Gå til innhold

Jeg er nybegynner

Anbefalte innlegg

Gjest Kråkaa
Skrevet

Jeg har aldri trent men tenkte at nå er det virkelig på tide. Jeg vil ha en fin mage og generelt være i god form (kunne løpe uten å høres ut som en hval som har åndenød)

Jeg går turer på ca 3 km 2-3 ganger i uka.

Jogger i 30 min 3 ganger i uken

og tar 20 sit-ups morgen og kveld.

Vil dette gi noe utslag eller må jeg svette mer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tror det er en lignende traad et par hakk lenger ned. Om jogging og enkel trening noen ganger i uken.

Skrevet

Du kommer nok til å merke forskjell, særlig av joggingen (situpsene er kanskje ikke så mange, men min erfaring som nesten utrent er at jeg i hvert fall fort merket forskjell selv om jeg tok "nesten ingen"! Og så bør man øke antallet etter hvert som man får mer styrke til å ta flere). Vil også anbefale andre tråder om jogging her, det kan være lurt med et enkelt program med intervalltrening f eks.

Gåtur på tre kilometer er nok litt i underkant av hva som er effektivt, jeg har i hvert fall trengt å gå lenger og gjerne hardere enn det for å merke noen forskjell. Oppoverbakker hjelper dog mye. Men du "må" jo ikke gå langt hver dag heller, ettersom du jogger tre dager i uka tror jeg kroppen har godt av å ikke bli presset hver eneste dag. Hvis du vil trene mer kan det kanskje være lurt å legge inn flere styrkeøvelser i en eller annen form? Variasjon og helhet er jo bra.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Du bør trene ryggen ogsaa da magen og ryggen jobber sammen.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Planken er en bedre mageøvelse enn sit-ups, og da får man kjørt stabilitet i resten av kroppen også :)

Gjest Kråkaa
Skrevet
Planken er en bedre mageøvelse enn sit-ups, og da får man kjørt stabilitet i resten av kroppen også :)

Takk for svar og tips! Men kan du forklare hva planken er?

Gjest Kråkaa
Skrevet

Tusen takk! Dette skal prøves ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...