Gjest prøveren23 Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Hei! Vi har vært prøvere siden februar 2007. Jeg sluttet med p pillen i 2005, men mensen kom ikke før 2 år etterpå og siden har det vært 6mnd imellom hver mens. Jeg ble ikke gravid, så jeg tok det ikke opp med lege før nesten1,5 år etterpå... Hun kunne ikke hjelpe meg med annet en å si at jeg måtte gå ned i vekt. Jeg har ikke hatt noe problem med vekta mi sånn selvbilde-sett og trives med den jeg er, selv om jeg er overvektig. Jeg spiser sunt, trener regelmessig, og er bare sånn som jeg er ! Ikke alle må være perfekte, eller kjempetynne. Men hun mente jeg ikke kunne gjøre annet enn å gå ned i vekt å trene enda mere å kutte ut absolutt alt usunt, ALT ! Tilogmed nøtter fikk jeg ikke spise... javell tenkte jeg... gikk fra legekontoret ganske frustert akkurat den dagen og var litt forvirret. jeg skulle ønske jeg "pushet" på mere for å få frem hva jeg ville ha hjelp til... men... så jeg bestilte ny time. da spurte jeg om jeg kunne bli henvist til gynekolog, men hun sto fast på at jeg skulle trene, det ville funke ! Men jeg trener ganske ofte fra før av.Tren mere! sier hun. 3 mnd etterpå fikk jeg komme inn til gyn. skikkelig hyggelig gyn. Vi fant ut at jeg mest sannsynlig hadde Pco. Og 3 uker senere fikk jeg vite at jeg hadde det og ble satt på metformin. Har gått på disse i 3 mnd og brukt opp resepten. Så jeg ringte til gynekologen og han sa at han hadde gitt alle opplysninger og resultater osv til fastlegen min, så HUN skulle hjelpe meg videre. Men jeg får jo ingen hjelp av henne ! Hva skal jeg gjøre? Jeg kan si med det samme at min mann har sjekket seg og han er helt fin ! Grunn til at hun ikke ville gi meg metformin, pergotime var at hun mente at hvis jeg ble gravid som overvektig samtidig når jeg gikk på disse medisinene så var sjangsen stor for å ha et vanskelig svangerskap og få "stor baby". Nå sitter jeg å sliter litt med tanke på hva jeg skal gjøre videre. Jeg blir deprimert ! Skal jeg trene livet av meg ? Skal jeg skifte fastlege som tar meg mere på alvor? Fikk du metformin og pergotime selv om du var litt overvektig? Hva skal jeg si neste gang jeg drar til denne legen ! Vi er så lei av å prøve så lenge:( Masse creds til dere som har prøvd ENDA lengere ! Lykke til, til alle ! Det er så psykisk slitsomt !
Gjest strykebrett Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Bytt fastlege! Høres ikke ut som legen din er den riktige for deg. Når du blir gravid kommer du til å ha enda mer med legen å gjøre, så det er like greit du bytter med en gang til noen du kommer bedre overens med.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #3 Skrevet 28. april 2009 For det første: BYTT FASTLEGE! Hun er tydeligvis ikke interessert i å hjelpe og har lite kunnskaper. Metformin er vanlig å gi de med PCOS (spesielt de overvektige) for å prøve å få syklusen normal og gå ned i vekt. (fungerer ikke på alle). Pergotime gir jo EL, og det er de med PCO(S) som oftest har problemer med å få EL og får Pergotime. Så sant du ikke er kraftig overvektig så er det ikke noe problem. (til og med de får som oftest, har aldri hørt at noen er nektet pergo) Ring gyn igjen og forklar han problemet med legen din og si at du ønsker at han skal følge deg opp, for du blir ikke tatt på alvor av legen din. Det er som regel gynekologer som følger opp dette. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå