Gå til innhold

Hunden min kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg kom hjem fra jobben i dag hadde hunden min kastet opp frokosten på gulvet, dakkar. Sånt kan jo skje. Så etter litt kos gikk vi vår vanlige tur, og han virket helt normal. Vel hjemme fikk han middag, det samme som han får til frokost (tørrfor). Han spiste og virket fornøyd. Men nå i kveld kastet han opp alt igjen på stuegulvet.

Hmmm, tenkte jeg. Han har jo ikke fått i seg noe unormalt, så vidt jeg vet.

Hva gjør jeg nå? Skal jeg faste ham et døgn før jeg gir ham mer mat, og se om det hjelper. Litt drastisk å ta ham til dyrlegen alt nå vel.

Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Først faste, så gi mild kost.

Ris/kylling?

Skrevet

Hvis hunden kaster opp er det lurt å prøve med litt ris blandet med et par fiskeboller. Hunder pleier å like det og det er skånsomt for magen.

Kanskje du også burde gi hunden en ormekur hvis det er en stund siden sist?

Skrevet

Som vet'n min sier så er det mye lort rundt omkring som kommer frem etter at snøen går, og dermed får mange hunder mageproblemer nå på våren. Har hunden feber?

Kan også være lurt å ha flåtten i bakhodet. Boreliasmitte viser seg på mange forskjellige måter, mangetrøbbel og generelt dårlig form.

Jeg ville gitt en runde canikur og så fortsatt med ris og fiskeboller, så gradvis over på vanlig fór. Men ikke nøl med å ta kontakt med dyrlege hvis du føler at du bør gjøre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...