Gå til innhold

Utdrikkingslag og gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min ble for et par uker siden invitert på utdrikkingslag til en han har jobbet med (og har god kontakt med) av hans forlover. Forloveren hadde fått en liste med navn han kunne kontakte på forhånd av bruden. Men, kjæresten min /vi er ikke invitert i bryllup, noe som er helt greit da man må prioritere (man inviterer ikke alle man kjenner), men er det ikke litt rart at han da ble invitert til utdrikkingslag? Vi stusset begge på dette. Fant ut at det kanskje var noen lokale tradisjoner for å inkludere folk man ikke kunne ta med på selve dagen.

Og, utpå kvelden, begynte han som skulle gifte seg å si til min kjære at vi måtte komme i bryllup, kunne dessverre ikke til middag, men han ville gjerne ha oss der til kaffen. Jeg sa da dagen etter, at jeg vil ikke gå i bryllup jeg ikke har fått invitasjon til. Vi har ikke hørt noe mer siden, så kanskje det løser seg av seg selv? Litt rart?

Hadde uansett tenkt å kjøpe en liten presang til dem på dagen deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det er saa unormalt aa invitere uinviterte gjester i utdrikningslag. Har hoert om flere som har gjort det eller vaert i utdrikningslag, men ikke bryllup.

Jeg skal arrangere utdrikningslag selv snart og er litt i tvil om hva jeg skal gjoere..

Skrevet

Det er helt normalt å invitere venner som ikke er invitert i bryllupet i utdrikningslag.

Skrevet

Dersom det er et bryllup med mest familie er det ikke så rart å bli invitert i utrdrikkingslag selv om man ikke er invitert i selve bryllupet. Flere av de som var i mitt utdrikkingslag var ikke invitert i bryllupet (jeg styrte ikke selv hvem som kom i mitt utdrikkingslag), og det syntes jeg var veldig koselig! Men en invitasjon til kaffen som kommer fra brudgommen seint på natta på utdrikkingslaget ville jeg ikke tatt så høytidelig. Det er nok et uttrykk for at de har ønsket å invitere flere enn de har hatt muligheten til, deriblandt dere. Kjøp en liten gave for å vise at dere tenker på dem, og nøy dere med det med mindre dere høre noe mer.

Skrevet

I min vennekrets er det helt normalt å invitere folk ikke skal i bryllupet. Jeg har vært i flere slike utdrikningslag, uten å ah vært invitert i bryllup. Og når jeg selv var forlover fikk jeg emailadresser/ telefonnummer av bruden over folk hun kjenner som hun gjerne vil ha med som jeg ikke kjente. (Kollegaer og andre som ikke skulle i bryllupet) Kommer vel an på om bruden/brudgommen ønsker seg "store" eller intime utdrikningslag.

Skrevet

Har vært i langt flere utdrikkingslag enn brylluper, ja...

Men jeg sier som deg, jeg ville heller ikke gått til kaffen kun med hold i en muntlig invitasjon fra en brudgom under utdrikking....

Skrevet

Tror det er ganske vanlig å invitere venner til utdrikningslag selv om de ikke er invitert i bryllupet.

Skrevet

Det kunne ikke falle meg inn å gå i bryllup fordi noen inviterte oss når de var fulle, men, jeg ville heller ikke gått om han var edru da han sa det.. invitert muntlig lenge etter alle andre? Stresse med kjole osv. fordi noen sa "vil du væra med så heng på"? Nei, jeg tror det løser seg ved at han ikke husker han gjorde det, og ingen minner ham på det heller :P Jeg er ikke nær de, så jeg er ikke spesielt keen på å gå.

Takk for info, da vet jeg mer om tradisjoner omkring utdrikkingslag ivertfall..

Skrevet
Det kunne ikke falle meg inn å gå i bryllup fordi noen inviterte oss når de var fulle, men, jeg ville heller ikke gått om han var edru da han sa det...

Enig med du. Hadde ikke gått jeg heller.

Skrevet

Enig med du. Hadde ikke gått jeg heller.

Ikke jeg heller.

Skrevet

Kommer mange venner i utdrikningslaget nitt, som ikke kommer i brullupet. Helt vanlig.

Ikke vanlig å invitere til brullup i fylla :hoho::hoho:

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå må jeg ha litt hjelp her.

Igår møtte vi brudgommen igjen, og han sa "dere kommer på lørdag, ikke sant?".. Han så forbauset på min kjære, "du har ikke fortalt henne?" og jeg sa noe om at jeg tok det for fyllerør og at det var glemt nå. Han virket litt lei seg da.. SÅ nå skal jeg visst i bryllup på 4 dagers varsel!!! Jeg synes det er en helt utrolig merkelig situasjon jeg befinner meg i. Langt utafor byen også, blir en liten formue i drosje tilbake på natta. Og kjole? Jeg har hatt det veldig bra, så alle kjolene mine er en størrelse mindre enn meg :oops:

Jeg synes under disse forholdene jeg kan droppe alle regler om ikke svart og rødt ivertfall. Og jeg trenger ikke være den mest fancy. De har jo tross alt hoppet over noen elementære regler selv.. Og kaste sammen et pent nok antrekk av hva jeg har. Skjørt og topp og pene sko eller noe. Kanskje kjøpe noe accessories som binder antrekket sammen. Jeg har så innmari lite lyst til å rushe ut på kjolehandel nå :x

Noen?

Skrevet

Ja, klart du kan gå med det du har. Har vært i flere bryllup i sommer, og flere har gått med sort, noen også i rødt.

Hvis dere har bil, ville jeg prioritert å kjøre hvis det var langt unna. Eller ta det som en kosetur og bo på hotell, men å dra tidlig fra brylluppet. Eller å ringe og si man kke kan/du ikke kan.

Helt enig i at dette høres merkelig ut.

Skrevet

Jeg har fortsatt mest lyst til å sette meg på bakbeina, men vet ikke hvordan jeg kan gjøre det uten å være en komplett heks til kjæresten min..

Skrevet

Har du spurt om han har lyst itl å gå?

Skrevet

:o Var det ikke fyllerør altså? :o Jøss sier nå jeg da. Men i slike situasjoner ville jeg nok brukt noe jeg har i skapet ja. Skjørt og pen topp holder lenge, spesielt om man, som du sier har tilbehør som binder det sammen.

Å kjøre selv er jo alltids en mulighet da, man slipper jo dyr drosje. Uansett lykke til med stresset da, 4 dager er rimelig kort varsel.

Skrevet

Han er for grei til å si nei. Han var der da brudgommen sa "ser dere på lørdag" det var ham brudgommen snakket med for de er liksom venner. Og han sa noe "ja, selvfølgelig kommer vi, det blir morro". Han er ganske fleksibel, han tenker jaja, det er jo en fest og det kan jo bli morro, bare stryke en skjorte og ta på en dress det. Jeg prøver å tenke likedan, og ikke hisse meg opp over at det er bryllup.. Bare ta på meg noe festlignende tøy og gjøre det beste ut av det. Overse at jeg synes det er fryktelig merkelig. Og fordi kjæresten min har sagt ja, og han har denne holdningen, så er det vanskelig for meg å blånekte.

Vi har ikke bil. Vi bor midt i byen så vi skal slippe å ha bil.. Vi går alle steder vi skal til, eller sykler. Vi kan ta buss oppover, men nedover går det neppe buss. Det må jeg sjekke. Synes det er dumt å begynne å gnåle om slikt til brudgommen også, om det er noe organisert maxi eller noe, 4 dager før bryllupet..han har sikkert mye å tenke på. Ivertfall hvis alt er like dårlig planlagt.. Det tar kanskje 30-45 min med buss? og det blir ganske mye i drosje tilbake. Tror ikke det finnes hotell der oppe.

Vi kjenner en fyr som nettopp har kjøpt seg fancy bil. Kanskje vi kan spørre om han kan hente oss for noen kroner. Han liker så godt å kjøre rundt likevel. Og kanskje han jobber lørdag kveld så han ikke er ute? Grøss å få dette dumpende i fanget nå..

Skrevet
Vi kjenner en fyr som nettopp har kjøpt seg fancy bil. Kanskje vi kan spørre om han kan hente oss for noen kroner. Han liker så godt å kjøre rundt likevel. Og kanskje han jobber lørdag kveld så han ikke er ute? Grøss å få dette dumpende i fanget nå..

Meget god ide.

Eller dere kan ringe brudgommen med god samvittighet og spørre om han vet hvordan andre som bor der dere gjør skal komme seg til og fra. Kanskje dere kan få tlf nr?

Skrevet

Det var også en god mulighet verdt å sjekke. Tusen takk donpedro.

Skrevet

Jeg håper at bruden også er informert om dette!!

Men det virker jo uhøytidlig, så da får man bare ta tings som det kommer. Ta det sporty!!!

(Jeg hadde gått i bryllup med et smil!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...