Gjest Miley Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Når arbeidet måler 29 cm (dit er jeg nå kommet), lukkes til nakken for de midterste 22 m og strik hver side for sig. Luk yderl ved nakken for 1m 1 gang. Luk de rest m løst af til skulder. Strik den anden side på samme måde, men modsat. Det er en genser, og dette er da halsen på bakstykket. Jeg har aldri strikket genser før så jeg er ikke helt sikker på hvordan man gjør dette, og da ble dette uforståelig. Noen som kan forklare dette?
Brunhilde Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Når arbeidet måler 29 cm (dit er jeg nå kommet), lukkes til nakken for de midterste 22 m og strik hver side for sig. Luk yderl ved nakken for 1m 1 gang. Luk de rest m løst af til skulder. Strik den anden side på samme måde, men modsat. Det er en genser, og dette er da halsen på bakstykket. Jeg har aldri strikket genser før så jeg er ikke helt sikker på hvordan man gjør dette, og da ble dette uforståelig. Noen som kan forklare dette? Når arbeidet måler 29 cm felles de 22 midterste maskene og hver side strikkes for seg. Fell ytterligere en maske ved de som allerede er felt (det er så fellingen skal bli litt skrå og ikke helt rett av). Fell maskene som står igjen løst av til skulder. (Vil tro at du skal sy sammen for- og bakstykket etterpå?) Strikk andre side på samme måte, men motsatt. Vet ikke om dette gjorde det noe lettere å forstå, men håper det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå