Gå til innhold

Ordning og reda - Utopi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss er det tidvis så rotete i oppholdssonene at det farer ett grøss gjennom meg hvis det ringer på døra...

År etter år med lister og planer har ikke hjulpet det hverdagslige.

Oppvaskmaskinen er klar til fylling igjen når den tømmes.

Klesvask..(don`t wanna go there)

Snubler i sko i gangen hver eneste dag.

Vi mangler den "vanlige" rutinen av å henge ting der det skal i det øyeblikket det gjelder...

Det eneste somhjelper nå for tiden er våren. Vi prøver å være ute mest mulig og hagen vår er fin! Det er så mye mer takknemlig arbeid.det varer jo en stund...

Vi kunne selvfølgelig ryddet dagen lang, men hva med hverdagskosen?

Jeg er så opptatt av den!

For min familie står det liksom mellom ett ryddig hjem og ett trivelig hjem..

Fler som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo jeg har det sånn, spesielt nå da jeg bor med 3 barn på 60m2, 2 soverom og en yttergang på under 2 m2 der vi liksom har alle sko, jakker osv. som hører til årstiden

Jeg har blitt obs på hvor mange ting man har og forsøker å gi bort en del av det som vi egentlig ikke har bruk for, slik at jeg slipper å ta vare på det. Derom jeg skulle hatt det strøkent i huset, måtte vi ha ryddet hele tiden og kunne ikke ha tatt oss tid til å kose oss den tiden vi har (lage mat og spise lenge, dra på tur, gå på besøk, slappe av i huset osv.)

Gleder meg til jeg får bedre plass å bo på. :)

Skrevet

Ja, det med hvor mange ting man har er viktig.

Og smarte oppbevaringsløsninger (digger Ikea - ihvertfall i teori)

Jeg sorterer relativt ofte ut ting som ikke skal bo her lenger. Som klær som er for små etc og arver det videre så fort jeg kan.

Stor plass hjelper på mye, men ikke på hvem man er tenker jeg..

Gode vaner er ikke lett å etablere. Jeg er ett rotehue og har 3 barn oppdratt av meg ...Blir samme ulla av de ;-)

Jeg har ikke "tid" til å rydde underveis. Jeg haster i vei med middagen for så at ettermiddagslivet kan begynne...

Og så er jeg liksom ferdig for en stund..Middagsrester på benk og bord, skittentøy på badegulvet og litt i trappa og ett hav foran vaskemaskinen (som heldigvis står i kjelleren. ute av syne....)

Også sitter jeg her...med pc når jeg kan...

Men det gode er at jeg syns folk stresser så mye med hus og barn.Jeg slipper jo det så lenge jeg kan heve min egen toleransegrense for rot ettersom hva dagen har å by på ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...