Gjest Methuselah Skrevet 27. april 2009 #1 Del Skrevet 27. april 2009 Det er unødvendig å tro på en overnaturlig kilde til ondskap; mennesket er selv i stand til å begå enhver grusomhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #2 Del Skrevet 27. april 2009 Det er unødvendig å tro på en overnaturlig kilde til ondskap; mennesket er selv i stand til å begå enhver grusomhet Klart det.Og ikke tro på noe du ikke ser.Har ikke vært i USA,så amerikanere finnes ikke.Verden er befolket kun av totninger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 27. april 2009 #3 Del Skrevet 27. april 2009 Klart det.Og ikke tro på noe du ikke ser.Har ikke vært i USA,så amerikanere finnes ikke.Verden er befolket kun av totninger! Har du aldri sett på TV ? uansett så er det tydelig at du ikke forstår meningen med sitatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #4 Del Skrevet 27. april 2009 Har du aldri sett på TV ? uansett så er det tydelig at du ikke forstår meningen med sitatet. TV??? har jeg aldri hørt om.Noe slikt finnes ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 27. april 2009 #5 Del Skrevet 27. april 2009 Det er unødvendig å tro på en overnaturlig kilde til ondskap; mennesket er selv i stand til å begå enhver grusomhet Jo, men det er så mye lettere å skylde på oppdiktede fantasifigurer som "massene" tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #6 Del Skrevet 27. april 2009 Jo, men det er så mye lettere å skylde på oppdiktede fantasifigurer som "massene" tror på. Det finnes ingen gud.Det finnes ingen gud.Det finnes ingen gud.Det finnes ingen gud. Ja, dette argumentet mitt tenker jeg er så godt at alle troende forstummer. (Kanskje jeg får jobb i mediene nå?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 27. april 2009 #7 Del Skrevet 27. april 2009 Jo, men det er så mye lettere å skylde på oppdiktede fantasifigurer som "massene" tror på. Hva gjør deg så sikker at det er en fantasi figur ? ----------------------------------------------------------------------------- bare så det nevnes jeg er ikke troende. Jeg er agnostiker -------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 27. april 2009 #8 Del Skrevet 27. april 2009 Har du aldri sett på TV ? uansett så er det tydelig at du ikke forstår meningen med sitatet. Meningen var vel å formidle en stor nyhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest VinglePetter Skrevet 27. april 2009 #9 Del Skrevet 27. april 2009 Hva gjør deg så sikker at det er en fantasi figur ? “there is no god, never was, and if I am wrong may god strike this audience down…” - George Carlin - Religion is bullshit. http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Methuselah Skrevet 28. april 2009 #10 Del Skrevet 28. april 2009 “there is no god, never was, and if I am wrong may god strike this audience down…” - George Carlin - Religion is bullshit. http://www.youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o Så vist taket hadde rast ned over publikum. Så ville du trodd det var en Gud ? Det er slik og forstå om du lar ditt grunnlag for en det du mener er riktig bare kommer ut fra et sitat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lollo_* Skrevet 28. april 2009 #11 Del Skrevet 28. april 2009 Det er unødvendig å tro på en overnaturlig kilde til ondskap; mennesket er selv i stand til å begå enhver grusomhet Jeg tror all ondskap kommer av uvitenhet. Spørsmålet er da hvor man kan hente bevissthet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #12 Del Skrevet 28. april 2009 Det stemmer det, at mennesker kan begå de meste, eller alle grusomheter, men her har du i hvertfall kilden til all ondskapen. http://charmed.wikia.com/wiki/The_Source_of_All_Evil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erle84 Skrevet 1. mai 2009 #13 Del Skrevet 1. mai 2009 Hele greia med ondskap er ganske intrikat egentlig. Hva er ondskap? Jeg er og enig i at kimen ligger i mennesket, men jeg tenker ikke på ondskap som en egen størrelse i seg selv. Slik jeg ser det, har alle mennesker menneskelige egenskaper - som begjær, kreativitet osv. Disse egenskapene, som alle besitter, er ikke vonde i seg selv. Poenget er at hvis man mangler empati, f.eks. så kan disse brukes på en vond måte. Slik blir egoisme, og da tenker jeg ikke på sunn selvbevissthet og å dekke sine behov og ikke gå på akkord med seg selv, selve roten til onde handlinger. Og egoisme er i mennesket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå