Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest zody77
Skrevet

Hjelp!

Jeg har nettopp gjenopptatt kontakten med en gammel venn fra USA via chat, og nylig dukket følgende forkortelse opp; afk.

Kan noen fortelle meg hva dette betyr?

På forhånd takk..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

away from keyboard :)

Skrevet

Er det ikke enklere å spørre vedkommende selv hva som menes med det?

Jeg på min side synes det er helt uforståelig at folk bruker et uforståelig språk til å kommunisere.

Skrevet
Er det ikke enklere å spørre vedkommende selv hva som menes med det?

Jeg på min side synes det er helt uforståelig at folk bruker et uforståelig språk til å kommunisere.

Hehe, nå er jo "uforståelig" avhengig av hvem du snakker med... Skjønner godt nok at folk bruker det, men man bør passe på hvem man bruker det til.

Gjest zody77
Skrevet

Takk for hjelp! Fikk forresten svar fra personen jeg snakket med - da han returnerte til tastaturet! :-) Ang. forkortelser; de er en ren velsignelse for kjappe meldinger, og som regel er det jo ganske logisk hva det meste betyr!

Skrevet

Jeg ser det rasjonelle bak slike forkortelser i tekstmeldinger på mobiltelefonen, men i tekstprating på nettet blir slike forkortelser bare meningsløst upresis kommunikasjon. Har man et fullverdig tastatur, som man gjerne har når man tekstprater på nettet, og man har vært så fornuftig at man har lært seg å bruke alle ti fingrene på en gang når man taster, er det ikke mye tid man taper på å kommunisere i hele setninger. Tar man med i betraktningen den tiden som blir brukt på tolkning og opprydning i misforståelser, brukes det totalt sett antagelig mer tid med forkortelser i tekstprating på nettet.

Skrevet

Liste over forkortelser og hva de betyr:

ttp://www.home.no/shadow-/Mystiq/TXTE.htm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...