GĂ„ til innhold

Stor Aldersforskjell?

BĂžr jeg gĂ„ for dette forholdet ut i fra hva jeg fĂžler?  

1. 1. BÞr jeg gÄ for dette forholdet ut i fra hva jeg fÞler?

• BĂžr jeg la han gĂ„? Avslutte det hele?
      2
    • Eller vĂŠre avventende med det hele?
      26

Fremhevede innlegg

Gjest Northstar_
Skrevet

Hei

Jeg har prÞvd Ä logge meg inn, men fikk det ikke til. Jeg har nemlig et lite delikat problem... Jeg var pÄ ferie for en liten stund siden og mÞtte som seg hÞr og bÞr en utroooolig nydelig gutt. Problemet er at han bor pÄ Andre siden av jorden og er allt for ung for meg! Vi mÞttes i Nederland og han bor i Australia. Han er bare 20 Är mens jeg er 28 Är og nesten gammel dame.

Jeg fÞler meg ikke sÄ veldig gammel for alderen, men nÄr jeg tenker pÄ alderen hans sÄ fÞler jeg meg ikke ung heller. Han er ganske voksen for alderen, og sier han bare har vÊrt sammen med jenter pÄ min alder? Det fÄr meg jo til Ä tenke litt det ogsÄ... :cry:

Jeg reiser til Amsterdam for Ä besÞke han om 2 uker, men blir ikke kvitt tanken pÄ at jeg gjÞr noe overilt... Han skriver de mest vidunderlige kjÊrlighetsbrev til meg, og er jeg bare forelsket i oppmerksomheten? Men hvis det bare er oppmerksomheten det her er snakk om, sÄ hvorfor slÄr hjertet mitt hvergang jeg hÞrer fra han? Hvorfor er jeg sÄ svett i hÄndflatene? :oops:

Han har ogsÄ bestilt bilett for Ä komme til Norge om 1 1/2 mnd og det fÞr jeg har vÊrt og besÞkt han igjen... Fikk litt panikk av det ogsÄ :o

Noen som kan si noe om forhold med sÄ stor aldersforskjell gale veien?

Hver sÄ snill og del deres erfaringer og synspunkter med meg. Uansett om de er possitive eller negative...

:-? Northy :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hÞres jo ut som hjertet ditt vet hva det vil.... Synes du skal la han komme hit, og sÄ finner du ut av hva du vil nÄr det oppholdet gÄr mot slutten.

Jeg tenkte litt pÄ det at du sikkert ikke hadde hatt vondt av Ä reise ned og bo i Australia en stund, men sÄ kom jeg pÄ at dere jo kunne mÞtes pÄ midten, og dermed dro jeg ned min gamle globus. Hvor midt mellom blir, avhengiger litt av hvor dere bor, men jeg tok utgangspunkt at du bor i Oslo, og at han bor i Sidney. (Det bor jo flest pÄ vestkysten, og Sidney ligger dessuten midt mellom Brisbane og Melbourne.)

For Ä regne sÄnn midt mellom, kan du jo regne to veier, enten Þstover (den kortest mulige veien) eller vestover (den absolutt lengste veien) Du kan jo forsÄvidt reise mange andre veier ogsÄ, men jeg tok for enkelthets skyld disse to. Velger du Þst, er finner du halvveis omtrent oppe i Thilands nord-vestlige hjÞrne. Tailand er et bra sted. Jeg Þnsker meg absolutt tilbake dit. Drar du motsatt vei, noe som er den absolutt lengste turen du kan fÄ, havner du litt litt nord-Þst for Tuamotu-Þyene. Fatu Hiva, som jeg med et dÄrlig ÞyemÄl regnet til Ä vÊre den nermeste Þya der ute i stillehavet, hÞres ut til Ä vÊre en fin Þy. IfÞlge Tahiti Traveler bor det 631 mennesker pÄ den 80 kvadratkilometer store Þya. SÄ vet du det. :wink:

Skrevet

SkjÞnner ikke problemet..... :o Gale veien???? D er Ätte!!! Är du snakker. Hvis han hadde vÊrt 28 og du 20, hadde du overhodet reflektert over d????

Skrevet

Jeg er 33, og kjÊresten min er 20. I tillegg bor vi ca. 60 mil fra hverandre (jeg vet, jeg vet -ikke like langt som Norge - Australia, men dog...). Jeg har sÄ og si ikke hÞrt en eneste kommentar om at folk har reagert pÄ aldersforskjellen mellom oss (bortsett fra en venninne som innrÞmmet at hun hadde fÄtt "helt hakeslipp" da hun hÞrte alderen pÄ den nye kjÊresten min), og jeg tenker for meg selv: SÄ fint vi har det sammen, sÄ fint vi fÄr forholdet vÄrt til Ä funke -til tross for bÄde aldersforskjell og avstand, da er det faen meg verdt Ä satse pÄ! Vi har det utrolig fint sammen, har mye til felles og trives rett og slett i lag. Han kan vel ikke akkurat sies Ä vÊre noen "gjennomsnittelig" 20-Äring og jeg er vel ikke akkurat heller noen "gjennomsnittelig" 33-Äring. Uansett har jeg iallfall bestemt meg for at sÄ lenge vi har det fint sammen og har lyst til Ä vÊre sammen, sÄ gir jeg fullstendig faen i hva andre sier om saken -for andre har nemlig ingenting med hvem jeg er sammen og hvor gammel han er. Det blir bare for dumt om jeg skal nekte meg selv Ä ha det fint sammen med en gutt bare fordi andre menneser synes aldersforskjellen blir "rar" og "gal".

Derfor: Ikke la muligheten gÄ fra deg. Tenk om han er like fin for deg som min kjÊreste er for meg? MÞt ham!!

Klem,

Nelle :briller:

Skrevet
jeg er 28 Är og nesten gammel dame.

Nei, fy! Jeg er 28, og ikke i NÆRHETEN av Ă„ vĂŠre en gammel dame!

Skrevet

NĂŠrmer deg ikke gammel dame engang du da! :fy:

Synes du skal ta imot fĂžlelsene jeg, slutte Ă„ tenke fornuftig og prĂžve Ă„ overanalysere hva som kan oppfattes som lurt/dumt/galt i alle andres Ăžyne, og bare fĂžle!

Dere taper jo ikke noe pÄ Ä se om dere kan ha det fint sammen, ja det koster litt Ä reise frem og tilbake mellom hverandre, men er det ikke verd det allikevel? For Ä gi noe som fÞles deilig en real sjanse?

Hvor ofte fÞler du det slik du gjÞr nÄ? Er det ikke hver dag, sÄ kast deg ut i det! :wink:

Nyt hvert Ăžyeblikk.

Gjest gutt20
Skrevet

Jeg er 20 Är og en dame pÄ 28 hadde smakt bra det! Tror gutter pÄ min alder liker dem eldre... problemet er bare at det varer ikke... nÄr vi kommer til de 30 sÄ vil vi sikkert like dem yngre...

Gjest Northstar_
Skrevet
NÊrmer deg ikke gammel dame engang du da!  :fy:

Aline Jeg mener ikke at jeg ER gammel, men at jeg fÞler meg gammel i forhold til han nÄr jeg tenker pÄ alderen hans... Det var tydelig pÄ mine venner at de ikke syntes noe om alderen hans, selv om jeg vet at de stÞtter meg uansett... NÄ skal det ogsÄ nevnes at de aldri har mÞtt han.

Jeg klarer ikke Ä stoppe Ä tenke pÄ han, samtidig at jeg ikke klarer Ä legge fra meg alle hindrene... Takk for alle svar forresten!

:yy: Northy :yy:

Skrevet

Mener du...seriÞst...at du vil ha en avstemning om hvorvidt du skal satse pÄ typen din eller ikke?

LamslÄtt...

Maiken

Gjest Northstar_
Skrevet
Mener du...seriÞst...at du vil ha en avstemning om hvorvidt du skal satse pÄ typen din eller ikke?

Maiken da tror jeg du har missforstÄtt...

For det fÞrste sÄ er dette en gutt jeg har mÞtt en helg pÄ ferie, men som jeg likte veldig godt. Og avstemningen var for Ä se hva andre hadde gjort i samme situasjon og hvordan stemningen var rundt aldersforskjellen mellom oss. Burde jeg satse alt og mÞte han igjen... eller glemme det?

Jeg hÄper du skjÞnner at man er skeptisk i en slik setting. Selv om fÞlsene sier at du bare har lyst til Ä treffe han igjen, sÄ sier fornuften noe annet.

Skrevet

Å...da misforstod jeg vel litt, ja.

For Ä svare pÄ det, sÄ synes jeg ikke at en aldersforskjell mellom 20-28 betyr noe. Det som kanskje betyr noe (ville gjort for min del ihvertfall) var hvis livssituasjonen var vesentlig annerledes. Sett at du hadde flere unger f.eks, og han var mer opptatt av sus og dus og total frihet til Ä partisere og dundre ivei. Det er vel slike ting som ofte gjÞr at aldersforskjell blir en faktor, tror du ikke?

NÄ har jeg aldri, aldri hatt dragning mot yngre gutter, av den enkle grunn at jeg ikke har mÞtt gutter som var mye yngre enn meg selv som har levd opp til min standard pÄ mentale egenskaper. HÞres kanskje rart ut, men det er faktisk slik. MÄ ha noen Ä bryne meg pÄ. Og det betyr sÄ mye for meg, at de fleste yngre gutter har falt gjennom pga manglende erfaring og manglende evne til Ä forstÄ mine prioriteringer.

Men slike ting kan jo vĂŠre tilfeldigheter, ikke sant?

Synes ikke du gjÞr noe overilt ved Ä mÞte ham igjen. Overhodet ikke. Hvis du lar vÊre, sÄ vil du jo aldri fÄ de svarene du leter etter, vil du vel? Da vil du vel bare sitte igjen med en tvil. Reis da vel, mÞt ham igjen, og ta pÄ deg noen fornuftsbriller nÄr du treffer ham. Lytt pÄ ham, dann deg et bilde av ham som menneske og type. Det er jo Äpenbart at han er fascinert av deg ogsÄ, og at aldersforskjellen ikke betyr noe for ham.

Kanskje han tenker mer som meg, ikke sant? At erfaringene hans sier at litt mer voksne jenter har mer Ă„ gi ham som menneske enn de som han har mĂžtt som er yngre?

Hvorfor du svetter i hÄndflatene? Hvorfor hjertet ditt slÄr?

Fordi du er forelsket, vel :) Kos deg nÄ med forelskelsen og forventningssuget. Ikke tenk sÄ langt frem i tid. Lev livet, jente. Du er da bare 28 Är. Din unghoppe!!!

Du ble vel ikke noe klokere av dette, men sender allikevel.

Lykke til da.

Klem Maiken

Gjest Anonymous
Skrevet

KjĂŠrlighet har ingen alder

Hva om du faktisk slipper fra deg den perfekte mannen for deg bare fordi han er noen Är yngre enn deg?

Ta tiden til hjelp og se hva det utvikler seg til, for det fÞrste kjenner du ikke typen godt nok, og bÞr gi det litt tid. For det andre kan han faktisk vÊre mye mer moden for alderen sin enn det du tror. jeg var en gang sammen med en mann som var 16 Är eldre enn meg, men i mange tilfeller skulle en tro at jeg var den eldste. Han er i dag 50 Är, men oppfÞrer seg fortsatt som en liten unge enkelte ganger. Alderen kan ikke stoppe en om det er den ekte kjÊrligheten og egentlig bÞr du finne ut mer om han fÞr du gir slipp pÄ han. Det kan jo vÊre du finner ut etter en liten stund at han ikke var noe for deg, men da har du prÞvd i alle fall. Men om du ikke gir det en sjangse kan du risikere Ä gÄ lenge og angre felt pÄ at du ikke ga det en sjangse.

Ønsker deg lykke til og husk kjÊrlighet ha ringen alder :wink:

Skrevet

NÄ har jeg aldri, aldri hatt dragning mot yngre gutter, av den enkle grunn at jeg ikke har mÞtt gutter som var mye yngre enn meg selv som har levd opp til min standard pÄ mentale egenskaper. HÞres kanskje rart ut, men det er faktisk slik. MÄ ha noen Ä bryne meg pÄ. Og det betyr sÄ mye for meg, at de fleste yngre gutter har falt gjennom pga manglende erfaring og manglende evne til Ä forstÄ mine prioriteringer.

Jeg er forholdsvis kresen pÄ mentale egenskaper hos en gutt/mann, og mÄ vel ogsÄ kunne si at det er uhyre sjelden jeg treffer noen som lever opp til den standard jeg setter pÄ nettopp dette. Tro det eller ei, men nÄ har jeg faktisk mÞtt en. Han er 20 Är, og 13 Är yngre enn meg. Jeg tror jeg nevner det i innlegget mitt ovenfor, men det skader ikke Ä gjenta: Jeg gir fullestendig faen i hva andre mÄtte si om meg og det forholdet jeg har valgt Ä gÄ inn i. Det er MEG og MINE fÞlelser det gjelder, og ingenting andre har noe med. Alder er et tall, personlighet derimot -det er noe HELT annet. Man kan vÊre dÞnn barnslig og fullstendig uinteressant som 20-Äring (jeg kjenner flere), men man kan ogsÄ vÊre dÞnn barnslig og fullstendig uinteressant som bÄde 30, 40 og 50-Äring (jeg kjenner enda flere). Og motsatt selvfÞlgelig.

Klem,

Skrevet

Jo, tror nok du har mye rett i det, Nelle. Som sagt, sÄ beror vel mye pÄ tilfeldigheter, og ikke minst det Ä gi andre en sjanse.

Fytterakker'n...skal vÊre enig i at det finnes godt voksne folk som besitter egenskaper som ikke stÄr i stil til alderen. AnsvarslÞse, trangsynte og stagnerte mennesker.

Maiken

Gjest Fuglehue
Skrevet

Nei er du gal. Selv er jeg 17 og sammen med en pÄ 23 men de 6 Ärene syns jeg ikke skiller oss, tenker ikke over det engang. SÄ om dere er ganske like til sinns sier vel det seg selv at dere hÞrer sammen?

Gjest Anonymous
Skrevet

Alder betyr ingenting..Finnes da de som bor hjemme hos mamma og som aldri har opplevd noe nÄr de er over 30 ogsÄ.

Gjest Northstar_
Skrevet

NÄ har jeg aldri, aldri hatt dragning mot yngre gutter, av den enkle grunn at jeg ikke har mÞtt gutter som var mye yngre enn meg selv som har levd opp til min standard pÄ mentale egenskaper.

Hei :)

Som Maiken og Nelle pÄpeker sÄ er jeg veldig enig i at mentalt nivÄ har utrolig mye Ä si for at et forhold skal fungere. Og dette er vel hovedgrunnen til at jeg er sÄ skeptisk som jeg er. Det skal sies at nÄr han fÞrst fortalte meg hvor gammel han var, sÄ holdt jeg pÄ Ä dette av stolen (fanget hans). Og ble egentlig litt lei meg
 tenkte vel noe som at pokker til UFLAKS. Men sÄ kom jeg pÄ at jeg var pÄ ferie, og det ikke ville spille noen rolle allikevel, han bor jo ikke i Norge! Men dess mer tid jeg tilbrakte med han dess mer likte jeg han. Han ser og oppfÞrer seg som han er mye eldre, og nÄr sant skulle sies sÄ hadde jeg vel tippet at han var i slutten av 20 Ärene, ikke sÄ mange Ärene unna 30
 men sÄ lurt kan man bli. :blunke:

Jeg har aldri datet eller hatt noe gÄende med en som har vÊrt flere Är yngre enn meg fÞr, og mÄ si at dette er en ny erfaring for meg ogsÄ. Tidligere sÄ har jeg vel heller vÊrt sammen med gutter/menn som er noen Är eldre enn meg. Det hender jo at jeg mÞter pÄ folk som er 20 eller ser pÄ andre 20 Äringer rundt meg og tenker for meg selv, at det er helt utenkelig at de er like gamle som min lille flamme. Jeg tror ikke at man kan sette seg helt i en slik situasjon fÞr du er der. Takk igjen for matnyttige svar!

Det var vel litt deilig for meg personlig Ä hÞre at de fleste er lite dÞmmende nÄr det kommer til alder. Selv om man alltid sier at du ikke skal bry deg om hva andre sier, sÄ spiller det en stor rolle hva venner og familie sier. Jeg mÄ vel innrÞmme at jeg har blitt sÄ voksen at jeg absolutt ser at venner og families meninger har en pÄvirkning pÄ mine beslutninger i mange tilfeller. :roll:

NÄ reiser jeg forresten om ikke sÄ veldig lenge og gleder meg vanvittig til Ä se han igjen! :rodme:

Skrevet

Hei igjen Northy! HÄper du fÄr en kjempefin tur, og noen fine dager med den nye flammen din. Uansett hvordan det nÄ mÄtte ende opp, altsÄ om dere blir kjÊrester eller ikke, sÄ kan du jo tenke som sÄ at du har iallfall hatt noen veldig fine opplevelser i lag med ham!

NÄr det gjelder fordommer og "dÞmming" sÄ er det nok sÄnn at mange synes det er rart med "store" aldersforskjeller den "gale" veien. Jeg for min del visste ikke helt hvordan jeg skulle fortelle det til foreldrene mine, men jeg bare sa det -sÄnn der "Han er 20 Är, altsÄ -men jeg liker ham veldig godt og vi har det fint sammen". Er egentlig litt overrasket (og skuffet? Hehe...) over at de ikke reagerte mer enn de gjorde. For Ä vÊre helt Êrlig sÄ tror jeg de stÞrste fordommene kommer fra en selv. Det er sÄ altfor lett Ä tenke "Hva tenker andre?", "ser andre at det er en Äpenbar aldersforskjell her?" -og sÄ fÞler man seg kanskje litt dum osv. Kanskje man er redd for at andre skal oppfatte en som en person midt i en eller annen slags alderskrise -at man er desp etter Ä "forbli ung". Det er en trÄd her inne som heter "Eldre kvinner yngre menn" eller noe i den duren -enkelte av innleggene der inne gjÞr det jo ikke akkurat lett...

Jeg for min del er vel kanskje inne i en litt overfĂžlsom periode akkurat nĂ„ -hm... nettopp slutta Ă„ rĂžyke, lagt pĂ„ meg litt etter det osv. Jeg ser pĂ„ meg selv i speilet, legger merke til de smĂ„ rynkene mine rundt Ăžynene og er redd for at han skal se dem, og tenke at jeg er gammel osv. Kanskje det er sĂ„nn at man lettere fĂžler seg gammel (som i "gamlere enn man egentlig er") nĂ„r man har sĂ„ ung kjĂŠreste? Kanskje av og til iallfall? Æsj -det var da voldsomt sĂ„ "betro meg og brette ut tankene"-humĂžr jeg var i idag, da... Som sagt er jeg nok inne i en litt smĂ„kjip periode...

*sukk*

Skrevet

Min elskede samboer og jeg er skilt av ynkelige 12 Är, kein problem. Bare ikke tenk pÄ sÄnne ting som:

"Da jeg var russ var han en av de ungene jeg ga russekort til!" :hoho:

Sorry, sorry, I am not helping.... :ler:

Skrevet

"Da jeg var russ var han en av de ungene jeg ga russekort til!" :hoho:

:ler:

Morsomt, Fysio! Hehe... Da jeg var russ VAR han faktisk en liten unge som jeg helt sikkert ville ha gitt russekort om han hadde spurt meg om det. Hehe... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...