Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jeg trenger noen råd ang tannpuss. Nå har junior fått 3 tenner nede, og jeg har enda ikke greid å pusse dem!! Når jeg kommer med tannbørsten tar han ut tunga sånn at tennene blir borte bak tunga. Jeg har prøvd å gi han tannbørsten i håp om at han vil tygge litt på den, men da snur han den og tygger bare på skaftet. Hvordan skal jeg klare å få pusset tennene hans? Begynner å bli nervøs for at han skal få hull jeg.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Tror jeg hadde kjøpt en sånn tannbørste du kan sette på din finger, da er det jo mye lettere å få pusset. Jeg husker dessverre ikke hvor du får kjøpt disse tannbørstene....
Gjest imli Skrevet 29. april 2009 #3 Skrevet 29. april 2009 Det problemet har vi hatt lenge her også. Ungen er nå ett år og fikk sin første tann for 7 mnd siden, men det er ennå ikke enkelt å pusse tennene hans. Det har nok mye sammenheng med at han stadig får nye tenner, merker at det blir litt bedre i perioder hvor det ikke er så mye tenner som presser på. Kan hende det er slik hos gutten din også TS, at han får flere tenner og har vondt i gommene. Da er det ikke lett å komme til. Tror man får kjøpt sånne "fingertannbørster" på apotek? Men det er vel helst når de bare har noen få tenner det er aktuelt med en slik. Jeg stikker i alle fall ikke en finger inn i min sønns "ulvekjeft" med 15 sylskarpe tenner, for å si det sånn. Du kan prøve å gi ungen en "leketannbørste" som han kan sutte på, og prøve å pusse samtidig med en annen tannbørste. Men det er ikke lett... Tar gjerne i mot råd selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå