Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #1 Del Skrevet 27. april 2009 hei skal i konfirmasjon til helgen og lurer på om noen har tips til frisyrer som passer til bunad? har halvlangt hår (litt nedenfor skuldrene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerie Skrevet 27. april 2009 #2 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg har som regel hatt løst hår, evt overhåret festet med spenner bak på hodet. De siste årene har jeg riktignok stort sett brukt hodeplagg og da er det penest når håret henger løst bak ørene. Ingen overdådige frisyrer og enklest mulig hårpynt som spenner og strikk uten masse dilldall ville nå jeg sagt. Æsj. Bunad. Jeg er ikke i bunadsmodus i år kjenner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 27. april 2009 #3 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg liker flettefrisyrer til bunad. F.eks. løst hår med deler av håret flettet på hver side og samlet bak. Eller en frisyre hvor jeg fletter hele håret fra hver sin side (men da har jeg med hele håret), og fester de to flettene bak på en fin måte - litt som en slags krans rundt hodet. Vanskelig å forklare i grunnen, men litt som Sarah Michelle Gellar i midten. Her fant jeg andre forslag til flettefrisyrer. Jeg liker best å holde det noenlunde tradisjonsbundet til bunad. Jeg er mao. ingen tilhenger av fargerike spenner og klyper eller veldig stylet hår. Det samme med sminke i grunnen. Liker det mest mulig naturlig til bunaden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 27. april 2009 #4 Del Skrevet 27. april 2009 Jeg ville valgt noe med en naturlig look, kanskje krøller, løst eller en enkel oppsats. Selv pleier jeg bare å bruke noen skyvespenner eller en liten spenne eller noe sånt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #5 Del Skrevet 27. april 2009 takk for gode tips:) er enig i at det bør være en enkel frisyre uten for mye dilldall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #6 Del Skrevet 28. april 2009 Det kommer nå litt an på hvordan du er til vanlig da... Jeg kunne aldri hatt fletter til bunad, da hadde jeg følt meg skikkelig utkledd, som budeie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatieH Skrevet 29. april 2009 #7 Del Skrevet 29. april 2009 Jeg liker flettefrisyrer til bunad. F.eks. løst hår med deler av håret flettet på hver side og samlet bak. Eller en frisyre hvor jeg fletter hele håret fra hver sin side (men da har jeg med hele håret), og fester de to flettene bak på en fin måte - litt som en slags krans rundt hodet. Vanskelig å forklare i grunnen, men litt som Sarah Michelle Gellar i midten. Her fant jeg andre forslag til flettefrisyrer. Jeg liker best å holde det noenlunde tradisjonsbundet til bunad. Jeg er mao. ingen tilhenger av fargerike spenner og klyper eller veldig stylet hår. Det samme med sminke i grunnen. Liker det mest mulig naturlig til bunaden. Hei hei hei du! hvordan lager du sånne fletter? jeg har prøvd så mange ganger, har ganske kort hår (kortere i nakken), men synes sånne fletter er så utrolig fint og enkelt. Har du noen teknikker? Jeg får det bare ikke til.. noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 29. april 2009 #8 Del Skrevet 29. april 2009 Hei hei hei du! hvordan lager du sånne fletter? jeg har prøvd så mange ganger, har ganske kort hår (kortere i nakken), men synes sånne fletter er så utrolig fint og enkelt. Har du noen teknikker? Jeg får det bare ikke til.. noen tips? Får å få til sånne tar du en litt hår og begynner som i en vanlig flette. Etter en halv "runde", begynner du å ta inn litt hår ekstra fra sidene for hvert tak du tar. Jeg slet litt med å få det til til å begynne med, så øvde på en venninne, også fikk jeg det til på meg selv etterhvert og Bare å øve med andre ord! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 30. april 2009 #9 Del Skrevet 30. april 2009 Hei hei hei du! hvordan lager du sånne fletter? jeg har prøvd så mange ganger, har ganske kort hår (kortere i nakken), men synes sånne fletter er så utrolig fint og enkelt. Har du noen teknikker? Jeg får det bare ikke til.. noen tips? Jeg har aldri hatt kort hår selv, og håret mitt har ganske mye struktur, sånn at det ikke blir glatt. Derfor har jeg selv lite erfaring med å bruke noe i håret før jeg fletter det, men jeg mener at noen har i litt paste (?) først, slik at det ikke blir så glatt, og dermed lettere å flette. Ellers så er jo noe av prinsippet for fiskefletter at man starter med en liten mengde hår, og tar med seg mer og mer utover i fletta, sånn at det jo er langt bedre egnet for kortere hår enn vanlige fletter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #10 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg har aldri hatt kort hår selv, og håret mitt har ganske mye struktur, sånn at det ikke blir glatt. Derfor har jeg selv lite erfaring med å bruke noe i håret før jeg fletter det, men jeg mener at noen har i litt paste (?) først, slik at det ikke blir så glatt, og dermed lettere å flette. Ellers så er jo noe av prinsippet for fiskefletter at man starter med en liten mengde hår, og tar med seg mer og mer utover i fletta, sånn at det jo er langt bedre egnet for kortere hår enn vanlige fletter. Det funker fint å bare ta litt vann på hendene før man fletter, så slipper man klisse paste og annet griseri i håret. Det er forøvrig ikke fiskeflette du snakker om nå, men fransk flette. Øving er stikkordet. Det kan være vrient å få til, særlig på seg selv, siden det blir knotete med hendene over hodet og det er vanskelig å se hva man driver med. Så begynn å øve nå, så har du kanskje teken til den syttende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå