Gå til innhold

Forkjølet hund!

Gjest Gjest_Anne Lise_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne Lise_*
Skrevet

Min ettåring er blitt forkjølet, han nyser, snørre renner, puster tungt, er konstant trett og skjelver/fryser mye!

Lurer på om dere har noen tips til hvordan jeg kan lette plagene hannes? Det rører dypt i mamma hjertet og se den lille ha det fælt :(

Regner med det vil gå over om noen dager.

Videoannonse
Annonse
Gjest dyreglad
Skrevet

Trist å høre. Det som er viktig er at hunden ikke får for kald luft ned i lungene. Har aldri opplevd at hunden min er blitt forskjølet før, og har egentlig ingen konkrete svar. Regner med at et varmt pledd kanskje hadde hjelpet??

Vist du ikke vet hva du skal gjøre, kan du jo ta en telefon til vætrinær og høre hva de sier?

Lykke til ! :)

Gjest Gjest_Anne Lise_*
Skrevet

Hmm, har heller aldri opplevd dette før, men et googlesøk viste at det vist nok var veldig vanlig og at plagene går over...

Har en veldig aktiv rase, så han får lopper i blodet om han må være inne hele dagen. Gikk en lang tur i går, tror jeg står over den i dag. Det piss regner og er ganske kaldt, er redd han skal bli verre...

Det må da være noen her som har hatt en forkjølet hund ?? Hva gjore dere?

Skrevet

Vær obs på at det kan være kennelhoste, Hvis allmentilstanden er veldig redusert så dra til vet - kan være at det må antibiotika til.

Ellers: pass på at den drikker, hold den i ro og ikke la den hilse på andre hunder.

Skrevet

Jeg ville ikke nølt med å ringe dyrlegen. Bedre med en telefon for mye, det er jo bare å forklare symptomer og høre, i det minste, om h*n synes du bør ta en tur eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...