Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #1 Skrevet 28. april 2009 Datteren min og kjæresten planlegger en tur til Paris til sommeren. De er 17 og 18 år. De har lyst til å overnatte på et billig hostel i Montmatre, like ved Sacre Coeur. Da jeg var der for mer enn 20 år siden var det et litt tvilsomt strøk. Med mye prostituerte og en del tvilsomme sjapper. Jeg er derfor kritisk til at de overnatter i den bydelen. Liker ikke at de går gjennom de gatene når de skal hjem om kvelden. Men det har kanskje forandret seg siden jeg var der? Noen som har overnattet i området og kan skrive noe om hvordan det er der nå? Kom gjerne med forslag til rimelige hotel/hostel også.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #2 Skrevet 28. april 2009 Da jeg og moren min var i Paris for to år siden, bodde vi på Europe Hotel (eller var det Hotel Europe?), ikke langt unna Eiffeltårnet. Det var et lite og koselig hotel (med den minste heisen jeg noen gang har sett). Hotellet ligger sentralt, og metroen er like borti gata. Jeg synes også at Paris generelt virket som en trygg by, vi følte oss hvertfall trygge hele tiden.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 Det hadde vært verre om de var to jenter, men jeg ville ikke bodd i Montmartre-området eller nord i Paris. Det er best å gå opp til Sacre Coeur på dagtiden i solskinn, ikke henge i det området om kvelden (selv om det er vanlig å ha nachspiel i trappene og det er mange ungdommer som henger der). Området som hun over meg nevner er kjempefint, det er gode metroforbindelser og man kan gå til Eiffeltårnet. I tillegg er det trygt. Europe Hôtel er kjempegreit.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #4 Skrevet 30. april 2009 Takk for svar! Og takk for tips om Europe Hotel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå