Gjest TS Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Katten min kastet opp noen dager, til dels blodig. Dårlig matlyst og slapp. Tok henne med til dyrlegen, der det ble påvist tarminfeksjon og mulig FIP-virus. Nå er hun hos dyrlegen noen dager, i håp om at antibiotika og væske skal gjøre henne bra. Noen der ute som har erfaring med dette? Har googlet FIP på nettet, og det ser jo ikke akkurat lyst ut
Gjest Gjest_Vibeke_* Skrevet 29. april 2009 #2 Skrevet 29. april 2009 Hvor gammel er katten din? Er det en rasekatt? FIP er jo som regel forbundet med rasekatter. Dersom katten har FIP må oppdretter varsles, da det ikke skal avles videre på katter med dette "viruset". *krysser fingrenen for at det ikke er FIP. Bare en infeksjon eller annen tarminfeksjon.. Hold oss oppdatert om du kan:)
Gjest TS Skrevet 30. april 2009 #3 Skrevet 30. april 2009 Hun er en halvannet år gammel huskatt. Hjemme igjen nå, med antibiotika... Litt slapp og redusert fortsatt men spiser og drikker litt i det minste. Håper det går bra videre også
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Håper det går bra med pusen din og for guds skyld håper at det ikke er FIP... min forrige lille puseklump døde av det, så får håpe din er mer heldig
spezitas Skrevet 30. april 2009 #5 Skrevet 30. april 2009 (endret) Hvor gammel er katten din? Er det en rasekatt? FIP er jo som regel forbundet med rasekatter. Dersom katten har FIP må oppdretter varsles, da det ikke skal avles videre på katter med dette "viruset". *krysser fingrenen for at det ikke er FIP. Bare en infeksjon eller annen tarminfeksjon.. Hold oss oppdatert om du kan:) Dette er bare tull... FIP forekommer like mye, om ikke mer, på huskatter som på rasekatter. Det er bare det at rasekatteiere oftere velger å obdusere kattene, enn huskatteiere. (Nå vil jeg IKKE at diskusjonen rasekatt/ huskatt dras opp igjen- gjør det i såfall i tråden der det tilhører!!) FIP kan bare konstateres ved obduksjon, mens coronavirus kan påvises ved blodprøve (hvor høyt titer-nivået til katten er) Dessuten har de aller fleste katter et visst titernivå i kroppen sin, det er helt normalt, og det er bare tull at noen katterier reklamerer på sine hjemmesider at de er coronafrie. TS: Jeg håper det ordner seg for katten din. Jeg har på følelsen av at mange veterinærer trekker konklusjonen FIP før de har fått sjekket ting ut ordentlig. Det finnes to typer FIP- Vår FIP og TørrFIP. Dør katten av våt FIP, går det ganske fort, mens ved tørrfip kan det ta noe lengre tid. La oss krysse fingrer, poter og tær for at det ikke er FIP katten din har. Endret 30. april 2009 av spezitas
Gjest TS Skrevet 1. mai 2009 #6 Skrevet 1. mai 2009 Hun spiser og drikker ivertfall, og kaster ikke opp noe Aller mest sitter hun ved utgangsdøra og ser bedende på oss - ikke lett å måtte tilbringe noen dager inne nå i finværet når man til vanlig tilbringer hele dagen ute... Så jeg håper inderlig at det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå