Gå til innhold

sardinia

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_synne_*
Skrevet

Er det noen som har vært på Sardinia? Har tenkt på Alghero. Ønsker tips til bra hotell(reiser med Star tour). Er skeptisk til å leie bil i Italia. Noen som vet hvordan man kommer seg til stranden Stintino kollektivt (buss eller båt) og hvor lang tid det tar, kronglette osv? Vet at Star tour har utflukt dit, men sånn ellers? Tar gladelig i mot andre tips om stedet

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_bella_*
Skrevet
Er det noen som har vært på Sardinia? Har tenkt på Alghero. Ønsker tips til bra hotell(reiser med Star tour). Er skeptisk til å leie bil i Italia. Noen som vet hvordan man kommer seg til stranden Stintino kollektivt (buss eller båt) og hvor lang tid det tar, kronglette osv? Vet at Star tour har utflukt dit, men sånn ellers? Tar gladelig i mot andre tips om stedet

Hvis du ønsker info om reiser med StarTour, er det vel mer naturlig at du kontakter dem istedet for å be om tips her?

Skeptisk til å leie bil i Italia? Hvorfor?

Det er dessverre dårlig med kollektivtransport på Sardinia, og for å komme på de beste strendene må du enten bo i leilighet/hotell like ved - eller leie bil.

Er godt kjent på Sardinia (Stintino, Alghero mm), men siden du vil reise med StarTour synes jeg det er mer naturlig at du får hjelp der......

Skrevet

Sardinia er kjempeflott. er 12 år siden jeg var der, så hotelltips er det litt dårlig med. BOdde i Algehro på noe som het green.... det var et såkallt "sportshotell" - dvs de hadde stor svømmebasseng, tennisbane, treningsrom.

Vi leide bil og dro til Stintino - det er ganske langt. Vil nesten ikke tro det er noe særlig god kollektiv bussforbindelse dit.men vet ikke ikke.

Strand som ligger i forlengelse av bystranda er kjempefine.... da går du først gjennom en pinjeskog før du kommer dit. Gå busser fra sentrum som stopper rett ved..tror stranda het pia-maria eller noe i den duren.

Drypsteinshulen er jo også fin å få med seg. Du kan enten gå ned dit, ned en kjempelang trapp, eller ta båte inn. Men det må være stille sjø for at de kan legge i land. Selvom det var helt blikkstille ved havna, var det visst nok for bølgete til å legge i land den første uken vi var der. Til slutt i andre uken, var det stille nok , men skal si det var mye bølger da vi skulle gå av båten.

Nede i sentrum er det en stor kirke (?) med en fargerik kuppel, på andre siden av gata hadde de verdens beste pizza- sånn hvor du kjøper en bit til å ta med.

Ellers er det jo alltid hyggelig å ta en tur med båt, hvor du får servert grillmat på en strand ut på dagen.

Skrevet
Hvis du ønsker info om reiser med StarTour, er det vel mer naturlig at du kontakter dem istedet for å be om tips her?

Skeptisk til å leie bil i Italia? Hvorfor?

Det er dessverre dårlig med kollektivtransport på Sardinia, og for å komme på de beste strendene må du enten bo i leilighet/hotell like ved - eller leie bil.

Er godt kjent på Sardinia (Stintino, Alghero mm), men siden du vil reise med StarTour synes jeg det er mer naturlig at du får hjelp der......

OH happy day!

Gjest Gjest_bella_*
Skrevet
OH happy day!

????? Skjønner ikke helt innlegget ditt?

Gjest Gjest_bella_*
Skrevet
????? Skjønner ikke helt innlegget ditt?

Presisering: Jeg vet ingenting om hvor hun vil bo (aner ikke hvor StarTour har sine hoteller i forhold til de strendene hun vil se, eller om de har flere enn et hotell). Derfor synes jeg det faktisk er naturlig at hun kontakter StarTour (som hun skal reise med) for å få opplysninger.... Er det veldig rart av meg, synes du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...