jannicke28 Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Kjøpte meg en gammel skjenk og ett skap i brunt som jeg vil male.Har dere noen tips å komme med?? Holder det å vaske det grundig og la det tørke godt først? Veldig takknemelig for alle tips=)
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #2 Skrevet 30. april 2009 Har malt gamle møbler nå i vinter . Vaska de med sterkt salmiakvann lot de stå og tørke noen dager. Pussa først med lett hånd med fint sandpapir. Mala så med HEFTGRUNN (grunning) etter at det tørka for jeg igjen over med fint sandpapir så mala jeg 3 strøk halvblank maling. Grunnarbeidet er VELDIG VIKTIG for bra resultat !!
cornygirl Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Enig med siste her! Grunnarbeidet er veldig viktig for at det skal bli et bra resultat! Så jeg ville tatt "bryet" med å vaske, pusse og grunne før du maler! Det er verdt det!
jannicke28 Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. mai 2009 ok,da skal jeg gjøre det.Tusen takk fro svar=)
LukaFrost Skrevet 10. mai 2009 #5 Skrevet 10. mai 2009 Snakk med de som jobber i malerforretningen. De kan sånt. Jeg sier som de andre at du må gjøre godt grunnarbeid, for jeg har sett litt for mange møbler som bare er malt sånn helt uten videre. Ikke altid pent, nei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå