flickan Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Vi er ikke fornøyd med banken vi har i dag og sonderer terrenget for å prøve å få flyttet lånet til annen bank. I dag har vi lån i Fokus bank og bruker i tillegg Skandiabanken. Så: Hvilken bank har dere huslån og nettbank i? Hvor fornøyd er du med banken din og hva er du evt ikke fornøyd med?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Jeg har boliglån, brukskonto, høyrentekonto, BSU og noe fondsparing i Skandiabanken. I tillegg har jeg en felleskonto med min samboer i Handelsbanken. Skulle ønske Skandiabanken kunne komme med konti med disposisjonsrett snart, så hadde vi flyttet alt over.
Norbertine Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 (endret) Vi har lån kun i husbanken (felleslån borettslag), men alt annet av banktjenester og forsikringer har vi i Storebrand. Håper på å få lån der også hvis vi faktisk finner oss noe nytt sted å bo snart. De har veldig lite gebyrer, derfor ble de valgt i utgangspunktet, i tillegg til at vi fikk billigere forsikringer da vi flyttet alt dit. Alt annet av betingelser tar i grunnen mannen seg av. Endret 28. april 2009 av Gåsemor
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Jeg har boliglån, brukskonto, høyrentekonto, BSU og noe fondsparing i Skandiabanken. I tillegg har jeg en felleskonto med min samboer i Handelsbanken. Skulle ønske Skandiabanken kunne komme med konti med disposisjonsrett snart, så hadde vi flyttet alt over. Glemte å si hvorfor. Jeg har vært kunde i banken siden den startet og har vært fornøyd. De er enkel å forholde seg til, og har jevnt over et konkurransedyktig tilbud. Da vi skulle ta opp lån var det bare naturlig at det ble der. Det samme når det gjelder sparing. Handelsbanken har vi som nevnt kun pga. at de tilbyr konti med disposisjonsrett. Kunne like gjerne vært en annen bank, men hadde en gammel konto der som vi valgte å bruke i steden for å opprette et helt nytt kundeengasjement i en annen bank.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Har dnb pga huslån, men bruker Skandia som hovedbank.
Arwen Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Har dnb pga huslån, men bruker Skandia som hovedbank. Samme her.
flickan Skrevet 28. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. april 2009 Takker for svar De bankene vi vurdrerer (og i dag har søkt om å få flytte lån til) er DNB og gjensidige pga avtaler med arb.giver eller fagforening. Noen som har innspill til disse?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 I og med at du allerede er kunde i Skandiabanken, hvorfor vurderer du ikke den?
flickan Skrevet 28. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. april 2009 I og med at du allerede er kunde i Skandiabanken, hvorfor vurderer du ikke den? De kommer ofte ganske dårlig ut på boliglånsrenten og vi er nok ikke i segmentet deres for lån, og vil derfor ha problemer med å få de beste betingelsene tror jeg.. Dette er vel ikke en bank som er anbefalt for unge i etableringsfasen som oss så vidt jeg har fått med meg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 De kommer ofte ganske dårlig ut på boliglånsrenten og vi er nok ikke i segmentet deres for lån, og vil derfor ha problemer med å få de beste betingelsene tror jeg.. Dette er vel ikke en bank som er anbefalt for unge i etableringsfasen som oss så vidt jeg har fått med meg. Tja, jeg vet ikke helt om jeg er enig. Nå ligger de hvertfall inne på topp 10 listen både for lån innen 60 og 80% belåning. I vår/vinter var de ikke så gode, men jeg har hatt lån der i et par år nå og jevnt over har de ligget godt ann. De tilbyr ikke førstehjemslån og/eller lån utover 80%, så sånn sett er de ikke egnet for unge i etableringsfasen. Men sålenge dere ikke trenger lån utover 80% så skal det ikke ha noe å si. Renten i skandiabanken er lik for alle, så det er ingen forskjellige kundeprogram eller slikt å holde styr på
flickan Skrevet 28. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. april 2009 Tja, jeg vet ikke helt om jeg er enig. Nå ligger de hvertfall inne på topp 10 listen både for lån innen 60 og 80% belåning. I vår/vinter var de ikke så gode, men jeg har hatt lån der i et par år nå og jevnt over har de ligget godt ann. De tilbyr ikke førstehjemslån og/eller lån utover 80%, så sånn sett er de ikke egnet for unge i etableringsfasen. Men sålenge dere ikke trenger lån utover 80% så skal det ikke ha noe å si. Renten i skandiabanken er lik for alle, så det er ingen forskjellige kundeprogram eller slikt å holde styr på Akkurat nå er vi ikke under 80%-grensen uten kausjonister, men vil sannsynligvis bli det i løpet av sommeren. Men etterhvert vil vi ha behov for billån osv, så tror ikke det er en bank for oss i øyeblikket. Ser dessuten at renta deres ligger på 4,25 for 80%-sikkerhet, tviler på at det er blant ti på topp, da de fleste andre bankene jeg ser på nå ligger under 4 for samme.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 Du har nok rett. Jeg søkte på finansportalen og inkluderte ikke lån krever produktpakker. For lån uten produktpakker så kommer de godt ut, men for lån med produktpakker er det en god del som er bedre. Så får man jo evt. vurdere hva som ligger i disse pakkene, om det er noen ekstra kostnader i den forbindelse.
Gjest Glør Skrevet 28. april 2009 #13 Skrevet 28. april 2009 De bankene vi vurdrerer (og i dag har søkt om å få flytte lån til) er DNB og gjensidige pga avtaler med arb.giver eller fagforening. Noen som har innspill til disse? Jeg hadde Gjensidige og var godt fornøyd med de, men etter at de fusjonerte med DNB har det bare blitt søppel. Stadig flere og høyere gebyrer, dårlig kundebehandling og veldig firkantede regler. Har nå byttet til en lokal bank som hovedbank, og kommer nok til å si opp DnbNor-kontoen min med en gang jeg har betalt det jeg skylder dem.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Lånet står hos Nordea, pengene står i YaBank.
Vilm@ Skrevet 28. april 2009 #15 Skrevet 28. april 2009 Har postbanken til lån og bruks + sparekonto, og er helt greit fornøyd, kunne selvsagt tenkt meg en gratis bank til brukskonto, men foretrekker å ha alt på samme sted, og da er postbanken et gunstig alternativ for meg.
Østlandet Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Skandiabanken til bruksbank, regningsbetaling, aksjehandel, fondshandel. Har ikke lån. dinbank.no til overskuddspenger og langsiktig sparing. Penger som er tatt ut fra aksjer etc. dinbank.no har et av de høyeste rentetilbud akkurat nå og har vært gode over tid.
MissStiles Skrevet 28. april 2009 #17 Skrevet 28. april 2009 Jeg har bare en bank og det er DnB Nor. Jeg vurderer å bytte over til Skandiabanken men ikke kommet så langt enda.
Gjest SmallTalk Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 (endret) Jeg har Sparebank1 som hovedbank. Grunnen er at jeg har et fordelsprogram der med null kr i gebyr på betalinger av regninger og bruk av kort så lenge alt blir trukket fra denne kontoen. I tillegg så skal det sies at det i tillegg er den banken her i byen som er har kortest ventetid ved skrankene osv hvis man må i banken for å ordne noe. Har et par sparekontoer i DNBnor og Postbanken, men kunne ikke falt meg inn å hatt brukskonto der. Hvis jeg først må innom en av de bankene for å ordne noe så er det lang ventetid og dårlig service. Endret 29. april 2009 av SmallTalk
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 Har Nordea som hovedbank (lån etc er der) og overfører stor del av lønnen hver mnd til Skandiabankenkontoen, som er brukskontoen min. Er fornøyd med Nordea, og i det siste synes jeg de har blitt flinke til å sette ned renta ganske raskt. Når man er med i fordelsprogrammet og samler mye der, er det letvint å ordne ting, og rådgiveren er ganske aktiv og ringer og kommer med forslag. (Som regel sier vi nei takk, vi trenger ikke fancy greier og pensjonssparing og slikt, men føler likevel at vi har god kontakt med banken vår). Synes det er så mye greiere å ordne ting i nettbanken til skandiabanken, imidlertid. slipper den litt tungvinte kalkultor-aktige innloggingsdingsen fra Nordea som jeg ikke alltid bærer med meg når jeg trenger den, og så har det tatt litt tid før jeg får ny når den plutselig går tom for batteri. Kodekortet fra skandiabanken har jeg i lommeboka, og kan bruke banken når som helst og hvor som helst, og det blir alltid fornyet kjapt, før det gamle rekker å gå ut. Det er godt å kunne opprette en haug med ulike kontoer for ferie, nedbetaling av div privatlån etc uten å måtte forklare seg til en rådgiver, derfor er det viktig for meg å ha skandiabanken i tillegg. Men med førstehjemslån over 80% er det uansett uaktuelt å¨bare bruke den banken.
GlaJenta88 Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 Her har vi Handelsbanken begge to. Huslån, nettbank og dermed alle konti er her. Samboer har et fond(!) i DnB, men det er egentlig fordi vi håper på en liten oppsving etter den gedigne nedturen i fjor :gjeiper: Jeg er veldig fornøyd med Handelsbanken fremfor DnB. Synes DnB blir for stor og føler meg ikke sett. Den lille filialen Handelsbanken har her i byen er passe stor for meg, og vi har fått et godt forhold til vår rådgiver i banken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå