Fiona83 Skrevet 27. april 2009 #1 Skrevet 27. april 2009 Er litt usikker på om servitørene skal gå rundt å skjenke vin i glassene eller om det skal stå på bordene slik at de forsyner seg selv....hva gjør dere?Samme med brusen...skal dere ha flaskene på bordet?
leirbål Skrevet 27. april 2009 #2 Skrevet 27. april 2009 Vi ville hatt brus og vann på bordet, og fått vin servert.
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #3 Skrevet 27. april 2009 Er litt usikker på om servitørene skal gå rundt å skjenke vin i glassene eller om det skal stå på bordene slik at de forsyner seg selv....hva gjør dere?Samme med brusen...skal dere ha flaskene på bordet? Jeg startet en tråd om dette for en stund siden... Det jeg bestemte meg for er at vi setter brus, øl, vann og vin på bordene Det blir kanskje litt rotete, men det får så være. Tror vi setter øl+brus sammen noen steder, og vin noen steder. Vann i mugger rundt om på bordet. Sørger da også naturligvis for å ha småflasker med brus, og flaskeøl. Ser lite lekkert ut med store brusflasker og bokser rundt om. Servitørene får heller være flinke til å rydde tomme flasker og fylle på nytt om det trengs
Gjest Gjest_Koukla_* Skrevet 27. april 2009 #4 Skrevet 27. april 2009 Vi skal ha vann og vin i karafler på bordet, muligens også øl.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 27. april 2009 #5 Skrevet 27. april 2009 Vi skal la flaskene stå på bordet, så kan folk forsyne seg selv, men vi skal ha bryllupet i utlandet, der det er en annen drikke kultur Men er spent på nordmenn da, som ikke er vant til det, hadde vi hadd bryllups fest i Norge så hadde vi nok latt servitørene tatt av seg skjenkingen
Gjest Gjest_Koukla_* Skrevet 27. april 2009 #6 Skrevet 27. april 2009 Vi skal ha vann og vin i karafler på bordet, muligens også øl. Ikke øl i karafler, altså! Vi skal ha buffet, så det kommer antakelig til å stå alkoholfritt på enden av bordet.
Gjest Gjest_Tweak_* Skrevet 28. april 2009 #7 Skrevet 28. april 2009 Jeg tenkte noe av det samme. Servitørene kommer med vinen mens brus/vann og øl står på bordet. Jeg hadde en idè om hvordan jeg kunne gjøre det litt penere, for eksempel med å sette flaskene sammen og så ha et hvitt bånd rundt med en sløyfe på. Blir som en slags "kurv" med flasker som man bare plukker det en vil ha ut av. Må jo prøve dette hjemme først og se hvordan det ser ut, men idèen har potensiale, he he.
noffi Skrevet 28. april 2009 #8 Skrevet 28. april 2009 hvor mye vin øl har dere satt pr kuvert? hos oss får de 1 glass champagne som velkomstdrink og to glass rødvin til maten. brus for de som ønsker det selvfølgelig.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2009 #9 Skrevet 28. april 2009 hvor mye vin øl har dere satt pr kuvert? hos oss får de 1 glass champagne som velkomstdrink og to glass rødvin til maten. brus for de som ønsker det selvfølgelig. Vi beregner mellom en halv og en hel flaske rødvin per pers, litt mindre hvitvin, og ca 5 flasker øl per pers. Dette skal være til både mat og fest. Vi setter naturligvis ikke all drikken ut med en gang, servitører får fylle på etterhvert om det trengs I tillegg har vi jo velkomtdrink, brus, vann, avec til kaffen og bar på natta med div.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå