?

Gjest utlogget nå
Skrevet

Jeg får yrkesrettet attføring med satsene til ung ufør. Ikke fått noe etterbetalt. Skulle jeg fått det? :)

Gjest Gjest
Skrevet
minstesats er vel rundt 9.000 utbetalt i mnd om jeg ikke tar feil...?

Jeg får utbetalt 10 032 kroner i måneden (inkl. barnetillegg). Betyr det at jeg ikke får dette tillegget?

Gjest Lily1
Skrevet
Jeg får utbetalt 10 032 kroner i måneden (inkl. barnetillegg). Betyr det at jeg ikke får dette tillegget?

Jeg anbefaler at du gjør en av to ting:

1. Sjekk utbetalingslappen, og ser på der det står "pr dag". Står det 486 kr, skal du mest sannsynlig ha etterbetalt.

Står det en større sum, har du nok det som du skal ha.

2. kontakt NAV

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg anbefaler at du gjør en av to ting:

1. Sjekk utbetalingslappen, og ser på der det står "pr dag". Står det 486 kr, skal du mest sannsynlig ha etterbetalt.

Står det en større sum, har du nok det som du skal ha.

2. kontakt NAV

Takk!

På utbetalingslappen står det bare grunnlag for attføringspenger og forskuddstrekk. Etter skatt får jeg utbetalt 5016 to ganger i måneden. Det er inkl. barnetillegg for 2 barn. Det blir ca 160 kr pr dag etter skatt og ca 220 kr pr dag før skatt. Har fått samme beløpet siden i høst. Beløpet har ikke økt.

Skal snart ha et møte med NAV. Jeg kan spørre da. Føler at jeg ikke kan ringe NAV bare for å spørre om det.

Gjest Gjest
Skrevet
Takk!

På utbetalingslappen står det bare grunnlag for attføringspenger og forskuddstrekk. Etter skatt får jeg utbetalt 5016 to ganger i måneden. Det er inkl. barnetillegg for 2 barn. Det blir ca 160 kr pr dag etter skatt og ca 220 kr pr dag før skatt. Har fått samme beløpet siden i høst. Beløpet har ikke økt.

Skal snart ha et møte med NAV. Jeg kan spørre da. Føler at jeg ikke kan ringe NAV bare for å spørre om det.

Siden du fikk i høst, har du mest sannsynlig de nye satsene, og da får du ikke etterbetalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...