MedMor Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Er byen din det beste stedet på jord? Synes du andre burde få oppleve byen din? Og hva burde de da se?? Legg inn et reklameinnlegg her da vel
Gjest Raptuza Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Ikke alle som bor i by her i landet, da.....
MedMor Skrevet 27. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 27. april 2009 LANGESUND Langesund er en liten, hvitmalt kystperle. Med åpent hav rett over til Danmark. Byen ligger mellom Larvik og Kragerø, helt på grensa til sørlandet På det lille torget vrimler det av liv på sommeren, og der kan dere kjøpe is i is-baren, eller ta en øl på uteserveringen til Tordenskiold. (Eller på Viktoria eller Barracuda). Derfra vil jeg anbefale å finne den bittelille, nesten hemmelige, veien som går rett ved siden av lekebutikken. Følger dere den utover vil dere få se hvordan det var i Langesund før i tida, før bilene kom, og mens fiskerne ennå satt og bøtte garna sine ute på bryggene... Når dere så kommer ut i de vanlige gatene igjen kan dere følge Vaterlansgate utover. Spør om veien til Fortet. Dette er et naturreservat ytterst på tuppen av Langesund. Her er det mange, vernede markblomster om våren, og ytterst på tuppen vil det åpenbare seg en fantastisk utsikt for dere Ellers kan dere ta turen til Langesund bad ,et nydelig, gammelt hotell med en morsom historie. Men dit er det et stykke å gå, så jeg vil anbefale å kjøre bilen ut dit. Hvis du føler deg klar for noe gøy er det også mulighet for å oppleve kultur i Langesund. Hit kommer nemlig mange, kjente artister og holder konsert om sommeren Jeg kan nevne: Postgirobygget, Kurt NIlsen, Bob Dylan, og Elton John!!!! :D pluss mange, mange flere. Disse spiller på Wrightegaarden, et erverdig, gammelt hus midt i sentrum. Det er konserter flere ganger i uka på Wrightegaarden, så det er bare å sjekke konsertoversikten på nett før dere drar. Kanskje en av deres favorittartister spiller en helg det passer for dere å dra dit bare pass på å bestille billetter på forhånd, for dette er et veldig populært sted om sommeren, og folk kommer fra hele Norge til disse konsertene... Hvis dere vil overnatte i Langesund kan jeg anbefale Sjærgården hotell og badepark. Dette er et stort, flott, moderne hotell, og det tar bare ca. 7 min å gå til sentrum herfra. Når du overnatter på hotellet får du automatisk full tilgang til det store badeanlegget som er i tilknytning til hotellet. Her er det et stort område hvor man kan svømme rundt, under broer og gjennom "fossefall". Det er også to sklier her, en liten og en stor. Solarium, Badstu, og Tyrkisk damp-badstu ligger ved bassenget. Du kan også svømme direkte ut til ute-bassenget. Her er det et lite "dragsug" hvor du kan flyte med strømmen. Ute i bassenget er det deilig å ligge og plaske i solskinnet. Og hvis du vil sole deg kan du bare gå ut av bassenget og legge deg i en av de mange solstolene som er satt opp på verandaen, med utsikt over hele Langesunds-fjorden... Dette hotellet er nok litt dyrt, så hvis du er ute etter noe billigere kan du ta kontakt med Grenland turistkontor og høre hva de har å foreslå Er jeg glad i byen min eller??? Hehe, kan nok se slik ut...
MedMor Skrevet 27. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. april 2009 Ikke alle som bor i by her i landet, da..... Hehe, beklager hvis jeg tråkket på noen tær..... Jeg gjør om på spørsmålet: Hvis du bor i en by, er denne byen den beste byen i Norge? Og hvis du ikke bor i en by, er ditt område det beste i Norge? Skriv et innlegg om området ditt da Cathped
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #5 Skrevet 28. april 2009 Oslo: Vi har et bredt kulturtilbud, er en storby, gode kollektive muligheter samt Østmarka og Nordmarka:). Men allikevel vil jeg flytte bort fra blokker, bystress, trafikk og upersonlige forhold...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå