Annie Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Det skal være storåpning av den nye barneskolen og vi (foreldrene) har fått mange forskjellige oppdrag. Jeg skal være med å ta i mot fat med kaker og mat (påsmurte rundstykker eller snitter), fylle opp fatene underveis, samt rydde når festen er over. I tillegg har alle fått beskjed om at "foreldrene til guttene skal ta med seg kaker, mens jenteforeldrene tar med seg rundstykker/påsmurt til ca 20 personer. Hvis du er forelder til flere barn ved skolen, tar du med for den eldste. Alle foreldrene tar med seg 1-2 kanner kaffe." Da lurer jeg på, skal man virkelig smøre mat til 20 pers, eller menes det 20 snitter/rundstykker? Alt som kan krype og gå i bygda er i prinsippet invitert, så det kan bli mange mennesker, men om man skal smøre f.eks 3 snitter (5 er vanlig når man skal servere snitter) til 20 pers, så blir det jo både en forholdsvis stor sum i pålegg og mat, samt at det er mye jobb. Hvordan ville dere gjort det? PS. Skulle ønske jeg hadde gutt...
Gjest ahasth Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 jeg tolker det som til 20 personer, så du må nok ta kontakt med dem og si at det blir alt for dyrt for dere å ta denne kostnaden alene.
Skravla Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Tolker det også som at du skal ha med mat til 20 personer.
Rosalie Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Mat til 20 personer er vanvittig mye mer jobb og dyrere enn en kake! Jeg hadde tolket det som 20 halve rundstykker. Det er omtrent samme kostnad og mengde arbeid som en kake.
Gjest Miley Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Uansett hvordan jeg hadde tolket det hadde jeg tatt med 20 halve rundstykker. Det får da være måte på.
Annie Skrevet 28. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2009 Ja det er mye dyrere med påsmurt mat til 20, enn det er med kake.
angeleyes Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Slik jeg tolker det ut ifra teksten menes det snitter til 20 personer. Tror jeg ville tatt en telefon til skolen og spurt. Det er mye jobb og penger. Skjønner godt at du skulle ønske du hadde en gutt.
Gjest Kråkaa Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Jeg tolker det som om du skal ta med 20 halve rundstykker. Men kanskje best å høre med dem slik at det ikke blir noen misforståelser
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Jeg ville også tenkt 20 halve. For siden det serveres kaker også så skal jo ikke folk spise seg mette på rundstykker heller. Og vi kan jo tenke oss at halvparten av elevene er jenter, og i såfall blir det maaaange rundstykker selv om du "bare" tar med 20 halve. Det må da bli mat nok i massevis!
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Jeg tolker det som 20 halve rundstykker, noe annet hadde jo vært helt sinnsykt!! Men jeg hadde ringt skolen og bedt dem presisere hva de mener for ALLE foreldrene. Det er sikkert flere som lurer på det samme som deg.
Trampe Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Jeg leser mat til 20 stykker, men aldri i verden om jeg hadde godtatt det. Det er mye billigere, og kjappere, å bake en kake. Jeg hadde tatt en telefon til skolen og spurt om det virkelig er meningen at du skal lage mat til 20 stykker...
Annie Skrevet 28. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 28. april 2009 Jeg ville også tenkt 20 halve. For siden det serveres kaker også så skal jo ikke folk spise seg mette på rundstykker heller. Og vi kan jo tenke oss at halvparten av elevene er jenter, og i såfall blir det maaaange rundstykker selv om du "bare" tar med 20 halve. Det må da bli mat nok i massevis! Tenker på mengden jeg også, om så mange skal ha med seg mat til 20 stykker. Jeg leser mat til 20 stykker, men aldri i verden om jeg hadde godtatt det. Det er mye billigere, og kjappere, å bake en kake. Jeg hadde tatt en telefon til skolen og spurt om det virkelig er meningen at du skal lage mat til 20 stykker... Det tar jo mange timer å smøre til så mange!! I allefall om det skal gjøres pent og ordentlig... Bør nok ringe ja.
Gjest nextlife Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Vanlig mengde å beregne når det i tillegg serveres kaker er tre snitter eller to halve rundstykker pr.pers. Det vil si at du må smøre 60 snitter eller 40 halve rundstykker :dåne: Jeg hadde tatt kontakt med de som har skrevet informasjonen og bedt om utdyping, evt. lagt inn protest.
Annie Skrevet 28. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 28. april 2009 Det er godt å se at det ikke bare er jeg som er helt på jordet, og blir oppfattet som kjip...
Jerle Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Hadde også oppfattet det som at det skal lages til mat til 20 personer. Dustete.
loffen Skrevet 28. april 2009 #17 Skrevet 28. april 2009 Enig med de andre. Det er jo helt vilt å forvente at du skal smøre til så mange! Jeg hadde smurt 20 halve rundstykker. Men jeg ser jo at det står at gutteforeldre skal ta med kakeR også da. Dessuten tror jeg det blir for lite kaffe.
camilla* Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 Jeg hadde smurt 20 halve rundstykker. Jeg hadde ikke ringt skolen fordi om de da sa jeg skulle ha mat til 20 så kunne jeg ikke komme med 20 halve og si "oj, da missforsto jeg den beskjeden" eller "tenkte folk skulle ha ett halvt rundstykke og en kakebit" Det er vel ikke meningen å komme sultne til åpningen? Ta med 20 halve og se glad ut !!
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 Mat til 20 personer er vanvittig mye mer jobb og dyrere enn en kake! Jeg hadde tolket det som 20 halve rundstykker. Det er omtrent samme kostnad og mengde arbeid som en kake. Ja, men så utrolig frekt av skolen å tro at en enkelt forelder vil sponse 20 personer med mat! Rundstykker til 20 personer = minst 40 snitter/rundstykker det...
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 Synes den beskjeden var helt grei jeg... du skal ha med rundstykker til 20 personer, dermed må du minst ha med 20 halve rundstykker... er jo aldri meningen at man skal spise seg mett, bare ha noe til kaffen. Så en pose med rundstykker, en pakke ferdig oppskjert ost og en paprike... er vel ikke så dyrt det, også tar det max en halvtime og ordne, enkeler enn å bake en kake om du spør meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå