Gjest forbausa! Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Hørte på radioen at man ikke skal kaste tampiser i toa..!! Jeg har brukt OB i mange år og alltid skylt de ned... Kan rørene gå tett og sånn da eller? Hva gjør dere? Pakker de inn i toapapir eller?? Tror nesten jeg må ha en poll på dette... Toa eller søplet. Og i så fall rett i bøtta eller hva?? ....
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 ikke tull da - alle vet jo det? Jeg pakker ting og tang inn i dasspapir og kaster dem i søpla jeg.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Doen går tett om tamponger havner i do. Hadde en kollega som gjorde det hele tiden og dassen gikk tett flere ganger, tilslutt måtte sjefen ta en prat med henne. Eneste kvinne på jobb og de fant tampongrester i rørene. Huns elv var ikke klar over det og ble kjempeflau. man kan ikke vite alt, men nå vet du nok det;)
twilight01 Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Hm, har kastet dem i do i mange år, aldri hatt noe problemer med det...Kommer kanskje litt an på rør og sånt? Ikke vet jeg. Har gått greitt for min del, men man burde nok være forsiktig, har også hørt om mange tilfeller med tette rør...Liker ikke tanken på å ha de i søpla...må jo tømme søppel hver dag da :-p
Gjest forbausa! Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Hm, har kastet dem i do i mange år, aldri hatt noe problemer med det...Kommer kanskje litt an på rør og sånt? Ikke vet jeg. Har gått greitt for min del, men man burde nok være forsiktig, har også hørt om mange tilfeller med tette rør...Liker ikke tanken på å ha de i søpla...må jo tømme søppel hver dag da :-p Har heller ikke hatt problemer med dette.. Men jeg skal ikke gjøre det mer!! Huffameg! Godt jeg spurte her da! Før jeg havnet i en skikkelig flau situasjon! Tenk at jeg ikke visste det..Men det er jo ingen som snakker om det, og ingenting står det på ob pakken heller..! Man lærer så lenge man lever! Men det må da være ekkelt å kaste i søppelbøtta? Pakker dere den godt inn i toapapir først da..? ..men da kan de jo trekke litt gjennom papiret... . Jaja..det er vel bare sånn det er da.
Pingting Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Men det må da være ekkelt å kaste i søppelbøtta? Pakker dere den godt inn i toapapir først da..? ..men da kan de jo trekke litt gjennom papiret... . Jaja..det er vel bare sånn det er da. Det går som regel helt fint, jeg pleier å pakke den inn i litt papir, også litt til. Om det er et toalett andre også bruker, passer jeg på at jeg legger litt papir over den også, f.eks. når jeg tørker hendene.
Gjest forbausa! Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Det går som regel helt fint, jeg pleier å pakke den inn i litt papir, også litt til. Om det er et toalett andre også bruker, passer jeg på at jeg legger litt papir over den også, f.eks. når jeg tørker hendene. Det blir nok noe i den duren jeg og må ty til..
-jenta fra havet Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Det blir nok noe i den duren jeg og må ty til.. OG jeg!!! Herregud! Visste heller ikke dette....
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Hvorfor kjøper dere ikke søppelbøtte med lokk på da? Om dere pakker dem inn i litt papir, så skal det litt til for at nestemann som kaster noe skal få med seg at det er en tampong/et bind/truseinnlegg som ligger der... Eller er det tanken på at dere VET at det ligger der som plager dere? Bare spør siden jeg aldri har følt problemstillingen
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Pakk hele stasen inn i papir, og stapp hele sulamitten inni en dorullkjerne.
Vilm@ Skrevet 29. april 2009 #12 Skrevet 29. april 2009 Har kastet dem i do i alle år og har aldri opplevd problemer.
Gjest Gjest_Bille_* Skrevet 29. april 2009 #13 Skrevet 29. april 2009 Har kastet dem i do i alle år og har aldri opplevd problemer. Jeg også..
Kamikatze Skrevet 29. april 2009 #14 Skrevet 29. april 2009 Er sjelden rørene som er problemet, men at i motsetning til toalettpapir går ikke tamponger i oppløsning, og synker ikke ned i septiktanken. Dermed danner det seg en slampropp, som igjen stopper toalettpapiret, og til slutt skaper oversvømmelse fra kloakken. I verste fall må gravemaskin tas i bruk, og det er ingen billig fornøyelse. Er du eneste kvinnelige ansatte da, kan det bli litt pinlig, når dine brukte tamponger kommer på alles lepper. For ikke å snakke om hvor morsomt det blir når du skal forhandle høyere lønn, mens der ligger en regning på gravearbeid og asfaltdekke til 80.000,- i sjefens utkurv.
Monarabb Skrevet 29. april 2009 #15 Skrevet 29. april 2009 Det at man skal hive tamponger i søppelbøtta var noe av det første jeg fikk vite av min mor! hehe... Tror hun frykta en solid regning skulle doen tettes.. Derfor pakker jeg godt inn og hiver i søppelbøtta før jeg dekker til med bittelitt mer papir
Gjest Mea Culpa Skrevet 29. april 2009 #16 Skrevet 29. april 2009 (endret) Er sjelden rørene som er problemet, men at i motsetning til toalettpapir går ikke tamponger i oppløsning, og synker ikke ned i septiktanken. Dermed danner det seg en slampropp, som igjen stopper toalettpapiret, og til slutt skaper oversvømmelse fra kloakken. I verste fall må gravemaskin tas i bruk, og det er ingen billig fornøyelse. Kastet dem i do inntil roerene gikk tett ... Det var litt pinlig naar huseieren kom og ga oss regningen ja! Siden den gang har jeg kastet dem i soepla pakket inn i litt dopapir. Ikke noe problem det, og det lukter ikke heller om man har lokk paa soeppeldunken. Og til dere som siere dere alltid har gjort det uten problemer, man kan ikke forutse om roerene evt. kommer til aa gaa tett saa hvorfor ikke vaere foere var! Og de som jobber paa renseanleggene er vel heller ikke saa begeistret for brukte tamponger ... Naa bruker jeg foroevrig Mooncup og slipper den slags. Anbefales! Endret 29. april 2009 av Mea Culpa
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #17 Skrevet 29. april 2009 Har kastet dem i do i alle år og har aldri opplevd problemer. Det er vanlig høflighet og normal allmennkunnskap at man ikke kaster tamponger i toalettet. De kvinner som gjør dette kan ikke være spesielt høflige eller opplyste.
Fortunatus Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 Kaster dem i søpla ja Men der det ikke er søppel, kaster jeg den i do.. Blir irritert når folk ikke har søppelkasse på badet!
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 Jeg trudde virkelig dette var allmennkunnskap. I tillegg til det faktum, som allerede beskrvet, at rørene kan gå tette og du kan få en solid regning, kommer også andre hensyn. Alt som skal i toalettet er nedbrytbart. Det er miljøsvineri å putte andre ting i toalettet. Det står faktisk mennesker og plukker ut igjen bind, tamponger og kondomer fra kloakken, synes det er unødvendig å påføre disse ekstraarbeid på denne måten. For å komme med enda en morsom historie til skrekk og advarsel. Ei venninne hadde heller ikke fått med seg dette, og hadde alltid kastet tamponer i toalettet. En gang hun var i middag hos sine svigerforeldre, hadde tampongen flytt opp igjen. Svigermora fant denne, og holdt et lite foredrag om hvorfor tamponger ikke skulle i toalettet, med både svigerfar og kjæresten som tilhørere.
Møffi Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 For å komme med enda en morsom historie til skrekk og advarsel. Ei venninne hadde heller ikke fått med seg dette, og hadde alltid kastet tamponer i toalettet. En gang hun var i middag hos sine svigerforeldre, hadde tampongen flytt opp igjen. Svigermora fant denne, og holdt et lite foredrag om hvorfor tamponger ikke skulle i toalettet, med både svigerfar og kjæresten som tilhørere. Ojojoj, så utrolig pinlig!!! Men seriøst - står det ikke på de fleste offentlige doer at man ikke skal kaste tamponger, bind og bleier i do?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå