Gjest Kråkaa Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Jeg har aldri trent men tenkte at nå er det virkelig på tide. Jeg vil ha en fin mage og generelt være i god form (kunne løpe uten å høres ut som en hval som har åndenød) Jeg går turer på ca 3 km 2-3 ganger i uka. Jogger i 30 min 3 ganger i uken og tar 20 sit-ups morgen og kveld. Vil dette gi noe utslag eller må jeg svette mer?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Tror det er en lignende traad et par hakk lenger ned. Om jogging og enkel trening noen ganger i uken.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Du kommer nok til å merke forskjell, særlig av joggingen (situpsene er kanskje ikke så mange, men min erfaring som nesten utrent er at jeg i hvert fall fort merket forskjell selv om jeg tok "nesten ingen"! Og så bør man øke antallet etter hvert som man får mer styrke til å ta flere). Vil også anbefale andre tråder om jogging her, det kan være lurt med et enkelt program med intervalltrening f eks. Gåtur på tre kilometer er nok litt i underkant av hva som er effektivt, jeg har i hvert fall trengt å gå lenger og gjerne hardere enn det for å merke noen forskjell. Oppoverbakker hjelper dog mye. Men du "må" jo ikke gå langt hver dag heller, ettersom du jogger tre dager i uka tror jeg kroppen har godt av å ikke bli presset hver eneste dag. Hvis du vil trene mer kan det kanskje være lurt å legge inn flere styrkeøvelser i en eller annen form? Variasjon og helhet er jo bra.
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. april 2009 #4 Skrevet 28. april 2009 Du bør trene ryggen ogsaa da magen og ryggen jobber sammen.
Gjest Bolledeig Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Planken er en bedre mageøvelse enn sit-ups, og da får man kjørt stabilitet i resten av kroppen også
Gjest Kråkaa Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Planken er en bedre mageøvelse enn sit-ups, og da får man kjørt stabilitet i resten av kroppen også Takk for svar og tips! Men kan du forklare hva planken er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå