Gjest Hildur Skrevet 17. juli 2003 #1 Skrevet 17. juli 2003 Lurer på hvor mye forloveden din deltar og gleder seg over deres forestående bryllup? Min er revnende likegyldig og gleder seg til å få det overstått.... Misforstå meg rett, han vil gjerne at vi skal være gift og alt det der, men han gruer seg til selve dagen og skulle ønske det var over. Vanskelig for meg for jeg gleder meg så masse og nå er det bare tre måneder igjen. Hvordan er partneren din?
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #2 Skrevet 17. juli 2003 Litt opp og ned må jeg si..... Av og til synes han det er idiotisk å prate om noe som ligger så langt fremme i tid ( :o ) og av og til lurer han veldig på hvorfor ikke det og det er avklart.... Men nå må vi snart ta oss sammen og få tatt noen avgjørelser på ting, så da må han nok til pers. Tror nok at jeg er den som gleder seg mest her i huset også, min kjære kan ikke fordra oppmerksomhet men han elsker fest, så da så....
Gjest Helenius Skrevet 17. juli 2003 #3 Skrevet 17. juli 2003 Tror min er sånn passe engasjert, jeg. Han tar tak i det jeg ber ham ta tak i, og kommer med forslag til det ene og det andre uoppfordret, men nekter f.eks. å ha noen mening om blomster. Han gleder seg veldig, da. :D
minniepus Skrevet 17. juli 2003 #4 Skrevet 17. juli 2003 Min er nok litt engasjert, vil være med å bestemme, men vil ikke at det skal bli "stress". Vi er fortsatt bare i startgropen, så vi får se. Kunne gjerne tenkt meg å få en del ting på plass, men vil ikke mase heller...
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #5 Skrevet 17. juli 2003 men nekter f.eks. å ha noen mening om blomster. Hi hi hi det er foreløpig det eneste min kjære har gitt klar beskjed om at han skal ordne og bestemme på egen hånd!!!
Gjest Helenius Skrevet 17. juli 2003 #6 Skrevet 17. juli 2003 Hi hi hi det er foreløpig det eneste min kjære har gitt klar beskjed om at han skal ordne og bestemme på egen hånd!!! Hehe! Jeg ymtet frempå om at det var tradisjon, men han mente at siden han kunne INGENTING om blomster og jeg i det minste kunne litt om form og farge, var det bedre at jeg gjorde det Men ellers har vi gjort mye sammen, vi, fra å lage invitasjoner til å diskutere kaker (OK, vi hørte på mens mødrene våre diskuterte kaker!) og glede oss. :D
Gjest Tex Skrevet 17. juli 2003 #7 Skrevet 17. juli 2003 Kjæresten min elsker blomster og elsker å kjøpe vakre og spesielle blomster til meg.... Heldige meg!!
Felix Skrevet 18. juli 2003 #8 Skrevet 18. juli 2003 Hehe! Jeg ymtet frempå om at det var tradisjon, men han mente at siden han kunne INGENTING om blomster og jeg i det minste kunne litt om form og farge, var det bedre at jeg gjorde det Hi hi Stakkars Tigergutt brukte akkurat de samme argumentene, men da for å forsvare hvorfor blomstene ble en kostbar affære.. For han visste jo ingenting om blomster, ogmåtte overlate alt til forretningen. Og da ble det dyrt da!
Rapitap Skrevet 18. juli 2003 #9 Skrevet 18. juli 2003 Min forlover deltok ikke i noe av planleggingen....men hun var helt med når jeg kledde på meg, og ble sminket og sånt. Det var akkurat som om å ha en tjener den dagen....hun leste tale etter middagen også. =)
Felix Skrevet 18. juli 2003 #10 Skrevet 18. juli 2003 Min "nye" forlover er veldig engasjert. Hun kommer opp så fort hun har fri. Vi leser bryllupsblader, diskuterer kjoler, hun beroliger meg vedrørende min særdeles kreative frisør og er generellt ivrig med planlegging av dagen. Hun er også i full gang med planlegging av utdrikningslag. Og jeg vet når det blir. Det var en glipp fra hennes side. Men for meg gjør ikke det noe! 2.august skal det visst skje noe.. Og i går satt hun barnevakt slik at Tigergutt og jeg kunne å gå på GlasMagasinet for å legge ut ønskeliste der oxo. (For en dårlig service, eller skal jeg si mangel på service.. ) Jeg er meget glad for at min forlover er slik hun er! :D
*marte* Skrevet 18. juli 2003 #11 Skrevet 18. juli 2003 Lurer på hvor mye forloveden din deltar og gleder seg over deres forestående bryllup? Min "nye" forlover er veldig engasjert. Jeg leste også forlover først Her er det ingen som deltar overhodet ennå, så må si at både forlovede og forlover er engasjerte
Gjest Helenius Skrevet 18. juli 2003 #12 Skrevet 18. juli 2003 Hi hi Stakkars Tigergutt brukte akkurat de samme argumentene, men da for å forsvare hvorfor blomstene ble en kostbar affære.. For han visste jo ingenting om blomster, ogmåtte overlate alt til forretningen. Og da ble det dyrt da! Haha ... dyrt blir det vel uansett, er jeg redd... :o
Marilla Skrevet 18. juli 2003 #14 Skrevet 18. juli 2003 Min kjære har vært utrolig gjennom hele planleggingsprosessen. I en periode var det han som stod for nesten alt, for jeg jobbet så mye. Siden jeg er en pyse når det gjelder ting som må ordnes over telefon, er det han som har tatt seg av veldig mye: bestilling av kirke, lokale, musikere osv. Invitasjoner og bordkort har vi laget sammen, menyen har vi selvsagt bestemt sammen... Vi gjør simpelthen det meste sammen. Men blomstene vil han ha ansvar for. Det tok litt tid før jeg turde å la ham bestille brudebuketten, for jeg vil helst ha kontroll selv. :blunke: Men nå gleder jeg meg bare masse til å se den! For meg er det helt naturlig at vi er to om planleggingen, og jeg synes synd på "Bridezillaer" som planlegger helt på egen hånd. Og på mennene deres som sikkert føler seg en smule overkjørt... Marilla
Tosca Skrevet 18. juli 2003 #15 Skrevet 18. juli 2003 Foreløpig har hun sagt ja til å være forlover, og that's it. Men nå er det jo en stund til da, så jeg regner med at hun hjelper til når det nærmer seg. Det må jo også sies at hun fødte en sønn i februar og har dermed hatt mer enn nok med det den siste tiden. Så jeg er ikke redd for at hun ikke skal engasjere seg. Vi gleder oss begge to.
Tvilling76 Skrevet 21. juli 2003 #16 Skrevet 21. juli 2003 Vi har gjort det meste sammen, og endel ting gjør min kjære på egenhånd. Han har bestilt blomster til kirken (de skal matche brudebuketten og den skal ikke jeg se så...), sine egne klær (veldig spent på hva han har valg - eneste jeg vet er at han blir veldig kjekk ) booket kirken (tok meg med på guidet tur etter at den var booket :D ), brudebuketten (vet ikke hvordan den ser ut eller blir. Denne har han fullstendig kontroll over), et sted vi skal overnatte på bryllupsnatten (dette er også en overraskelse) og bryllupsreisen (skulle vært en overraskelse, men han røpet seg på et tidlig tidspunkt). I tillegg hadde han kjøpt forlovelsesringene på egenhånd, som han hadde klare da han gikk ned på kne Gifteringene plukket vi ut sammen. Lokale, musikk, fotograf, Invitasjoner og bordkort ordnet vi i fellesskap. Menyen er ikke bestemt, men dette gjøres også sammen. Det samme med bordplanen som endelig begynner å ta form. For oss er det helt naturlig å være to om planleggingen.
Engel Skrevet 21. juli 2003 #17 Skrevet 21. juli 2003 Min har veldig klare formeninger om hvordan han ikke vil ha det, men ikke helt klar på hvordan han VIL ha det... Dessuten vil han helst ikke høre snakk om planlegging før ca 2 mnd før bryllupet... Litt frustrerende til tider, men jeg vet han kommer til å stille opp og ordne like mye som meg når det bare nærmer seg! :D Han har vanligvis meninger om alt, fra blomster til selve sermonien og maten og alt mulig...
Ingeborg Skrevet 21. juli 2003 #18 Skrevet 21. juli 2003 Nå er det en god stund til bryllupet vårt, så det er litt begrenset hvor engasjert man er foreløpig. Samboeren er flink, synes jeg. Han har klare ideer for hva han vil at selve vielsen skal være, hvilke soloinnslag og sånt. (Min søster skal spille harpe og hans forlover skal spille gitar (ikke sammen).) Og han var helt enig da jeg foreslo en fargeskala - men er veldig bestemt på at han vil ha steiner som bordkort. Han har nemlig samlet på stein siden han var liten (et under at han ikke ble geolog) og synes at det ville reflektere ham. Jeg er litt tvilende, men vi har kommet fram til et kompromiss som kombinerer steinene hans med min visjon om burgunder og gull, så det blir nok bra. Men at blomster skulle være hans oppgave - nei, det ville han ikke høre snakk om!
bookwormgirl Skrevet 21. juli 2003 #19 Skrevet 21. juli 2003 Forloveden min er verdens fineste på alle måter, og min beste venn! Vi planlegger definitivt bryllupet vårt sammen. Alt fra klær til blomster, arrangement, gjesteliste, ønskeliste, fargevalg som tema, innbydelser, nattmat, valg av restaurang. Han vi til og med at vi skal handle sko sammen! Sånn er det, han har en mening om det meste. Heldigvis liker vi mye de samme tingene, så det er ikke mye som har krasjet ennå... Men jeg fikk ikke lov til å gifte meg i rødt... Jeg elsker ham, og gleder meg til den store dagen!
@shygirl@ Skrevet 3. august 2003 #20 Skrevet 3. august 2003 Hmz.. Han er ikke så veeeldig engasjert, Prinsen min, nei.. Men.. Han liker å prate om det, men vi synes begge at det ligger litt langt framme i tid ennå og har ikke planlagt så veldig mye ennå... Men.. Når vi planlegger... Da gjør vi det sammen.. Vi blir snakker om og kommer til enighet om alt før vi gjør noe med det... Jeg må si jeg får litt "noia" når jeg ser at andre her inne som skal gifte seg omtrent samtidig som oss har funnet seg kjole og altingen... Hva om det blir for lite tid for oss å bli ferdig med alle planene...?!? Neste øyeblikk tenker jeg at "det er jo bare et bryllup"... *ler*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå