Gå til innhold

Hundepassere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår gikk det en dokumentar på tv (husker ikke hvordan kanal) om hundepassere. Synes det virker veldig spennende og lærerikt å være hundepasser, pluss at det er mange hundeparker i USA hvor hundene kan løpe fritt uten bånd. Hvorfor er det ikke slik i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som synes at det hadde vært interessant å ha noe slikt i Norge?

Gjest Gjest_tatiana_*
Skrevet

Jeg skulle ønske det fantes et slikt tilbud i Tromsø. Da hadde hunden min sluppet å være alene hjemme hele formiddagen mens vi er på jobb. Men jeg er redd det kanskje ville blitt for dyrt. Jeg ville ihvertfall vurdert det.

Skrevet

Det finnes flere som jobber som hundepassere i Norge. Men kanskje ikke sånn som du ser på film fra USA. På dyrenett.no så er det flere som aventerer etter hunder å passe.

I Oslo finner du hundepark. Eller, egen avdelig av en park hvor hundene får løpe fritt. Vet ikke om flere byer som har noe lignende.

I Norge så har sunn fornuft når det gjelder hund forsvunnet. I stedet blir det slått opp stort i media dersom et barn blir bitt. "Før i tiden" så ble man lært opp til ikke å gå bort til fremmede hunder. Og ble man bitt, så fikk man bare holde seg unna den aktuelle hunden. (med mindre det var snakk om lemlesting, da ble hunden skutt)

Skrevet

Jeg vet at det fins en god løsning i nederland også. Ikke en barnehage men en hundehagen ;-). En vennine bringer hunden sin når hun skal på jobb og henter han der etterpå. De er mye ute, og de går mye tur. Hunden elkser det å være der og leker med andre hunder.

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Vi har hunden vår på hundedaghjem de dagene vi har lange dager på jobb og skole. Hunden vår stortrives virkelig, veldig glad for at vi har et slikt tilbud rett i nærheten :) to herlige mennesker som driver det og hundene har det helt supert der! :)

Gjest Langsyne
Skrevet (endret)

...

Endret av Langsyne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...