Gå til innhold

Tannpuss er umulig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen råd ang tannpuss. Nå har junior fått 3 tenner nede, og jeg har enda ikke greid å pusse dem!! Når jeg kommer med tannbørsten tar han ut tunga sånn at tennene blir borte bak tunga. Jeg har prøvd å gi han tannbørsten i håp om at han vil tygge litt på den, men da snur han den og tygger bare på skaftet.

Hvordan skal jeg klare å få pusset tennene hans? Begynner å bli nervøs for at han skal få hull jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt en sånn tannbørste du kan sette på din finger, da er det jo mye lettere å få pusset. Jeg husker dessverre ikke hvor du får kjøpt disse tannbørstene....

Skrevet

Det problemet har vi hatt lenge her også. Ungen er nå ett år og fikk sin første tann for 7 mnd siden, men det er ennå ikke enkelt å pusse tennene hans. Det har nok mye sammenheng med at han stadig får nye tenner, merker at det blir litt bedre i perioder hvor det ikke er så mye tenner som presser på. Kan hende det er slik hos gutten din også TS, at han får flere tenner og har vondt i gommene. Da er det ikke lett å komme til. Tror man får kjøpt sånne "fingertannbørster" på apotek? Men det er vel helst når de bare har noen få tenner det er aktuelt med en slik. Jeg stikker i alle fall ikke en finger inn i min sønns "ulvekjeft" med 15 sylskarpe tenner, for å si det sånn.

Du kan prøve å gi ungen en "leketannbørste" som han kan sutte på, og prøve å pusse samtidig med en annen tannbørste. Men det er ikke lett... Tar gjerne i mot råd selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...