Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Har blitt bedt i utdrikkningslag til en kollega, jeg kjenner ikke henne godt, men vi jobber tett. Vi er ca på samme alder og snakker greit sammen. Hun kommer aldri til å bli en god vennine, for vi er ikke sånn på nett. Jeg er den eneste her på jobb som er invitert i utdrikningslaget. Samme dag skal bestevenninna mi feire 30-årslag.. Og jeg har SÅ lyst til å gå på denne festen. Det er det jeg har lyst til!! Hva skal jeg gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Har blitt bedt i utdrikkningslag til en kollega, jeg kjenner ikke henne godt, men vi jobber tett. Vi er ca på samme alder og snakker greit sammen. Hun kommer aldri til å bli en god vennine, for vi er ikke sånn på nett. Jeg er den eneste her på jobb som er invitert i utdrikningslaget. Samme dag skal bestevenninna mi feire 30-årslag.. Og jeg har SÅ lyst til å gå på denne festen. Det er det jeg har lyst til!! Hva skal jeg gjøre? Gå i 30-årsdagen! Det høres innlysende ut, når hun er din bestevenninne og det er det du har mest lyst til. Kollegaen vil jo sikkert forstå når du sier det er bestevenninnen som har 30-årsdag.
Gjest Kråkaa Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Utifra det du skriver her så ville JEG ha dratt i bursdagen.
Gjest Faerie Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Jeg ville heller ikke vært i tvil, jeg hadde gått til bestevenninna. Hvis det skal foregå noe på dagtid på utdrikningslaget så kan du jo evt være med på det?
Gjest LanaLane Skrevet 28. april 2009 #6 Skrevet 28. april 2009 Er jeg sær som absolutt ikke ser problemet? Bestevenninna din sin runde dag vs utdrikningslag til ei du ikke anser som venninne? Jeg hadde blitt møkke sur om ei venninne hadde droppa min 30årsdag til fordel for utdrikningslaget til en kollega.
Daria Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Jeg skjønner heller ikke hva som er så vanskelig her. Kollega er ikke og vil ikke bli en nær venninne og du vil helst på den andre festen -da drar du dit. Hvorfor lurer du egentlig? :klø:
Gjest Ts Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 Jeg skjønner heller ikke hva som er så vanskelig her. Kollega er ikke og vil ikke bli en nær venninne og du vil helst på den andre festen -da drar du dit. Hvorfor lurer du egentlig? :klø: Siden jeg visste om utdrikningslaget først?! Har sakt ja til det... Men har ikke lyst nå. Bestevenninna mi går jo liksom først. men liker ikke avlyse "avtaler"..
Glitnir Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 Enig med de over her - jeg hadde ikke sett på dette som en vanskelig avgjørelse i det hele tatt, ut ifra kriteriene du skriver. Utdrikningslag til en som ikke en gang er venn (og du er kanskje heller ikke bedt i bryllupet?) kontra 30-årsdagen til din bestevenninne? Og du i tillegg har mest lyst å gå i sistnevnte? Hva er spørsmålet, egentlig?
Glitnir Skrevet 28. april 2009 #10 Skrevet 28. april 2009 Siden jeg visste om utdrikningslaget først?! Har sakt ja til det... Men har ikke lyst nå. Bestevenninna mi går jo liksom først. men liker ikke avlyse "avtaler".. No big deal - det er jo bare å være ærlig. Det er vel heller ikke kollegaen du har sagt ja til, men forlover/arrangør? Så lenge man ikke kommer rett før og trekker seg uten grunn, så må det være greit, synes jeg.
Daria Skrevet 28. april 2009 #11 Skrevet 28. april 2009 Siden jeg visste om utdrikningslaget først?! Har sakt ja til det... Men har ikke lyst nå. Bestevenninna mi går jo liksom først. men liker ikke avlyse "avtaler".. Typisk opplysning det kan være lurt å ha med i hovedinnlegget Men jeg synes fortsatt ikke det er noe problem -hvis du er ærlig om hva som har dukket opp, tror jeg neppe noen ville bli fornærmet.
Gjest ts Skrevet 28. april 2009 #12 Skrevet 28. april 2009 No big deal - det er jo bare å være ærlig. Det er vel heller ikke kollegaen du har sagt ja til, men forlover/arrangør? Så lenge man ikke kommer rett før og trekker seg uten grunn, så må det være greit, synes jeg. Det er enda en god stund til.. (slutten av mai) så det er jo ikke " rett før" Er bare det at jeg ikke liker å avlyse avtaler. Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er bedt en gang, vi er (gode)kollegaer, ikke noe mer. Er god venninne med andre jeg jobber med, men ikke henne på den måten!?
Gjest ts Skrevet 28. april 2009 #13 Skrevet 28. april 2009 Typisk opplysning det kan være lurt å ha med i hovedinnlegget Men jeg synes fortsatt ikke det er noe problem -hvis du er ærlig om hva som har dukket opp, tror jeg neppe noen ville bli fornærmet. Ja, jeg vet! Gikk litt fort da jeg skrev! hehe! Det er jo en vesentlig del av innlegget
MissStiles Skrevet 28. april 2009 #14 Skrevet 28. april 2009 Jeg skjønner heller ikke hva som er så vanskelig her. Bestevenninne og kollega er to forskjellige ting. Gå i bursdagen til bestevenninna di. Så lenge du ikke har betalt for noe til utdrikningslaget, så er du ikke bundet til å være med.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #15 Skrevet 28. april 2009 Jeg ville også helt klart å ha gått i bursdagen. Men som en annen her sier: Hvis det er mange "aktiviteter" i utdrikningslaget på dagtid kan du jo være med på de.
Phaedra Skrevet 28. april 2009 #16 Skrevet 28. april 2009 Jeg ville gått i bursdagen. Høres mye morsommere og viktigere ut Skjønner at du ikke liker å melde avbud dog.
Caramela Skrevet 29. april 2009 #17 Skrevet 29. april 2009 Klart du velger bestevenninnen fremfor en random kollega
*Numi* Skrevet 29. april 2009 #18 Skrevet 29. april 2009 Jeg hadde definitivt valgt min beste venninnes bursdag. Skjønner det er kjedelig å måtte melde avbud når du allerede har sagt ja, men kollegaen din burde nesten skjønne at du velger din bestevenninne over henne. Si at disse to tingene dessverre havnet på samme dag, og at du ikke har anledning til å være med på utdrikningslaget likevel.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2009 #19 Skrevet 29. april 2009 Jeg hadde definitivt valgt min beste venninnes bursdag. Skjønner det er kjedelig å måtte melde avbud når du allerede har sagt ja, men kollegaen din burde nesten skjønne at du velger din bestevenninne over henne. Si at disse to tingene dessverre havnet på samme dag, og at du ikke har anledning til å være med på utdrikningslaget likevel. Enig. Du må nesten si fra til kollegaen snarest mulig. Det er verre jo lenger du venter...
Gjest annemor30 Skrevet 29. april 2009 #20 Skrevet 29. april 2009 Har blitt bedt i utdrikkningslag til en kollega, jeg kjenner ikke henne godt, men vi jobber tett. Vi er ca på samme alder og snakker greit sammen. Hun kommer aldri til å bli en god vennine, for vi er ikke sånn på nett. Jeg er den eneste her på jobb som er invitert i utdrikningslaget. Samme dag skal bestevenninna mi feire 30-årslag.. Og jeg har SÅ lyst til å gå på denne festen. Det er det jeg har lyst til!! Hva skal jeg gjøre? Men kjære deg... Du gjør jo det du har mest lyst til eller??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå