Pjukset Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jeg har særfradrag i forhold til matutgifter som følge av varig sykdom. Jeg har dokumentasjon på dette fra lege, men jeg aner ikke hvordan jeg skal sette opp regnestykket. Jeg trenger å vite hva som er satsene for normalt livsopphold for en person per mnd for å sammenligne mine egne utgifter. Jeg kan jo ikke skrive fradrag for et vanlig matbudsjett Har forsøkt å søke på nett og får opp forskjellige summer :klø: Er det noen der ute som har litt bedre oversikt enn meg?
Rosalie Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Siden offentlige kontor legge SIFOs budsjett til grunn, ville jeg brukt SIFOs tall, med mindre det er gitt i veiledningen til selvangivelsen hvilke tall du skal legge til grunn.
Saeria Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Du finner gjerne noe i SIFOs standardbudsjett? http://www.sifo.no/files/standardbudsjett2008.pdf http://www.sifo.no/standardbudsjettet
Saeria Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Her så jeg vi tenkte likt, vi som har svart. Jeg fikk ikke sett svaret til Wadjet før jeg hadde trykket på svarknappen.
Rosalie Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 (endret) Jeg fant jeg fant, i Rettledning til postene 2008: Kreves særfradrag for merutgifter til kost, må dette kunne dokumenteres med legeattest, hvor det fremgår at sykdommen er kostholdsregulert. Ved fastsettelsen av merutgiftene til kost, tas det utgangspunkt i SIFOs (Statens institutt for forbruksforskning) standardbudsjett 2008 for forbruksutgifter til mat og drikke, se sifo.no Innlegget er endret iht KGs regler. Kari, mod Endret 28. april 2009 av Kari
Gjest Kari Skrevet 29. april 2009 #7 Skrevet 29. april 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Kari, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå