Gå til innhold

Utdrikningslag? Vanlig å ikke ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på hvor vanlig det er å ikke ha utdrikningslag?

Jeg har veldig lyst, men fikk vite her om dagen at forloveren min (som studerer i Stockholm) ikke har mulighet til å komme hjem før to dager før bryllupet.

Jeg ble naturligvis lei meg, da jeg både hadde sett frem til å ha henne med under den siste fasen før bryllupet, men også fordi vi har snakket så mye om utdrikningsalget og hva det hadde vært gøy å finne på.

Hun foreslo at jeg skulle spørre en av mine andre venninner om de ville lage et utdrikningslag i steden, men jeg tenker at det kanskje begynner å bli litt sent å gjøre det nå, i og med at det bare er en måned igjen til bryllupet.

Dessuten er det vel litt teit å be noen andre enn forloveren min om å gjøre det...?

Jeg vet forloveren min har snakket litt med en felles venninne, som hadde lyst til å ordne i stand noe, men som ikke visste om hun hadde tid. Og jeg syns det blir litt feil av meg å spørre henne om det...

Men hva syns folk?

Bør jeg spørre en av venninnene mine, eller bør jeg bare blåse i hele utdrikningslaget?

Skal alle dere andre ha utdrikningslag??

Må bare legge til at jeg ikke er sur på forloveren min, da det ikke er hennes feil at hun ikke kan komme hjem, men på grunn av uventede oppgaver og mye større eksamen på skolen enn hun hadde trodd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det egentlig så viktig med utdrikningslag? Man kan da når som helst "samle jentene til en hyggelig kveld"? Dersom det er for oppmerksomhet om ens egen person, så får man vel flust av det på bryllupsdagen?

Når min mening der var sagt, så kan jeg jo også si at det kan du jo fint spørre en annen god venninne enn forloveren om. I alle fall om å stelle i stand en hyggelig dag med en overraskelse eller to?

Skrevet

Dere kan jo ha fest etter bryllupet? Har vaert i et forsinket utdrikningslag selv, det var en knallkveld det, at bryllupet hadde vaert la ikke noen demper paa stemningen!

Ellers spoers det hvordan du vil ha festen din. Er det en hyggelig kveld med jentene uten de helt store, fancy krumspringene skal det vel ikke saa mye til aa faa arrangert det paa kort tid. :)

Skrevet

Jeg skal nok ikke ha noe utdrikningslag, evt. tar jeg med forloveren min på en utenbystur eller noe i den duren istedet.

Gjest Gjest_Laura_*
Skrevet

Helt enig med den forrige her. Et utdrikningslag kan jo fort koste uhorvelig mye penger, og jeg syns ikke dette er noe en brud kan forvente at hennes venninner skal betale. "Jentekvelder" kan man jo ha når som helst, som det ble poengtert her. Jeg og min forlover gifter oss med en måneds mellomrom til høsten, og vi har blitt enige om å ikke stelle i stand utdrikningslag. Vi tar oss heller en jentehelg en annen gang. Jeg håper ikke dette ødelegger for bryllupsopplevelsen din, og det er kjempefint at du ikke klandrer forloveren din. Hadde hun kunnet/hatt økonomi hadde hun helst sikkert fixet et for deg dersom hun visste at det var veldig viktig for deg. Lykke til med bryllupet da! :)

Skrevet

Jeg har ei venninne som gifta seg for noen år siden. Hun hadde ikke noe utdrikningslag. Tror ikke hun tenkte så mye over det. Hun er ikke noen festperson men allikevel kunne man jo ha gått ut og spist en bedre middag. Koselig med en "siste" kveld før bryllupet.

Skrevet

Haha!

Jeg tipper forloveren din har greid å lure deg trill rundt, jeg!

Mye tyder på at de bare vil holde datoen heeeelt hemmelig for deg. Ellers så hadde hun jo sagt i fra myyye før (for alle forlovere begynner å planlegge utdrikningslag en god stund før bare en måned før selve brylluppet), sånn at noen andre kunne ordne til en fin dag for deg.

Når det er sagt, så skjønner jeg deg godt hvis du blir skuffet dersom det ikke blir noe av. Utdrikningslag er vanlig, og en del av tradisjonen rundt et bryllup det også - i motsetning til hva noen av de andre brukerne her mener.

Håper du uansett får en fin dag :blomst:

Skrevet

hvis hun skal lure henne så spør hun vel ikke om bruden selv kan finne en annen venninne til å gjøre det?

skal selvfølgelig ikke utelukke det, men det høres mer ut som om forloveren regnet med at en annen veninne kunne ta det.

litt mer spesielt er det selvfølgelig at hun konktater bruden før hun kontakter andre venninner selv først, men......

Skrevet

Jeg skal ha utdritningslag, og jeg gleder meg veldig. Jeg har sagt til forloveren min at hun må holde det litt billig av hensyn til noen av vennindene mine. Så det behøver ikke å koste mye.

Det må ikke planlegges i flere måneder i forveien heller. Så spør en venninde eller to om de vil lage et for deg.

Fortell også litt om hva du drømmer om. Aktiviteter, eller sitte hjemme og snakke osv.

Håper du får det du ønsker deg. :)

Gjest Gjest_juni-brud_*
Skrevet

Ikke jeg heller. Tror jeg da! :)

Skrevet

Min forlover holder på med planlegging i disse dager.. og jeg gleder meg kjempemasse.. tror jeg.. hi hi..

Føler at utdrikningslaget er en del av kaka.. Og så er det en kjempeunnskylding til å få samlet de beste vennene man har til en skikkelig morsom dag:)

Skrevet

Jeg skal ikke ha utdrikkningslag håper jeg....

Det er noe av det dummeste jeg vet om!!! Og jeg blir kjempe flau når jeg dumper borti utdrikningslag på gata...

Forloveren min bor så langt unna, at hun har ikke mulighet, og det priset jeg meg lykkelig over, helt til jeg fant ut at noen av mine andre venninder planlegger å ha utdrikningslag for meg... Fikk sagt hva jeg mener, og håper jeg slipper....

Skrevet
Det er noe av det dummeste jeg vet om!!! Og jeg blir kjempe flau når jeg dumper borti utdrikningslag på gata...

Det er jo ingen som tvinger deg til å gjøre noe sånt da, jeg tror det er mange som bare har en vanlig fest hvor de koser seg med gode venner. :)

Skrevet

Har du lyst på utdrikningslag så syns jeg du skal ha et utdrikningslag :jepp: Kjedelig å angre i ettertid...

Bare hør med en annen venninne du, uten å tenke på at det blir "rart" av deg å spørre noen andre enn forlover..

• 3 uker senere...
Gjest reserveforlover
Skrevet
Hei.

Jeg lurer på hvor vanlig det er å ikke ha utdrikningslag?

Jeg har veldig lyst, men fikk vite her om dagen at forloveren min (som studerer i Stockholm) ikke har mulighet til å komme hjem før to dager før bryllupet.

Jeg ble naturligvis lei meg, da jeg både hadde sett frem til å ha henne med under den siste fasen før bryllupet, men også fordi vi har snakket så mye om utdrikningsalget og hva det hadde vært gøy å finne på.

Hun foreslo at jeg skulle spørre en av mine andre venninner om de ville lage et utdrikningslag i steden, men jeg tenker at det kanskje begynner å bli litt sent å gjøre det nå, i og med at det bare er en måned igjen til bryllupet.

Dessuten er det vel litt teit å be noen andre enn forloveren min om å gjøre det...?

Jeg vet forloveren min har snakket litt med en felles venninne, som hadde lyst til å ordne i stand noe, men som ikke visste om hun hadde tid. Og jeg syns det blir litt feil av meg å spørre henne om det...

Men hva syns folk?

Bør jeg spørre en av venninnene mine, eller bør jeg bare blåse i hele utdrikningslaget?

Skal alle dere andre ha utdrikningslag??

Må bare legge til at jeg ikke er sur på forloveren min, da det ikke er hennes feil at hun ikke kan komme hjem, men på grunn av uventede oppgaver og mye større eksamen på skolen enn hun hadde trodd...

Jeg hadde en god venninne som gifta seg for en stund siden, og en stund før så skjedde detnoe i familien til forloveren, som gjorde at hun ikke kunne arrangere utdrikningslag.

da tok noen av oss andre venninnene oss av utdrikningslaget, samla alle venninnene og hadde en kjempedag. veldig synd at forloveren ikke kunne være med, men tror bruda syns det var stas med utdrikningslag uansett.

så du kan godt spørre en av de andre venninnene dine, tror ikke noen reagerer på det!

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...