Gå til innhold

Er det ikke på tide og slutte å bære unger når de er 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke på tide og slutte å bære unger når de er 6 år ?

Eller er det normalt. At mødre fremdels bærer på ungene når de er 6 . Er de ikke litt for store til å bli bært da ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser ikke hvorfor ett barn på 6 har behov for å bli båret..

Jeg bærer ikke sønnen min lenger, og han er snart 3..

(innrømmer at det KAN hende på lengre turer at pappaen tar han på skuldrene litt for å hvile beina, men er sjelden)

:)

Skrevet

Da bør man ha sluttet å bære for flere år siden...

Vår minste er snart 4 år, lenge siden vi har bært henne....

Bare hvis hun har slått seg eller er vanvittig sliten og vi er ute og går....

Eller når det gjelder både henne og 1.klassingen så hender det de sitter på ryggen/skuldrene... Men det er og sjelden...

Skrevet

Jeg bærer ofte datteren min på 6 år.

Men nå har hun en muskelsykdom som gjør at hun ikke kan gå så langt.. Er ikke rullestolen lett tilgjengelig, så bærer jeg henne. :Nikke:

Tror ikke det er så vanlig, nei!

Skrevet (endret)

Eh.... jo? Vår gikk selv kjempelangt når han var 2 år.

Må da uansett være voldsomt tungt å gå rundt å bære på en 6-åring.

TS: Går utifra at du kjenner noen hvor dette er tilfellet? Hvem er det som bærer ungen når han/hun er på skolen da?

Endret av Jade
Skrevet
Er det ikke på tide og slutte å bære unger når de er 6 år ?

Eller er det normalt. At mødre fremdels bærer på ungene når de er 6 . Er de ikke litt for store til å bli bært da ?

Hvor er det ungen bæres da?

Hender rett som det er at jeg bærer jenta på snart 6. Feks når hun skal legge seg eller om morgenen fra soverommet til stua. Men bæringen er en form for kos da. Bærer henne ikke fordi hun blir lei av å gå.

Hender faktisk at 9 åringen også blir båret i seng. Ikke av meg men av pappaen.

Skrevet
Hvor er det ungen bæres da?

Hender rett som det er at jeg bærer jenta på snart 6. Feks når hun skal legge seg eller om morgenen fra soverommet til stua. Men bæringen er en form for kos da. Bærer henne ikke fordi hun blir lei av å gå.

Hender faktisk at 9 åringen også blir båret i seng. Ikke av meg men av pappaen.

Ute i byen over gaten eller i parken eller på stranden osv

Gjest Gjest_ella_*
Skrevet

bærer stort sett aldri fem åringen min. Hender jeg bærer ham fra senga til badet om morgenen fordi han er så trøtt og søt.......Ellers var det en dame her som trilla ungen sin i vogn helt fram til skolestart.... :fnise:

Skrevet

Litt bæring av og til må da være lov, sånn mest for kosens skyld ;)

Bære - bærer - har båret

Skrevet

Syns det får være måte på hva folk skal blande seg borti da. Hvis noen syns det er greit å bære 6-åringen eller 9-åringen over gata eller i parken, så må de da bare gjøre det. Kan ikke se hva som er problemet hvis både barn og voksne syns det er greit. Skjønner at man reagerer når man ser store unger i skolealder få pupp eller sitter i vogn, men dette med å bli båret får bli opp til hver enkelt.

Skrevet

Jeg har hverken armer eller rygg til å bære rundt på barna etter at de er rundt 2 år. Og før det er det veldig begrenset hvor lenge jeg kan bære. Jeg synes kanskje 6 år er i eldste laget for å bli bært fast. Men innimellom er det jo kos, da. Eller hvis vi har gått veldig langt. Men da sitter de på ryggen en liten stund.

Skrevet

Nå vet vi jo ikke hva som menes i TS' tilfelle. Bæres 6-åringen "hele tiden"? Eller skjedde det en gang at moren tok han under armen en gang han var veldig sliten og de måtte rekke bussen?

Skrevet

Og hva er det med alle disse fem og seks åringene som blir trillet rundt i barnevogn plutselig? Ser her idiotisk ut. Mange av dem er så store at beina sleper langs bakken fordi de egentlig vokste ut av vogna for et par år siden.

Skrevet
Og hva er det med alle disse fem og seks åringene som blir trillet rundt i barnevogn plutselig? Ser her idiotisk ut. Mange av dem er så store at beina sleper langs bakken fordi de egentlig vokste ut av vogna for et par år siden.

I vårt tilfelle er det fordi vi ikke vil ha bil, og bor to kilometer unna barnehagen. Skulle seksåringen gått minst fire kilometer selv hver dag, ville det vært vanskelig å rekke jobb - og ikke minst rekke hjem igjen såpass tidlig at vi får litt av ettermiddagen hjemme.

Det meste har en naturlig forklaring ;)

Skrevet
I vårt tilfelle er det fordi vi ikke vil ha bil, og bor to kilometer unna barnehagen. Skulle seksåringen gått minst fire kilometer selv hver dag, ville det vært vanskelig å rekke jobb - og ikke minst rekke hjem igjen såpass tidlig at vi får litt av ettermiddagen hjemme.

Syns ikke det er noen god grunn. Da jeg var syv, altså kun ett år eldre, gikk jeg to km hver vei til skolen uten noe problem. Skyndtet meg om morgenen for ikke å komme for sent, og så somlet jeg heller litt på hjemveien. En seksåring som er vant til å gå selv, kan fint gå to km!

Skrevet

Ja, jeg hadde 3 km til skolen, og gikk tur-retur (altså 6 km) hver dag uten å klage (joda, jeg klagde litt). Noen hadde lengre skolevei enn meg. Man fikk ikke skolebuss før man bikket 4 km. Husker jeg var litt misunnelig på de som ble kjørt hver vei. Men etterhvert som jeg ble eldre, skjønte jeg at de kun gjorde en bjørnetjeneste for dem, og at vi kun hadde godt av å få denne trimmen hver dag.

Men selvsagt, skjønner at det er lettvindt å hive ungen i en vogn når en selv har dårlig tid og det er vanskelig å få tidsskjema til å gå opp. Selv hadde jeg nok blitt kjempeflau som seksåring hvis moren min hadde satt meg i en vogn! Man er trossalt i skolealder da. Et forslag kan jo være sykkel med tilhenger! Det passer da mye bedre for en 5-6 åring enn en vogn!

Gjest Gjest
Skrevet

??!! Sjuåringen her har da gått to og en halv kilometer til skolen siden hun var seks, og det går helt fint. I begynnelsen velet hun jo bort en del tid på ting og tang, men nå går hun rett til skolen. Herregud, de må da få mulighet til å lære seg og klare ting selv. Er glad jenta er ikke ville funnet seg i å bli satt i en vogn.

Skrevet

Reagerer også på de som lar såpass store barn sitte i vogn.

Vi har også 2km vei til skolen, og det er mye bakker på vei hjem. Vi har ikke bil, men barna går frem og tilbake stort sett hver dag. De bærer tilogmed sekken sin selv, noe min sønn synes er blodig urettferdig, siden han ser foreldre som bor rett i nærheten av skolen bære sekken for sine barn.

Mange lærer visst barna å bli late...

Gjest balla
Skrevet

og man lurer på hvorfor det er blitt et økende problem med fedme hos barn..... :vekt:

Disse barna som blir kjørt rundt til de er alt for store og bært rundt på. Hva skjer når de blir store? Skal foreldrene fortsette å sy puter under armene på dem da også. Snakk om å bli lært til hjelpeløshet.

:pasha:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bærer også datteren min (5,5) rundt innimellom, da sortsett hvis det er noe som er trist, som i går morges hvor jeg hadde lovet henne at hun skulle få sykle til barnehagen, men så hadde den ene pedalen falt av. Hun hadde gledet seg sånn til å sykle og skuffelsen var til å ta og fæle på, så da bar jeg henne dit i stede. Syns det erkos å bære på henne, spes hvis det er en grunn til det. Gjør det jo ikke til vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...